2013-02-15, 00:40
Medlem
Barbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannecool
Haha håller med. Hon fyller dock 20 i år, skådespelaren alltså, helt omöjligt att tro..

ont: tycker de sista två avsnitten varit bättre än de första 3. Man längtar trots allt tills nästa avsnitt släpps.

Håller med. Dessa var bättre än början. Tycker ändå Faith som muse storylinen är intressant. Det är när Hank skriver ordentliga saker som serien är som bäst.

Ex, Fucking an punching, Rockstjärnegolfarens autobiografi etc.

Denna säsongen är mycket mer undehållande än förra säsongen, dels för att Hank har mycket mer connection med Faith än vad han hade med Rihanna-kopian och dels för att den utspårade hiphop-artisten och Beccas pojkvän i förra säsongen sööög så hårt och var så tråkiga för serien.

Feministen nu är rätt intressant också, blir verkligen totalt motsatsen till Californications extremt manliga drömscenario där kvinnorna går med bara bröst och delar ut blowjobs till alla som frågar. Feministen är verkligen lika extrem fast tvärt om, männen får nada och det är kvinnorna som blir dominanta, ska bli kul att se vad som händer där. Skrattade en del när Stu skulle ha på sig chastity belt.
Citera
2013-02-18, 10:12
Medlem
MassRiots avatar
Avsnitt 5 släpptes ju samtidigt som 4 förra veckan på Showtime Any Time.. Trodde därför avsnitt 6 skulle läggas upp på Pirate Bay nu inatt, varför blev det ej så denna veckan?
Citera
2013-02-18, 17:32
Medlem
BlodigDelfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbu
Håller med. Dessa var bättre än början. Tycker ändå Faith som muse storylinen är intressant. Det är när Hank skriver ordentliga saker som serien är som bäst.

Ex, Fucking an punching, Rockstjärnegolfarens autobiografi etc.

Denna säsongen är mycket mer undehållande än förra säsongen, dels för att Hank har mycket mer connection med Faith än vad han hade med Rihanna-kopian och dels för att den utspårade hiphop-artisten och Beccas pojkvän i förra säsongen sööög så hårt och var så tråkiga för serien.

Feministen nu är rätt intressant också, blir verkligen totalt motsatsen till Californications extremt manliga drömscenario där kvinnorna går med bara bröst och delar ut blowjobs till alla som frågar. Feministen är verkligen lika extrem fast tvärt om, männen får nada och det är kvinnorna som blir dominanta, ska bli kul att se vad som händer där. Skrattade en del när Stu skulle ha på sig chastity belt.

Måste bara hålla med i allt du säger! Denna säsongen har helt plötsligt fått potential! hoppas bara inte hela grejer med Faith slutar med att han super/knarkar och knullar med henne, för att sedan bli kär i Carrie igen - och så börjar allt om igen. Brukar ju bli så i denna serien Men det att hon var svårflörtad i slutet av avsnittet verkar ju lovande!
Citera
2013-02-18, 22:46
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Hugo från Lost känns inte så trovärdig som knarklangare i senaste avsnittet
Bruden som spelar Faith var grymt snygg det här avsnittet för övrigt, en av dom snyggaste i Hollywood enligt mig.

.

Han spelade ju en sådan redan i Curb your enthusiasm annars. eller i alla fall en säljare i en park.

Maggie Grace (också från Lost) kan man däremot klara sig utan.
Senast redigerad av Oliveira 2013-02-18 kl. 22:49.
Citera
2013-02-19, 01:20
Medlem
jannecools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassRiot
Avsnitt 5 släpptes ju samtidigt som 4 förra veckan på Showtime Any Time.. Trodde därför avsnitt 6 skulle läggas upp på Pirate Bay nu inatt, varför blev det ej så denna veckan?
finns ute nu
Citera
2013-02-19, 13:25
Medlem
ikaros2008s avatar
Nu har jag sett 6 avsnitt av denna säsongen och det suger verkligen. Förmodligen tycker fler som jag men av kommentarer att döma verkar en del tycka att det faktiskt är bra.

Senaste avsnittet var ju rena åsa-nisse-kvalitén. Kändes som den där sketchen på roliga timmen som inte hade något slut och där alla trillar ihop i en hög efter en imaginär explosion.

Fattar inte hur producenter/regisörer/manusförfattare kan misslyckas så fatalt. Är det ingen som tittar på avsnitten innan de släpps?

Var är handlingen? Finns ingen röd tråd utan bara en massa skruvade karaktärer som saknar förankring i verkligheten. Dåligt spelade fyllon, skitdåligt spelade rockstjärnor och karraktärer som bara går på tomgång, som fyller ut ett par sekunder här och där.

För övrigt tror jag inte det finns en enda rockstjärna som flyger ett privatjet av den storleken att de får plats med flygel, ett par marshall-riggar och en bardisk med flaskor löst staplade på hyllor och diskar. Om de ändå kunde hålla sig till hur det skulle kunna vara i verkligheten.

Nej jag är besviken, Californication har verkligen åkt på en dikeskörning. Var är storyn om Hanks förhållande till sitt ex? Varför så lite om människorna och deras öden?

