2014-10-16, 00:24
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Jaja, men det spelar ändå ingen roll.

Freddie är inte med, och Lambert sjunger värdelöst, så jag kommer inte gå och se dom live. Det räckte när jag såg Queen + Paul Rodgers, han är åtminstone en bra sångare!

Paul Rodgers är en fantastisk sångare men han passar inte riktigt in i Queens sound.
Enligt mig spelar det väl ingen roll om en artist har varit med i American Idol eller inte...
Saken är ju den att Brian May och Roger Taylor själva har sagt att de aldrig känt en sådan här spelglädje på scen sedan de stod på scen med Freddie Mercury.
De verkar ju själva hylla Adam Lambert som det närmaste Freddie - röstmässigt och showmässigt - utan att för den skull försöka efterlikna honom.

Låt gubbarna för guds skull ha lite kul ute på scen och låt de få sälja ut arenor de aldrig annars skulle sålt ut som soloartister. Vi får inte glömma bort att Brian och Roger var tillsammans i Smile innan Freddie kom och tog över Tim Staffell.

Queen + Paul Rodgers spelade exempelvis inte i Madison Square Gardens - vilket Q+AL gjorde.

Av vad jag har sett från Youtube-klipp tycker jag att de framför mer tidiga låtar NU än med Paul Rodgers. Now I'm Here och Stone Cold Crazy är några exempel och Keep Yourself Alive ett annat.

Jag respekterar självklart din åsikt. Som sångare rent generellt uppskattar jag Paul Rodgers mer - men när det kommer till Queensoundet är Adam Lambert en bättre fit, plus att han också ger bandet nya yngre fans...

Visserligen får bandet nya fans hela tiden tack vare deras tidlösa musik.
Citera
2014-10-16, 03:29
Medlem
Rosenkorss avatar
Ståpälsen är total!
http://vimeo.com/m/106916906
Citera
2014-11-05, 14:22
Medlem
Alecia79s avatar
Är det någon som har sett den nya Live At The Rainbow ´74 bluray? Är det bra kvalité på den, och är den värd att skaffa även fast man redan har CDn?
Citera
2014-11-10, 10:43
Medlem
hört att queen ska släppa ny skiva med freddies gamla inspelningar
Citera
2014-11-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Favoriterna här är

Killer Queen
Stone Cold Crazy
Bring Back That Leroy Brown

Perfekt pop/rock, tidigt heavy metal och den pretentiösa musikens motsats. Jag har ingen aning om vad Bring Back.. är för musikstil, men den är uppskattat när man vill svänga upp humöret!

seven seas of rhye är ju skön men tror underskattad..
Citera
2014-11-10, 21:21
Medlem
Fy fan... Full och sentimental i kväll.
Tårarna rinner nerför mina kinder nu...

https://www.youtube.com/watch?v=oB4K0scMysc

You cant turn back the clock, you cant turn back the time, aint that a shame, id like to go back one time on a roller coaster ride...
Citera
2014-11-11, 09:02
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av National..Acrobat

You cant turn back the clock, you cant turn back the time, aint that a shame, id like to go back one time on a roller coaster ride...

When I look and I find.. I still love you National..Acrobat
Citera
2014-11-11, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av National..Acrobat

Jättefin låt, men det är väldigt sorgligt att se videon. Freddie är så tunn och skör att det syns att slutet är nära...
Citera
2014-11-12, 00:08
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
When I look and I find.. I still love you National..Acrobat
Fint att den anknyter till Love of my life sådär 16 år senare.
Citera
2014-11-16, 01:03
Medlem
statoil^s avatar
Någon av er här som kan spela upp duetten med Mercury och M Jackson i Spotify? Hos mig är den grå och inte tillgänglig och jag har premium...
Citera
2014-11-25, 00:01
Medlem
statoil^s avatar
Nu har den 24 november passerat. Dagen då Freddie Mercury dog - för 23 år sedan.
Hiskeligt vad fort åren går...
Citera
2014-11-25, 07:03
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statoil^
Nu har den 24 november passerat. Dagen då Freddie Mercury dog - för 23 år sedan.
Hiskeligt vad fort åren går...

Det gör den! Lev fan livet innan livet lever fan med dig!

Jag tror det var under Briay May och Roger Taylors första publika intervju efter Freddie Mercurys död då de var på en talkshow / nyhetsmorgon av något slag. När de haft sin intervju gick någon trollkarl eller något upp (en äldre man som är helt okänd för mig). Han fick frågan om vad han har för koppling till Queen. Svaret blev intetsägande och nästan otrevligt.

Många år efter säger Roger Taylor ".... what a dick" om honom. Haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in