2012-09-24, 14:26
Medlem
knekt sparvs avatar
Edward Scissorhands. Fantastisk film! Sorglig. Tyckte den påminde mig lite om en vän till mig, kanske just det som var sorgligt.

Jag skulle ge den en fyra i betyg, kanske till och med en stark fyra. En film om att inte kunna vara som alla andra och om människors falskhet.
Citera
2012-09-24, 15:50
Medlem
Rocket-Queens avatar
Stroszek (Herzog, 1977)

En bitterljuv halvt dokumentär/halvt spelfilm om den f.d. mentalpatienten och gatumusikanten Bruno S. Stundtals väldigt deprimerande och stundtals fylls den av lite hopp när karaktärerna gör saker som ger dem lite lycka. Mycket vackert filmad med fin musik. Den lämnar en berörd och är tankeväckande. Clemens Scheitz måste vara en av de mest älskvärda karaktärerna genom tiderna! Bilden av honom med ett hagelgevär i famnen har etsat sig fast i hjärnan.

Betyg: 4+/5
Citera
2012-09-24, 16:37
Medlem
RancorFeeders avatar
Cruising
Älskar denna film så jävla mycket. Som jag har sagt förut: detta var 80-talets A Serbian Film.
Citera
2012-09-24, 17:32
Medlem
Kiltmannens avatar
Vanishing on 7th street, vilken jävla skitfilm
Citera
2012-09-24, 17:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Cruising
Älskar denna film så jävla mycket. Som jag har sagt förut: detta var 80-talets A Serbian Film.

Funderar på att se om den själv snart, en av Friedkins bästa filmer!
Citera
2012-09-24, 18:04
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Funderar på att se om den själv snart, en av Friedkins bästa filmer!

Riktigt coolt av Pacino att ställa upp på den filmen, inte många A-kändisar som skulle ha gjort det. Helt klart en av Friedkins bästa!
Citera
2012-09-24, 18:17
Medlem
NEZTs avatar
Såg för första gången Walk the line med Joaquin Phoenix och jävlar vilken roll han gör. Gillade filmen skarpt och fattar inte varför det tog så lång tid för mig att se den.

5/5
Citera
2012-09-24, 20:47
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Drottning Margot från 1994.

Rätt ok film men något rörig. Fint foto och härliga miljöer, men skådespelet är haltande på sina ställen, och då syftar jag inte på Daniel Auteuil som är en av mina absoluta favoritskådisar.

7/10
3/5
Citera
2012-09-24, 20:50
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Annars kan man tänka logiskt, att t.ex. en 4 av 10 är en stark 2 av 5.
---
Såg Prinsessa fint budskap men så jäkla krystad historia.

Tycker inte att en 4a känns som en stark 2 av 5. Snarare 5/10 känns som en stark 2a, men jaja alla har sina olika system att ranka mellan två olika rankningssystem som IMDB och filmtipset.
Citera
2012-09-24, 21:01
Medlem
Moonrise Kingdom

Jag gillar Andersons lekfulla foto och miljöer, men filmerna som helhet är inte riktigt min kopp te. Allvarsamma familjesituationer blandas med bisarra karaktärer och lustiga situationer, och det är inget fel med det, men blandningen mellan drama och komik klickar aldrig riktigt. De är varken tillräckligt roliga eller gripande för att övertyga mig. Moonrise Kingdom lider av samma problem. Det är inte min typ av humor, och historian känns inte speciellt gripande.

2/5 tack vare fotot som är riktigt snyggt.
Citera
2012-09-24, 21:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Postal.

Såg den precis med en polare och den hade väl sina stunder men i helhet så var det en ganska så dålig film utan någon vidare handling. Fnissade lite då och då men mer än så vart det inte.

3,5/10.
Citera
2012-09-24, 21:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Riktigt coolt av Pacino att ställa upp på den filmen, inte många A-kändisar som skulle ha gjort det. Helt klart en av Friedkins bästa!

Pacino har länge varit en av mina absoluta favoriter och han toppar konkurrenten De Niro vilken dag som helst i min bok, just Cruising är ett utmärkt exempel på hans mångsidighet som skådespelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in