2010-12-27, 21:27
Medlem
Jävligt "irriterande" att Addison Timlin's springer runt med sin fina bakdel i endast hotpants när Hank befinner sig i hennes lägenhet, förstår de inte att det blir svårt att hänga med i handlingen då?
Citera
2010-12-29, 13:41
Medlem
Håller tummarna för att resten av s4 är lika bra som de två första avsnitten.
Citera
2010-12-29, 14:35
Medlem
kallesnopp12s avatar
Dåliga skådespelare och dåliga repliker, som tur är räddas det upp av David Duchovny och Evan Handler(Runkle).
Citera
2010-12-29, 14:53
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesnopp12
Dåliga skådespelare och dåliga repliker, som tur är räddas det upp av David Duchovny och Evan Handler(Runkle).

Tycker du har FEL, det är ju iaf ingen konventionell sitcom(om du väntar dig det), där man ska spotta ur sig oneliners var 8:e sekund till studiopublikens jubel.

Skulle nog vilja påstå att det är precis TVÄRTOM, att dialogen är briljant, men den övergripande historien är sekundär i detta fallet, eller inte överdrivet avancerad åtminstone, bara universell(kärlek till familjen).
Men håller såklart med dig om Duchovny och Handler.

//Crimson
Citera
2010-12-29, 15:35
Medlem
kallesnopp12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Tycker du har FEL, det är ju iaf ingen konventionell sitcom(om du väntar dig det), där man ska spotta ur sig oneliners var 8:e sekund till studiopublikens jubel.

Skulle nog vilja påstå att det är precis TVÄRTOM, att dialogen är briljant, men den övergripande historien är sekundär i detta fallet, eller inte överdrivet avancerad åtminstone, bara universell(kärlek till familjen).
Men håller såklart med dig om Duchovny och Handler.

//Crimson

Vissa repliker blir bara så överdrivet vulgära(söker ett annat ord men det får duga) och "coola" så dom blir töntiga, vilket jag tycker att det inte var i s1-3.

Och jag förväntar mig verkligen inte en sitcom, varför ska det vara det?

Edit: F.ö det är skillnad på dåliga och tråkiga repliker.
Senast redigerad av kallesnopp12 2010-12-29 kl. 15:46.
Citera
2010-12-29, 15:48
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesnopp12
Vissa repliker blir bara så överdrivet vulgära(söker ett annat ord men det får duga) och "coola" så dom blir töntiga, vilket jag tycker att det inte var i s1-3.

Och jag förväntar mig verkligen inte en sitcom, varför ska det vara det?

Nej det är ju en "dramedy".
Ganska snygg tanke där FAKTISKT, att det blir lite överdrivet med försöken att leverera coola repliker lite tvångsmässigt....*Crimson backar ett steg*
It´s a fine line, och det är ju en smaksak om man anser att dom går för långt, eller inte.
Har nog i såna fall inte kommit lika långt som DIG, i detta fallet, då jag fortfarande tycker dialogen är grymt underhållande.
Men jag fattar absolut vad du menar kalle...

//Crimson
Citera
2010-12-29, 16:21
Avslutad
jahaja, de två första avsnitten av s04 har alltså kommit ut. väntar tills de kommer ut på riktigt istället, ska pina mig själv lite grann

hoppas att den kommande säsongen är bra! har väntat ett bra tag på den nu
Citera
2010-12-29, 16:30
Medlem
rolllers avatar
Är det någon som hittat undertexter till de två avsnitten i S4?
Citera
2010-12-29, 16:43
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolller

NEJ!
Och då menar jag engelska undertexter.
Verkar inte finnas på:
http://www.tvsubs.net/
http://subscene.com/
http://www.podnapisi.net/sv

Och därmed lägger jag ner mer sökande tillsvidare.
Svenska undertexter tänker jag inte ens bemöda mig om att söka på, den "scenen" är hopplös.

//Crimson
Citera
2010-12-29, 16:54
Medlem
Såg första avsnittet av säsongen och kan inte säga att jag tycker det var jättebra.

Senast redigerad av Canucks 2010-12-29 kl. 16:56.
Citera
2010-12-29, 17:13
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Såg första avsnittet av säsongen och kan inte säga att jag tycker det var jättebra.

Självklart kommer han göra det.
INGET hindrar dig från att sluta titta heller, om du tröttnat.
Bara en liten "verklighetsflykt" en gång/vecka, där Hank Moody representerar hur man skulle vilja ha det i "raggningssvängen".
Istället för att fylla irrationella, frigida drinkluder på nån sunkig, högljudd nattklubb....Hehehe

//Crimson
Citera
2010-12-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolller

the sajt för subtitles är addic7ed.com - finns det inte där brukar de vara svåra att finna.

så här står det där
Citat:
There aint gonna be English ones till official release date, unless someone will make them line after line

http://www.addic7ed.com/serie/Californication/4/1/Exile_On_Main_St.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in