Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Jag är mer eller mindre tondöv och saknar taktkänsla. Ändå älskar jag Queen. Och Opera!
Ja det är skumt, jag vet

Fast att bandet är/var riktiga fullblodsproffs och musiken grymt välproducerad kan nog de flesta räkna ut...
Men för att se dem lite från från den humoristiska sidan så är Queen det enda band jag kan komma på som har både en av världens bästa låtar samt en av världens
sämsta låtar, på samma skiva! Pratar om "Under Pressure" och öronpinan "Body language" på skivan "Hot space".
Lyssnar just nu på '39 från "Live killers" med Freddie på sång, grymt förbisedd låt av Brian May.
queen har gjort en hel del rätt dåliga låtar faktiskt, på greatest hits skivorna t.ex. finns det en hel del låtar som jag tycker är rätt sega, som nämnda under pressure t.ex, men sådant får man räkna med med tanke på att de har gjort fler gudomliga, fler fantastiska, fler bra och fler dugliga låtar än några andra. det här med deras "dugliga" låtar tycker jag är rätt intressant. en låt som funny how love is är väl ingen världshit, inte heller är det en allt för musikaliskt intressant låt, men på skiva inklämd mellan låtar som procession, nevermore (oj vad bra den är), march of the black queen och seven seas of rhye är den genialisk.
och ja, ´39 är en fantastisk låt, tycker dock den funkar bättre på skivan med may på sång. brian står ju ofta, inte helt oväntat i skuggan av freddie mercury, dock känns han ju nästan lika viktig i bandet. kontrasten mellan geniet may, liraren taylor, tystlåtne deacon och mercury är ju som sagt helt fantastisk.