Fortsätter naturligtvis att titta, det sista som överger en är ju hoppet, men när kvinnan som spelar rockstjärne-änkan är så överdriven och dålig i sitt skådespelande att en buskis med Stefan o krister känns som rena dramaten-nivån så har det gått lite för långt.
Citera
2013-02-19, 14:09
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Nu har jag sett 6 avsnitt av denna säsongen och det suger verkligen. Förmodligen tycker fler som jag men av kommentarer att döma verkar en del tycka att det faktiskt är bra.

Senaste avsnittet var ju rena åsa-nisse-kvalitén. Kändes som den där sketchen på roliga timmen som inte hade något slut och där alla trillar ihop i en hög efter en imaginär explosion.

Fattar inte hur producenter/regisörer/manusförfattare kan misslyckas så fatalt. Är det ingen som tittar på avsnitten innan de släpps?

Var är handlingen? Finns ingen röd tråd utan bara en massa skruvade karaktärer som saknar förankring i verkligheten. Dåligt spelade fyllon, skitdåligt spelade rockstjärnor och karraktärer som bara går på tomgång, som fyller ut ett par sekunder här och där.

För övrigt tror jag inte det finns en enda rockstjärna som flyger ett privatjet av den storleken att de får plats med flygel, ett par marshall-riggar och en bardisk med flaskor löst staplade på hyllor och diskar. Om de ändå kunde hålla sig till hur det skulle kunna vara i verkligheten.

Nej jag är besviken, Californication har verkligen åkt på en dikeskörning. Var är storyn om Hanks förhållande till sitt ex? Varför så lite om människorna och deras öden?

Fortsätter naturligtvis att titta, det sista som överger en är ju hoppet, men när kvinnan som spelar rockstjärne-änkan är så överdriven och dålig i sitt skådespelande att en buskis med Stefan o krister känns som rena dramaten-nivån så har det gått lite för långt.
Tyckte att avnsitt 5 var helt okej. Men jag håller helt klart med dig i kritiken om detta avsnittet.. fy fan nu kände jag igen kritiken om att dom bara ska göra så dumma saker som möjligt, som när runkle sätter på kärringen i 2an medans dom tror att flygplanet ska störta. Bruden som inte skulle släppa till ligger där direkt i sängen i slutet.
Citera
2013-02-19, 19:32
Medlem
MassRiots avatar
Såg nyss avsnitt 6 och bestämt mig för att sluta se det.. Serien borde lagts ner efter säsong 4, då den redan börjat vackla under en säsong.

Jag är inte så insatt men känslan är att hela produktionsteamet byttes ut efter att ha krämat ur det sista bra de kunde komma på efter säsong 4, men att studion ville tjäna mer pengar och tog in nytt folk? Känslan är så iallafall för det känns som en helt ny serie, helt annan känsla över det.
Senast redigerad av MassRiot 2013-02-19 kl. 19:34.
Citera
2013-02-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008

håller också med. senaste avsnittet var bland det sämsta jag sett i tv-väg. betänk då hur fantastiska säsong ett o två då var (bland det bästa jag sett!)

kan tyvärr inte säga att jag är förvånad. hela denna säsong har varit helt bedrövlig och detta var väl förhoppningsvis peaken på all skit.

kommer tyvärr följa serien till det bittra slutet
Citera
2013-02-21, 00:19
Medlem
jannecools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassRiot
Såg nyss avsnitt 6 och bestämt mig för att sluta se det.. Serien borde lagts ner efter säsong 4, då den redan börjat vackla under en säsong.

Jag är inte så insatt men känslan är att hela produktionsteamet byttes ut efter att ha krämat ur det sista bra de kunde komma på efter säsong 4, men att studion ville tjäna mer pengar och tog in nytt folk? Känslan är så iallafall för det känns som en helt ny serie, helt annan känsla över det.

De har ju bytt ut manusförfattarna:

Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Det märks verkligen att dom har bytt ut manusförfattarna. Allt är sjukt over the top nu. Alla ska out göra någon annan. Finns ingen straight karaktär längre. Ta Entourage t.ex skulle det varit roligt om alla var som Ari eller Drama? Nej därför behövs karaktärer som Vince och E som inte direkt är roliga men balanserar serien. Finns ingen karaktär man "hejar" på längre eller tycker om. Alla beter sig som jättebebisar hela tiden. Och han den nya engelsmannen. Shit asså Han är som en parodi på en excentrisk karaktär.
Citera
2013-02-21, 08:19
Avslutad
Det känns som att Californication och jag gör bäst i om vi går skilda vägar. Jag kan verkligen inte ursäkta denna säsongen på något sätt. Rock-ängan, Attacus Fitch, Faith, den där feministkvinnan, Runkle som bög osv. Allt är bara sjukt tråkigt och "over the top" hela tiden.

Och man fick inte ens se tuttarna på Maggie Grace
Citera
2013-02-21, 08:34
Medlem
Ja jisses va serien gått ner sig. OK, det gjorde den redan efter säsong ett men nu är det verkligen dags o lägga ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in