2009-12-16, 10:46
Medlem
Ari.Golds avatar
En störande sak...

...är att Hank får skit för saker han inte borde få skit för.

Jag tycker ofta han står och tar emot skit när han ganska enkelt skulle kunna snacka sig ur det.
Som grejen med Mia; egentligen är den ju inte så hemskt. Han hade ingen aning om hennes ålder eller att hon var Bills dotter.
Visst, lite skit ska han ha, men att läman han för det? Verkar konstigt.

Finns flera situationer i serien där han inte argumenterat emot.
Nu kanske jag är en sån som snackar mer än jag borde när jag blir anklagad för något, men ändå.
Citera
2009-12-16, 11:54
Medlem
Nanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Jag tycker ofta han står och tar emot skit när han ganska enkelt skulle kunna snacka sig ur det.
Som grejen med Mia; egentligen är den ju inte så hemskt. Han hade ingen aning om hennes ålder eller att hon var Bills dotter.

Hank hade förvisso en extrem otur, men nu tycker jag du försöker borsta över det lite väl mycket. Det går inte att komma ifrån att "age of consent" är 18 år i Kalifornien och att han därför begick ett brott. Och just samlag med minderåriga är ett brott som brukar kunna straffas rätt hårt för i USA.

Så, Hank har nog större problem än att Karen lämnar honom om Mia (eller hennes manager) väljer att anmäla honom.
Citera
2009-12-16, 18:38
Medlem
Ari.Golds avatar
Kan man bli dömd om man inte kände till det?
Känns inte som att Mia kommer vittna emot honom.
Citera
2009-12-16, 18:47
Medlem
Citat:
Kan man bli dömd om man inte kände till det?
Känns inte som att Mia kommer vittna emot honom.
Aa du kan bli dömd för det även ifall du inte hade en aning. Även ifall du sett ett id kort som sa att hon var 18 om det skulle visa sig vara falskt. Du skulle kunna bli dömd även ifall hon inte anmäler dig och förnekar allting ifall hennes vårdnadshavare skulle anmäla dig.
Är olika från stat till stat men är sjukt hårda regler
Citera
2009-12-16, 21:43
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cray
Aa du kan bli dömd för det även ifall du inte hade en aning. Även ifall du sett ett id kort som sa att hon var 18 om det skulle visa sig vara falskt. Du skulle kunna bli dömd även ifall hon inte anmäler dig och förnekar allting ifall hennes vårdnadshavare skulle anmäla dig.
Är olika från stat till stat men är sjukt hårda regler

Oj då. Då kan vi förvänta oss en mörkare fjärde säsong.
Citera
2009-12-17, 01:53
Medlem
Citat:
...är att Hank får skit för saker han inte borde få skit för.

Finns flera situationer i serien där han inte argumenterat emot.
Nu kanske jag är en sån som snackar mer än jag borde när jag blir anklagad för något, men ändå.
Jag håller med helt och hållet. Fjantigt slut, han visste ju förfan inte.
Citera
2009-12-17, 18:38
Medlem
Det är nog den bästa säsongsavslutningen jag sett, fyfan vad gripande, sjukligt bra skådespeleri, drömlåt, jävla misär. Man ser verkligen uppgivenheten i Hanks ögon.

Och ja, han måttar ett slag mot polisen precis när dem får tar tag i honom. Såg det dock först andra gången.
Citera
2009-12-17, 23:30
Medlem
MrJackssons avatar
Jag såg precis om sista avsnittet, och det är verkligen fantastiskt, men det bör inte sluta här. Hanks liv får inte sluta i totalt kaos, han förtjänar bättre än så. S04 bör behandla hans författarskap, Ronkles bravader och deras försök att slutligen gå vidare efter att deras drömtjejer har försvunnit. Jag skulle vilja säga att de bör skippa knulltrenderna, men utan dem så skulle det inte vara tv-serien Californication.
Citera
2009-12-17, 23:35
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Jag såg precis om sista avsnittet, och det är verkligen fantastiskt, men det bör inte sluta här. Hanks liv får inte sluta i totalt kaos, han förtjänar bättre än så. S04 bör behandla hans författarskap, Ronkles bravader och deras försök att slutligen gå vidare efter att deras drömtjejer har försvunnit. Jag skulle vilja säga att de bör skippa knulltrenderna, men utan dem så skulle det inte vara tv-serien Californication.
1) Ja, lite fokus på författarskapet vore nice. Tyckte om när han bloggade i s01.
2) Jag håller med om att knullerier är en del av det som gör Californication, men i stora delar av denna säsongen har det nästan känts som att de lutat sig tillbaka på det (som ändå på sätt och vis är seriens signum) när dom inte har någon handling att tala om. Visst, pay-offen i sista avsnittet (som blev möjlig just för att han knullat runt) var nästan värd det, men det känns som att dom slösade lite väl många avsnitt på att berätta hur mycket brudar i alla åldrar tycker om Hank och hur gärna dom vill ligga med honom.
Citera
2009-12-18, 12:50
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
1) Ja, lite fokus på författarskapet vore nice. Tyckte om när han bloggade i s01.
2) Jag håller med om att knullerier är en del av det som gör Californication, men i stora delar av denna säsongen har det nästan känts som att de lutat sig tillbaka på det (som ändå på sätt och vis är seriens signum) när dom inte har någon handling att tala om. Visst, pay-offen i sista avsnittet (som blev möjlig just för att han knullat runt) var nästan värd det, men det känns som att dom slösade lite väl många avsnitt på att berätta hur mycket brudar i alla åldrar tycker om Hank och hur gärna dom vill ligga med honom.
Men, se det positiva, vi fick se lite tuttar.

Nej, men seriöst, jag håller med om att knulleriet kan bli för mycket och något de faller tillbaka på när de inte hittar någon riktigt story, men det är Californication. Det är verkligen serien; det är det serien grundar sig på - Hanks bravader med att få så mycket fitta som möjligt, och våra skrattanfall efter skrattanfall. Nu har det blivit lite för mycket, men om Hank skulle börja leva i celibat så skulle serien inte ha samma tema längre. Om det skulle vara till det bättre, ja, det är väl egentligen det som är frågan.
Citera
2009-12-18, 20:58
Medlem
zuprwhirls avatar
Rocket Man! Såg klart sista avsnittet igår och det var bra tyckte jag. Det småtråkiga är att Mia kommer tillbaka, är med i ett avsnitt, och avgör hela säsongen. Tycker det är rätt öppet nu inför nästa säsong som jag kommer se fram emot.
Citera
2009-12-18, 21:30
Medlem
Eitzels avatar
Sista avsnittet var en fin liten resa musikmässigt sett. Från Beccas gnolande på Zevons ''Carmelita'', Faces ''Oh La La'', Ace Frehley & ''New York Groove'' (om det nu inte var Hellos version) via allsköns bluesgitarrer till avslutningen med Eltons ''Rocket Man''. Lysande!

Sen fick vi ju aldrig höra hur Hank la fram hela grejen med Mia men hur som helst verkade Karens reaktion lite överdriven. Jag menar om hon nu bott i samma hushåll som tösen borde hon väl veta att hon inte var nån ängel precis.

Sen har vi hela köret med Runkle & Runkle. Vad var grejen med Marcy egentligen? Från toapippandets sentimentala suckande över svanktatueringen till dela säng igen bara för att sen skriva under pappret. Tappade bort mig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in