Citat:
Paul Rodgers är en fantastisk sångare men han passar inte riktigt in i Queens sound.
Enligt mig spelar det väl ingen roll om en artist har varit med i American Idol eller inte...
Saken är ju den att Brian May och Roger Taylor själva har sagt att de aldrig känt en sådan här spelglädje på scen sedan de stod på scen med Freddie Mercury.
De verkar ju själva hylla Adam Lambert som det närmaste Freddie - röstmässigt och showmässigt - utan att för den skull försöka efterlikna honom.
Låt gubbarna för guds skull ha lite kul ute på scen och låt de få sälja ut arenor de aldrig annars skulle sålt ut som soloartister. Vi får inte glömma bort att Brian och Roger var tillsammans i Smile innan Freddie kom och tog över Tim Staffell.
Queen + Paul Rodgers spelade exempelvis inte i Madison Square Gardens - vilket Q+AL gjorde.
Av vad jag har sett från Youtube-klipp tycker jag att de framför mer tidiga låtar NU än med Paul Rodgers. Now I'm Here och Stone Cold Crazy är några exempel och Keep Yourself Alive ett annat.
Jag respekterar självklart din åsikt. Som sångare rent generellt uppskattar jag Paul Rodgers mer - men när det kommer till Queensoundet är Adam Lambert en bättre fit, plus att han också ger bandet nya yngre fans...
Visserligen får bandet nya fans hela tiden tack vare deras tidlösa musik.