2011-01-04, 22:53
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henk6867
De nya avsnitten har redan börjat. Det finns två stycken ute nu. Men frågan är vilken dag i veckan avsnitten finns att hämta hem? Känns som jag har väntat över en vecka nu sedan senaste avsnittet. De har iofs varit helgtider...

Alltså s4e1 och e2 var ju nån slags "preair"(förhandsvisning) som läckt ut på www:n
Lite halvgissning där, så nån med mer/bättre info får gärna rätta mig.

Men i vilket fall så sänds Californication på SÖNDAGAR i USA.
Och episod 1+2 ska sändas som vanligt.(9/1+16/1)

Alltså får man vänta till 24 Jan på att tanka ner episod 3.
Natten mellan 23 och 24 för att vara EXAKT.

//Crimson
Citera
2011-01-04, 22:54
Medlem
Jasså?! Så fel jag hade...
Jaja då är det bara att vänta då... igen...
Citera
2011-01-05, 01:16
Medlem
Precis upptäckt denna sjuka men samtidigt geniala serie. Perfekt att ladda mediaspelaren full med så här mitt i den kalla, mörka vintern.

Kändes lite konstigt att se DD i en sån här roll först, men det gav sig snabbt. Nu känns det snarare konstigt att han någonsin kunnat göra en "seriös" roll

Man måste bara älska vad nätet inneburit för "TV-tittandet". Inget mer vänta på att svenska kanaler ska ta in, hacka sönder med reklam och förstöra med dåliga översättningar. Det mesta är dessutom i HD! Underbart.
Citera
2011-01-05, 01:24
Medlem
LasseLarssons avatar
Brevet som Hank skriver till Becca spelar ju helt klart i samma liga som brevet till Karen.
Vem skriver detta egentligen? Det så otroligt vackert!
Senast redigerad av LasseLarsson 2011-01-05 kl. 01:28.
Citera
2011-01-05, 03:22
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson
Brevet som Hank skriver till Becca spelar ju helt klart i samma liga som brevet till Karen.
Vem skriver detta egentligen? Det så otroligt vackert!
Indeed!
Så jävla skön serie, vem vill inte vara Hank Moody?
Citera
2011-01-05, 03:29
Medlem
nakkimakkaras avatar
Riktigt skönt att serien kommit igång igen, bästa serien på länge!
Citera
2011-01-05, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Indeed!
Så jävla skön serie, vem vill inte vara Hank Moody?

Du verkar ha missat konceptet av serien totalt.
Citera
2011-01-05, 14:27
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryyshan
Du verkar ha missat konceptet av serien totalt.

Fast det där är ju ganska dubbelt. Även om han på många sätt är en fuck up och lever ett rätt miserabelt liv så kan jag samtidigt förstå lockelsen i att ha hans naturliga talang och leva hans utflippade liv.
Citera
2011-01-05, 14:56
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Fast det där är ju ganska dubbelt. Även om han på många sätt är en fuck up och lever ett rätt miserabelt liv så kan jag samtidigt förstå lockelsen i att ha hans naturliga talang och leva hans utflippade liv.

Talangen sure...
Men hans utflippade liv är nog mer för en 20(nånting)-åring, än en 50-åring.
Däri ligger ju det tragiska för Moody, han försöker följa den "normala" mognadsprocessen.
Fru, barn, villa, stadigt jobb.

Fast sen kommer det hela tiden massa 10-poängare krypande till honom i midjehöjd.

OK, jag förstår din poäng nu, Falcao...Nevermind

//Crimson
Citera
2011-01-05, 15:54
Bannlyst
I episode 1 S 4 sa han ju till runkle om att det spelar fan ingen roll hur många brudar man knullar, för man kommer alltid älska en för evigt
Citera
2011-01-06, 04:28
Medlem
Profaxs avatar
Väldigt stark, emotionell början på denna underbara serie. Californication och Dexter har varit mina favoritserier sedan S1 och jag kommer garanterat följa dem till sitt slut.

S04 börjar extremt mörkt och det är ingen vacker feel-good-början a lá Entourage man kan förvänta sig utav resten av serien, tvärt om. Och även om man känner sig ganska säker på att Hank kommer att fixa det på ett eller annat sätt så är den bohemiska författar-livsstilen så främmande och intressant att man fortsätter att kolla bara för att det händer så skumma saker.

Och om att vilja vara Hank så tror jag det är mycket möjligt för väldigt många. Precis som det kryllar av folk som skulle vilja var den känslokalla seriemördaren Dexter så finns det nog många som inte skulle ha något emot att knulla nya brudar varje kväll samtidigt som man är en genialisk författare med ett kaosartat familjeliv.

Oavsett föregående, så tror jag dock att det skulle vara bra för serien om man fick se en liten mognadsperiod hos Hank; det finns helt enkelt inte några fler screw-ups som kan drabba honom, och om serien ska fortsätta framåt så måste det hända lite nya saker.

5/5 .
Citera
2011-01-07, 01:39
Medlem
Durogesics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Väldigt stark, emotionell början på denna underbara serie. Californication och Dexter har varit mina favoritserier sedan S1 och jag kommer garanterat följa dem till sitt slut.

S04 börjar extremt mörkt och det är ingen vacker feel-good-början a lá Entourage man kan förvänta sig utav resten av serien, tvärt om. Och även om man känner sig ganska säker på att Hank kommer att fixa det på ett eller annat sätt så är den bohemiska författar-livsstilen så främmande och intressant att man fortsätter att kolla bara för att det händer så skumma saker.

Och om att vilja vara Hank så tror jag det är mycket möjligt för väldigt många. Precis som det kryllar av folk som skulle vilja var den känslokalla seriemördaren Dexter så finns det nog många som inte skulle ha något emot att knulla nya brudar varje kväll samtidigt som man är en genialisk författare med ett kaosartat familjeliv.

Oavsett föregående, så tror jag dock att det skulle vara bra för serien om man fick se en liten mognadsperiod hos Hank; det finns helt enkelt inte några fler screw-ups som kan drabba honom, och om serien ska fortsätta framåt så måste det hända lite nya saker.

5/5 .

Instämmer till 100% Han måste börja mogna på sig, annars borde Karen verkligen låta bli honom för GOTT... Går inte ihop att hon aldrig lär sig och att hon fortsätter att hoppas när han har exakt samma beteende som i säsong 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in