Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Queen peakade med livedubbeln Queen Live Killers, en fantastisk livedubbel! Allt fram till den är grymt bra, efter den går det mesta bort i mitt tycke.
Det går inte ersätta Freddy såklart, lika lite som det går att ersätta tex Mick Jagger men namn som George Michael och Robbie Williams har nämnts och det är faktiskt inte helt tokigt. Jag tycker man ska gå hela vägen ut med ny sångare vilket man inte gör i Paul Rodgers fall. Personligen skulle jag tycka det var superfett om David Bowie tog micken.
Har en poäng där angående David Bowie. Tillsammans var ju han med och sjöng Under Pressure som toppade listorna i slutet av 1981 och i början av 1982

Så visst har han en liten del av framgången men David Bowie känns inte rätt. Paul Rodgers känns faktiskt rätt bara för att han är den man minst tänkte sig skulle kunna ta rollen som sångare i Queen efter Freddie Mercury. Utan att ersätta honom, utan för att vara så som han är.
En annan faktor som gör att det känns rätt är att Paul Rodgers var en av Freddie Mercurys förebilder under 70-talet, men alla vet ju att Aretha Franklin var den största av dom alla för Freddie.
Iaf sångmässigt, när det gäller överhuvudtaget har jag dock ingen aning. Men jag vet i alla fall att samtliga Queenmedlemmar respekterade Jimi Hendrix och John Lennon, eller ja, vilken musiker gör INTE det?