Sjukt ojämn säsong. Cali har alltid varit överdrivet, men den här säsongen var det bara för mycket. Sam hade kunnat vara en ganska skön karaktär om man inte överdrivit honom till tusen och nu känns det som att han förstörde hela serien. Tråkigt.
Håller med dig. Han kunde faktiskt varit en skön snubbe uppe i Hollywood Hills eller vart han bodde men såklart är han lika ghetto som den paranoida crackdealern i LA:s ruffigaste delar. Bara oskön att ha att göra med.
Checka sista avsnittet förra veckan och ja, vad ska man säga? Slutet var föga underhållande när Hank accepterade en drink av Carrie, helt i enlighet med den värdelösa säsongen.
Hehe jag håller även med, vilket uselt avslut på säsongen. Förstår att det måste sluta olyckligt med en liten cliffhanger men kom igen. De kunde ha gjort bättre. Jag börjar bli otroligt trött på Hank och Karens att vara eller inte vara.
Ser helst att de blir tillsammans och det håller men håll det snälla inte till absolut sista avsnittet av denna serie. Då ser jag hellre att de en gång för alla bestämmer sig för att nu är det SLUT - och sedan går vidare.
Säsong ett var just bra för att Hank var den han var. Namnet på serien måste få ut sin rätt!
Säsong 5 har varit helt värdelös faktiskt.
Jag hoppas verkligen att sista avsnittet var ett aprilskämt.
Jag hoppas verkligen det, annars var nog filminspelningsscenen det kanske sämsta som någonsin spelats in.
Californication kan vart den bästa serien tills den 4:de och 5:de säsongen släpptes.
Under 4:de säsongen ville man bara veta hur det skulle gå för Hank för hans problem han utsatts i. Alla lines, quotes - var ju på bara förhårt försök av de the new Writers to the show-- göra serien roligare.
Då menar jag att de blivit övedrivet. Har Inte samma humor som förr. Alla personer är inte sig själva längre. De nya karaktärerna fick mig att sakna Lew ashby och Sue collini som aldrig förr...
5:de säsongen har inte fått mig känslan av Hank, Runkle eller californication alls. Verkar som allt man ska följa i serien nu, är Runkle som onanerar och åker ut i pinsamma sationer. Inget som händer med honom.
Hank har blivit mer tillgjord till försök att vara Roligare. Man känner igen en massa repliker han drar, kommer ifrån säsong 2, men lite omgjort och billigare.
Synd. När de äntligen hade kommit en följande serier där bröst, rumpor naknakvinnor hade en läxa och bakrundshistoria.
Men med tanke på att serien har fått in mer tittare, menas det att de kommer bli desperata efter pengar. Producerarna. Så jag ser tyvärr inte att den kommande Säsong 6 kommer bli bättre.
Det bästa vore om de slutade med serien totalt. Eller tar tillbaka de gamla Writers till serien. Tycker bara det är så synd hur de förstörde en sån bra serier.
Jag har en känsla av att nästa säsong kommer att börja med att Hank ligger i en sjukhussäng. Troligtvis ligger han i koma och vaknar upp. Karen och Becca (och kanske Runkle) sitter vid hans sida.
Har sett fram till s03e06 och jag måste bara säga att jag älskar serien, tråkigt att många säger att den dippar sen, men jag ska kolla i alla fall.
Samma här! Fast är bara på säsong 1 än så länge, tycker det är sjukt underhållande och roligt än så länge. Bra att veta att man har några säsonger till som är bra.