Tycker serien har börjat riktigt tråkigt. Vart är själva huvudhandlingen som existerat i tidigare säsonger? Finns liksom ingen röd tråd förutom att Hank är manusförfattare och har en son som verkar helt socialt missanpassad...
Tycker serien har börjat riktigt tråkigt. Vart är själva huvudhandlingen som existerat i tidigare säsonger? Finns liksom ingen röd tråd förutom att Hank är manusförfattare och har en son som verkar helt socialt missanpassad...
Exakt. Det finns liksom ingen riktning i serien längre. Vad fan handlar det om ens? Varje scen går bara ut på att karaktärerna ska kastas in i pinsamma och överdrivna situationer. Manusförfattarna har verkligen checkat ut för länge sedan.
Senast redigerad av Jullsan 2014-05-06 kl. 02:08.
Exakt. Det finns liksom ingen riktning i serien längre. Vad fan handlar det om ens? Varje scen går bara ut på att karaktärerna ska kastas in i pinsamma och överdrivna situationer. Manusförfattarna har verkligen checkat ut för länge sedan.
Mm, det är liksom lite tråkigt på något sätt. Om de hade haft någon typ av röd tråd där Hank försöker att skärpa till sig, leva ett "normalt" liv, bättra sin relation med Karen och lära känna sin son hade jag köpt säsongen som ett helt ok avslut. Visserligen försöker de väl göra något liknande men när varje scen är så "over the top" med pinsamma och överdrivna situationer blir det svårt att köpa.
Serien var nog som bäst de tre första säsongerna. Var väl i säsong två Lou dog och i säsong tre han hängde på nått college?
Ja, alltså det känns just nu som dem (manusförfattarna) bara försöker göra så pinsamma sociala situationer som möjligt just nu. Till exempel samtalet i början utav det senaste avsnittet (e05) va verkligen sjukt .. dåligt skrivet tycker jag. Känns inte heller som att det finns någon direkt röd tråd heller genom den här säsongen så.. (än i varje fall.)
Just nu tittar jag bara klart på serien & hoppas den får ett värdigt slut, för dem fyra första säsongerna var riktigt bra.
Får bli att se klart serien för att få ett avslut och av nostalgiska anledningar. Men jag ställer mig enig i kören, serien borde ha dödats av för länge sen. Den har tappat det mesta som gjorde den så bra.
Jag stör mig också på att nästan alla kör samma stil. Alla har lite "Hank stil" utom Becca och Karen, random folk använder fraser som tex "frowned upon" som hank brukar säga och som borde vara "hans" grej.
Förstör illusionen för mig när man tar unika personlighetsdrag från en karaktär och i princip gnuggar in det på nästan alla karaktärer i serien, även folk han inte känner eller har träffat förut.
Har inget emot att dom är väldigt öppna med tex sex i hans umgängeskrets. Men när det blir att hela världen helt plötsligt är super "openminded" och rock n roll så blir det bara overkligt och löjligt.
Du satte ord på mina tankar, älskar Hank som karaktär och så men han blir ju mindre speciell när resten av omgivningen plötsligt också är lika frigjorda osv.
Med det sagt så är det här den ända serien som jag sitter med ett stort leende och kollar på.
Det avsnitt som sändes igår kom ut redan förra veckan (Avsnitt 5, Getting the Poison Out"). Så såg du förra veckans avsnitt där:
Rick, han som är chef över Hank och Levon, går på en dejt med Levons morsa Julia, Hank köper en prostituerad åt Levon och Runkle blir nerspydd av sin klient
så har du sett dagens avsnitt. Fast en vecka tidigare.
Det avsnitt som sändes igår kom ut redan förra veckan (Avsnitt 5, Getting the Poison Out"). Så såg du förra veckans avsnitt där:
Rick, han som är chef över Hank och Levon, går på en dejt med Levons morsa Julia, Hank köper en prostituerad åt Levon och Runkle blir nerspydd av sin klient
så har du sett dagens avsnitt. Fast en vecka tidigare.