2012-10-21, 01:08
Medlem
Knasibass avatar
Såg nyss Aliens, den var lika bra som när man var tolv. 9/10.

Tidigare såg jag Twilight Zone: The Movie. Ojämn men helt ok underhållning, 6/10. Jävla läskig olycka som skedde under inspelningen dock, fy fabian.
Citera
2012-10-21, 01:21
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Men jag hatar den, ville bara få ur mig det.

Det är lugnt kan förstå att den inte är för alla. Personligen så älskar jag den en hel del jag märkte dock när jag såg den idag att man ser boom micken under scenen då katten attackerar Hebert West.
Citera
2012-10-21, 07:48
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tack för en rolig recension Roxana. Skrattade en del, för jag förstår hur du menar. Sett reklam för filmen men har ingen större lust att se den. Jag gillar oliver stone men den där filmen tycks inte vara någon av hans bättre.

Ja, det var som om Stone försökte göra nån slags Blow mixat med coola, livsbejakande karaktärer som minsann kör sitt eget race. Det blev för simpelt och tramsigt.

Mitt manliga sällskap, som valde filmen, gillade den betydligt mer men påpekade också att det egentligen inte var någon utpräglad biorulle. Utan att Savages gör sig bättre när man ligger pårökt hemma bland femton kuddar och mumsar glass. Typ.
Citera
2012-10-21, 12:05
Medlem
hakkemans avatar
Såg Idiocracy (2006) igår. Ingen direkt bra film men intressant handling att tänka på.
Citera
2012-10-21, 12:35
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Ja, det var som om Stone försökte göra nån slags Blow mixat med coola, livsbejakande karaktärer som minsann kör sitt eget race. Det blev för simpelt och tramsigt.

Mitt manliga sällskap, som valde filmen, gillade den betydligt mer men påpekade också att det egentligen inte var någon utpräglad biorulle. Utan att Savages gör sig bättre när man ligger pårökt hemma bland femton kuddar och mumsar glass. Typ.
Instämmer i att din recension var väldigt underhållande. Jag har förvisso inte sett Savages men jag kan precis tänka mig vad du menar angående karaktärerna. En gång i tiden borgade Stone för någorlunda kvalité men hur han kan pumpa ut dylik generisk sörja i sitt namn är beklämmande.

Dessutom hur Blake Lively, som ändå är en ganska duktig skådis, kan ta en sådan kvinnoförnedrande våp-roll är också beklämmande. Men hon måste väl också ha mat på bordet...
Citera
2012-10-21, 12:40
Medlem
RancorFeeders avatar
Savages
Allt med Del Toro ( som tar över allt ), Travolta och Hayek är hur underhållande som helst, men scenerna med de två stoner-snubbarna, Chon och Ben, är otroligt usla.

Allt som allt så är det en rolig exploitationfilm, med mycket slisk och splatter.
Citera
2012-10-21, 16:40
Medlem
ZlatanManias avatar
The Evil Dead.

Riktigt bra långfilmsdebut av Sam Raimi, det var mycket spänning och en brutal story som man personligen gillade väldigt mycket men det kändes som att de spåra ur lite för mycket på slutet, men i övrigt så är det en riktigt bra film! det är någonting man diggar med 80-talets specialeffekter otroligt mycket. Verklighetstroget och ser mer "creepy" ut än vad dem flesta filmerna gör idag. Upplevde även dom där 85 minuterna som ungefär två timmar men de är bara en positiv grej.

Svag 8/10.
Citera
2012-10-21, 18:01
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
The Evil Dead.

Riktigt bra långfilmsdebut av Sam Raimi, det var mycket spänning och en brutal story som man personligen gillade väldigt mycket men det kändes som att de spåra ur lite för mycket på slutet, men i övrigt så är det en riktigt bra film! det är någonting man diggar med 80-talets specialeffekter otroligt mycket. Verklighetstroget och ser mer "creepy" ut än vad dem flesta filmerna gör idag. Upplevde även dom där 85 minuterna som ungefär två timmar men de är bara en positiv grej.

Svag 8/10.

Gillade du den kan jag rekommendera dig att se hela trilogin. Du kommer inte bli besviken.
Citera
2012-10-21, 20:07
Medlem
P.Gs avatar
Frida (2002). Har förvisso bara sett de första 30 minuterna men eftersom att Salma Hayek redan har visat pattarna flera gånger blir betyget spikat till

5/5
Citera
2012-10-21, 20:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Gillade du den kan jag rekommendera dig att se hela trilogin. Du kommer inte bli besviken.
Trodde faktiskt inte att Sam Raimi stod för allting så jag hade inte planerat att se en till film då det oftast inte blir bra med andra regissörer, men nu så gör han tydligen det så jag får nog ta och spana in dom också
Citera
2012-10-22, 00:38
Medlem
Eddie.Hs avatar
Cannibal Holocaust

Filmen man hört startade hela FF-genren. Den var bättre än jag förväntat mig att den skulle vara. Spänningsmusiken bidrog till den ruggiga känslan i de starka bilderna. En hel del magstarka scener minst sagt. Vad jag fann mest stötande var ändå djurplågeriet.

Det är ju exploitation så en del schockfaktor får man ju tåla, men här har man gått över gränsen genom att man använt sig av levande djur.
Citera
2012-10-22, 00:43
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Lawrence of Arabia

Vilken film! Araber Väldigt lätt att se på, perfekt "late night"-film att bara ta sig igenom lite åt gången.
Störde mig några gånger på hur gossaktig hjälten ser ut, men vad gör man inte.

"Klassiker"! 4/5 - hade gärna skrattat någon gång under filmen, för möjligheter fanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in