Jag förstår verkligen inte kritiken/ogillandet av Karen/Becca, som verkar vara så utspritt. Det är ju kärleken till dom som gör Hank så fantastisk, och det är det som håller serien vid liv. Hur jävla kul hade det varit med en degenererad författare som knullar sig genom LA i fyra säsonger? Det hade bara blivit en väldigt kass version av Entourage....
Jag förstår verkligen inte kritiken/ogillandet av Karen/Becca, som verkar vara så utspritt. Det är ju kärleken till dom som gör Hank så fantastisk, och det är det som håller serien vid liv. Hur jävla kul hade det varit med en degenererad författare som knullar sig genom LA i fyra säsonger? Det hade bara blivit en väldigt kass version av Entourage....
Förstår inte heller, utan dom hade Californication inte funnits.
Nyss kollat igenom de två första avsnitten på säsong 4, igen. Jag är så tagen av manusförfattarna.
Brevet till Becca är så bra, till och med bättre än kärleksförklaringen till Karen i andra säsongen.
Loving you has been the most profound, intense, painful experience of my life. In fact, it's been almost too much to bear.
As your father I made a silent wove to protect you from the world, never realising I was the one who would end up hurting you the most. When I flash forward my heart breaks, mostly because I can't imagine you speaking of me with any sort of pride, how could you. Your father's a child in a mans body, he cares for nothing and everything at the same time. Noble in thought, weak in action. Something has to change, something has to give. It's getting dark, too dark to see.
personligen tycker jag att Hank knullaruntande skulle vara ganska meningslöst om det inte vore för kärleken till Karen och Becca - de ger honom, och därmed hela serien en substans och seriositet som sannolikt inte skulle varit möjlig om det hela gått ut på att han bara skulle lägra galanta dames...
Dottern är så enormt jävla ful, skulle inte ha brytt mig ifall hon såg mer normal ut iaf.
Mitt ogillande av Karen har mer med skådespelaren att göra, tror jag. Rubs me the wrong way på något sätt, inget jag kan sätta fingret på men det känns inte bra bara.