2008-01-07, 04:38
Medlem
Schnauzers avatar
Har inte hört så mycket med Queen. Don't Stop Me Now och Queenkiller diggar jag skarpt iaf.

Har alltid avskytt Bohemian Rapsody som pesten men häromdagen märkte jag att ett stycke av låten är helt fantastiskt.

När han sjunger:

Är det helt galet bra, men sen ballar låten ur och låter skit. Nån som har lust att tipsa om nån Queen-låt som låter i stil med det partiet?
Citera
2008-03-03, 12:25
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Har inte hört så mycket med Queen. Don't Stop Me Now och Queenkiller diggar jag skarpt iaf.

Har alltid avskytt Bohemian Rapsody som pesten men häromdagen märkte jag att ett stycke av låten är helt fantastiskt.

När han sjunger:

Är det helt galet bra, men sen ballar låten ur och låter skit. Nån som har lust att tipsa om nån Queen-låt som låter i stil med det partiet?

My Fairy King och The March Of The Black Queen skulle jag föreslå. Det är ju vad bandmedlemmarna samt Freddie själv nästan sagt ska vara föregångarna till det som blev Bohemian Rhapsody.

Personligen älskar jag hela låten. ALltid kul att sitta i en fullproppad bil med den här låten på högsta volym.

Förresten, såg vid årsskiftet att deras nya album skulle komma ut innan sommaren... Är det någon som vet något mer?
Citera
2008-03-03, 13:34
Medlem
Sivans avatar
Här står det mesta

http://www.queenonline.com/

Den bästa konsert jag har vart på var när Queen spelade på hovet 10/4-1982
INGEN slår Freddie Mercury när det gäller scennärvaro och kontakt med publiken. En helt sanslös upplevelse Han styrde allt och vi följde honom slaviskt. Det är rätt många år sedan men än idag får jag rysningar när jag tänker på det
Citera
2008-03-03, 16:23
Bannlyst
Jag är lite förbryllad över att man väljer Paul Rodgers som ersättare till Freddie. Visst, Rodgers är fantastiskt bra (vissa Bad Company-låtar förtjänar större plats i rockhistorien), men han känns alldeles för jordnära och bluesig.

Mercury var ju cabaré i fingerspetsarna - så långt ifrån bluesen som det är möjligt, nästan. När Queen spelade in My melancholy blues så framförde Freddie den i jazzens tecken - det var liksom så han fungerade.

Å andra sidan - anlitar man någon som är Mercurys raka motsats så undviker man ju omvärldens jämförelser. Kanske är det så dom tänkt? Att det är lika bra att ta in någon som får Queen att låta totalt annorlunda eftersom ingen ända kan ersätta Freddie?
Citera
2008-03-03, 19:06
Medlem
Har alltid bojkottat dem för att de spelade i Sydafrika under apartheid. Tycker i och för sig inte att deras musik är så mycket att ha heller, kan förstå varför folk tycker de är bra då de var skickliga musiker, gjorde avancerade låtar och Freddie Mercury var jävligt karistmatisk men det är inte min kopp kaffe direkt.
Citera
2008-03-03, 19:56
Medlem
James Hetfields avatar
Riktigt bra band.
Citera
2008-03-03, 20:01
Medlem
Queen är det mest legendariska och bästa bandet genom tiderna.
Citera
2008-03-03, 20:51
Medlem
brenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statoil^
Personligen älskar jag hela låten. ALltid kul att sitta i en fullproppad bil med den här låten på högsta volym.

Samma här, obligatorisk allsång i baksätet!
Citera
2008-03-03, 22:05
Medlem
Aldhisslans avatar
Dom har väl sina sidor, inget jag lyssnar på i längden dock.
Citera
2008-03-03, 22:37
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brenke
Samma här, obligatorisk allsång i baksätet!

Speciellt när hela kören drar igång
Citera
2008-03-03, 23:08
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Jag är lite förbryllad över att man väljer Paul Rodgers som ersättare till Freddie. Visst, Rodgers är fantastiskt bra (vissa Bad Company-låtar förtjänar större plats i rockhistorien), men han känns alldeles för jordnära och bluesig.

Mercury var ju cabaré i fingerspetsarna - så långt ifrån bluesen som det är möjligt, nästan. När Queen spelade in My melancholy blues så framförde Freddie den i jazzens tecken - det var liksom så han fungerade.

Å andra sidan - anlitar man någon som är Mercurys raka motsats så undviker man ju omvärldens jämförelser. Kanske är det så dom tänkt? Att det är lika bra att ta in någon som får Queen att låta totalt annorlunda eftersom ingen ända kan ersätta Freddie?

Tanken var att han inte skulle ersätta Freddie som en ny Freddie-kopia då det helt enkelt inte skulle fungera, läs Robbie Williams...

Citerar här en intervju med Paul Rodgers efter en lyckad turne 2005.

"How does the earnest, working-class Rodgers compare with Mercury, one of rock's most flamboyant and dynamic showmen, who died of AIDS in 1991 at 45? Mercury had a mustache, Rodgers a goatee. Both had hairy chests, but while Mercury removed his shirt, Rodgers -- thank you -- keeps his on.

"He was a really great all-around frontman in every respect," Rodgers, 56, said by phone from his place in British Columbia. "The fans don't expect me to be Freddie, nor do my fans expect [Queen guitarist] Brian May to be Jimmy Page or Mick Ralphs," his guitarists with the Firm and Bad Company, respectively."
Citera
2008-03-03, 23:11
Medlem
Mindfullness avatar
Queen peakade med livedubbeln Queen Live Killers, en fantastisk livedubbel! Allt fram till den är grymt bra, efter den går det mesta bort i mitt tycke.

Det går inte ersätta Freddy såklart, lika lite som det går att ersätta tex Mick Jagger men namn som George Michael och Robbie Williams har nämnts och det är faktiskt inte helt tokigt. Jag tycker man ska gå hela vägen ut med ny sångare vilket man inte gör i Paul Rodgers fall. Personligen skulle jag tycka det var superfett om David Bowie tog micken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in