2012-12-13, 09:00
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Nej jag vet om att The Hobbit är mycket ljusare än sagan om ringen men det betyder inte att i filmen ska där vara barnslig komedi när komedin väll är igång där är två gånger musiken total stannar för att där är skämt som ska fram. Det gör man bara inte!
Martin Freeman tyckte jag gjorde en bra insats han var inte bäst men med tanke på vad jag trodde han skulle vara så överraskade han mig. Richard Armitage som spelar Thorin var en av om inte den bästa skådespelaren av hela högen så där håller vi med varandra .

Hehe. Ska se om filmen om ett par veckor vid jul och ser om jag "uppgraderar" Martin Freemans skådespelarprestation. Sådana här filmer tåls att se om flera gånger.
Citera
2012-12-13, 10:23
Medlem
lendrygghs avatar
Hero.

Djupt vemodig. Gott med enkel dialog och handling, dåligt med så många svärdfighter. Värd att se.

6/10.
Citera
2012-12-13, 18:13
Medlem
Rakiis avatar
Jiro Dreams of Sushi (2011) - http://www.imdb.com/title/tt1772925/

Härligt, varm och samtidigt ibland gripande berättelse om ett intressant och starkt levnadsöde som samtidigt ger ett bra socialantropologiskt perspektiv på företagande och entreprenörsskap i Japan. Jiro Ono är 85 år och driver Japans finaste och bästa sushirestaurang i tunnelbanestationen i Ginza tillsammans med sina söner, har fått flera fina utmärkelser och priser, samt tre stjärnor i Guide Michelin för sin mat. Filmen följer Jiro till stor del i arbetet och visar upp den japanska mannens målmedvetenhet och starka anda för företagande där man inte viker sig en tum för att uppnå status och lyckas. Hade gärna sett att man fokuserat en smula mera på praktikanterna eller vad man ska kalla dom för, som ska under tio år utbildas till sushikockar under Jiros regi och sedan förmodligen starta eget. Blev för stort fokus på enbart en person vilket kunde bli lite tröttsamt då jag inte har någon relation till mannen alls. Utöver det var det väldigt intressant att se hur japanerna lagar sushi på lyxiös nivå och en intressant inblick i företagandet i landet.

+3/5
Citera
2012-12-13, 18:18
Medlem
SiSeniors avatar
The Recruit 3/5
En film med hyfsad handling, några coola karaktärer och ett ganska oväntat filmslut. Mitt stora behov av att se en actionfilm fylldes med hjälp av denna film. Colin Farrell och Bridget Moynahan skötte sig bra i sina roller medan jag förväntat mig mer av dom andra.
Senast redigerad av SiSenior 2012-12-13 kl. 18:21.
Citera
2012-12-13, 22:22
Medlem
Lotsos avatar
Christmas Month!

Silent Night, Deadly Night III: Better Watch Out! (1989)

Oh herregud vilken dålig och tråkig film detta var.
Först och främst så är huvudpersonen i denna en tjej vid namn Laura som blir jagad av Ricky från del 2. Vem är Laura? Hon var inte med i 1an eller 2an och varför vill Ricky döda henne? Jag tänkte att filmen förklarar det säkert men nej ingen förklaring alls så det hjälper heller inte att man sitter där och är halvt förvirrad om varför Ricky vill ha ihjäl någon han aldrig har träffat förr eller som Laura träffat förr. Skådespelaren som spelar Laura (Samantha Scully) är för övrigt en usel skådespelare. Filmen försöker dra ut så mycket som möjligt med att ha långa scener, över långa konversationer och knappt några mord och de mord som händer syns ej framför kameran! Och där är åter igen stock footage från första filmen.
I sin helhet är detta en usel uppföljare på alla plan och för den delen en riktigt tråkig film där det knappt händer något. Jag förväntade mig faktiskt att Bill Moseley åtminstone hade varit underhållande som mördaren Ricky men nej tro mig även han är dålig i denna. Det ända bra som kommer från denna filmen är Robert Culp som Lt. Connely som verkade vara den enda personen i filmen som gav ett skit om vad som hände. Men han kunde dessvärre inte rädda filmen. En dålig uppföljare med andra ord, undvik denna!

1 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0098331/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=etWpZBcEkFM
Citera
2012-12-13, 22:22
Medlem
Killer Joe,

Årets mest bizarra film, men mycket bra!
Citera
2012-12-13, 22:35
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Lawless - 2012

Otroligt bra crime/western (30-tal). I min mening gör Shia LaBeouf sin bästa roll (med Disturbia) här. Han tolkar den yngste Bondurantbrorsan på ett perfekt sätt! Trodde faktiskt Tom Hardy skulle ha större utrymme i denna film (även om han stor som huvudperson). Men han gjorde det helt okej han med. Gary Oldman snor ju nästan showen ifrån honom, trots att han endast har två, tre scener. Dessa är riktigt tunga. Speciellt första. Han är verkligen en helt annan människa utan brillorna från Batman-filmerna. Guy Pearce är ju också mycket bra som den sege Rakes.

5 av 5
Citera
2012-12-13, 22:40
Medlem
BootyLuvs avatar
Alex Cross (2012) - http://www.imdb.com/title/tt1712170/

Kanske ingen höjdarfilm men tycker nog allt att den har lite oförtjänt dåligt betyg på IMDB (4,7/10). Okej, Tyler Perry som Alex Cross var väl kanske inte helt lysande i alla scener, Edward Burns ovanligt vek som Tommy Kane och det fanns en del underligheter i manuset såsom
Matthew Fox i rollen som den sadistiske yrkesmördaren Picasso är dock en behållning, jäklar vad annorlunda han är i jämförelse med t.ex. hur han är i Lost. Var nästan

Den får 3/5, mycket tack vare Matthew Fox.
Citera
2012-12-13, 22:48
Medlem
gifbryarss avatar
Lawless

2.5/5

Är nog inget jag kommer se igen.
Citera
2012-12-13, 22:57
Medlem
kuddenchristos avatar
The Hobbit 3D. Jag tycker att den filmen är hyfsad.
Citera
2012-12-13, 23:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
The Hobbit 3D. Jag tycker att den filmen är hyfsad.

Ungefär vad jag tror om den på förhand, ingen film för mig helt enkelt trots att jag är en stor Tolkienfantast så gillar jag inte Jacksons tidigare trilogi och gillar inte att han övergivit sina sanna rötter. The Hobbit kommer väl vara helt okej eller bra på sin höjd men knappast årets bästa film, ska se den i nästa vecka (i 2D såklart) och avgöra själv.

The Frighteners var förövrigt den sista bra film som Peter Jackson gjorde!
Citera
2012-12-13, 23:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ungefär vad jag tror om den på förhand, ingen film för mig helt enkelt trots att jag är en stor Tolkienfantast så gillar jag inte Jacksons tidigare trilogi och gillar inte att han övergivit sina sanna rötter. The Hobbit kommer väl vara helt okej eller bra på sin höjd men knappast årets bästa film, ska se den i nästa vecka (i 2D såklart) och avgöra själv.

The Frighteners var förövrigt den sista bra film som Peter Jackson gjorde!
Själv tänker jag vänta tills den finns på BluRay för att sedan ladda ner och se på min tv, dessa svin förtjänar inte en krona
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in