2012-10-02, 14:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Michael Caine, Morgan Freeman och JGL var bäst i TDKR resten av skådespelarna var inga höjdare, fast Hardy gjorde ändå ett bra jobb som Bane men störde mig på rösten.

Morgan Freeman känns mest vara castad för gamla meriter och ingenting som han gjort nyligen har väl glänst igenom? Känns som att han inte fyller någon funktion i Batman-trilogin som någon annan lika gärna kunde ha fyllt, men han är ju trots allt Morgan Freeman och då blir han automatiskt castad tillsammans med Caine, som gör bättre ifrån sig helt klart. Tom Hardy hade jag förväntat mig mera utav, nu blev det mest en tråkig och träig skurk med lustig röst, ingenting annat och det är synd på hans talang.
Citera
2012-10-02, 14:54
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Lost in New York

En udda fascinerande film om två flickor som genom en bok färdas i tiden. Filmen var konstnärlig och ska handla om Jean Rollins fascination för filmkonsten och litteraturen. Filmen i sig var långt ifrån ett mästerverk, men atmosfärisk stämning och fascinerande på något underligt sätt.

7/10
3/5
Citera
2012-10-02, 15:03
Medlem
Busk1ss avatar
Jiro dreams of sushi - dokumentär 7/10
Moonrise Kingdom - Wes Anderson är alltid bra 7/10
Barricade - 2/10
Flammen & Citronen - 8/10
Gummo - 9/10
Citera
2012-10-02, 15:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkeman
Åh, det är så svårt att sätta ord på det. Men tänk dig YOLO. Du lever bara en gång, skit i allt och bara festa och knarka och ha kul.

Det låter verkligen helt jävla idiotiskt i min mening, finns ju bättre saker att göra med sitt liv om man nu lever med mentaliteten att man bara lever en gång. Festa och knarka kan man ju göra annars utan att ägna hela sitt liv åt och göra sig själv till ett offer eller slav för drogerna. Tror att många människor har samma mentalitet inför livet, men inte fan slösar dom hela lönen på krogbesök, droger, horor eller annat som kan tänkas. Antar att YOLO står för You Only Live Once?
Citera
2012-10-02, 15:40
Medlem
hakkemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det låter verkligen helt jävla idiotiskt i min mening, finns ju bättre saker att göra med sitt liv om man nu lever med mentaliteten att man bara lever en gång. Festa och knarka kan man ju göra annars utan att ägna hela sitt liv åt och göra sig själv till ett offer eller slav för drogerna. Tror att många människor har samma mentalitet inför livet, men inte fan slösar dom hela lönen på krogbesök, droger, horor eller annat som kan tänkas. Antar att YOLO står för You Only Live Once?

Yes, helt idiotiskt är det. Vet inte om min förklaring var den bästa men tror nog man kan känna vad "YOLO-kulturen" är om man sett Project X och har lite koll på sociala trenderna just nu.

YOLO = You Only Live Once, ja.
Citera
2012-10-02, 16:04
Medlem
sakkwalds avatar
Falling down med Michael Douglas som D-Fens och Robert Duvall som Pendergast. Filmen börjar bra men den blir bara sämre och sämre ju längre filmen utspelar sig.

5/10
Citera
2012-10-02, 16:52
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkeman
Yes, helt idiotiskt är det. Vet inte om min förklaring var den bästa men tror nog man kan känna vad "YOLO-kulturen" är om man sett Project X och har lite koll på sociala trenderna just nu.

YOLO = You Only Live Once, ja.
Tack för det upplysande svaret. De sociala trenderna? Vilken åldersgrupp talar vi om då, 18-20-åringar? Jag är 26 och har aldrig hört om "dessa sociala trender", inte så konstigt ifall jag är för gammal dock.
Citera
2012-10-02, 16:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tack för det upplysande svaret. De sociala trenderna? Vilken åldersgrupp talar vi om då, 18-20-åringar? Jag är 26 och har aldrig hört om "dessa sociala trender", inte så konstigt ifall jag är för gammal dock.

Jag är 25 och undrar detsamma, har ingen som helst koll på sociala trender eller bloggar, men är man född i början av nittiotalet så är väl filmen rena drömmen för en.
Citera
2012-10-02, 18:18
Medlem
Lotsos avatar
Horrorween Month!

[Rec] ² (2009)

Det här spåra ju ur riktigt rejält. Den börjar helt okej faktiskt och jag trodde de skulle vara rätt så coolt och följa SWAT teamet istället för tv-reportern men ack så fel jag hade. När dem väll kom in i lägenheten gjorde dem allt som en SWAT personer inte hade gjort i en sådan här situation.
Filmen förklarar även djupare i historien med den besatta flickan men gör det även mer förvirrande för mig. Där var ett gäng ungar som lyckas komma in i lägenheten för att kolla vad som händer, för det första så vid första sekunden jag såg dessa ungarna så hatade jag dem typiskt tonåringar idag ungefär, det andra är att dem är så dumma att dem går in i en lägenhet som är avspärrad av poliser som säger det är en farlig plats men likt förbannat ska dem in där. Får de fan skylla sig själva ifall de dör. (Ifall någon undrar så kommer dem in via kloakerna)
En sak positiv med filmen är att jag tyckte de var rätt fräckt hur dem ändrade från den vanliga kameravinkeln till SWAT's kameror uppe på hjälmarna från gång till gång.
Jag har inte så mycket annat att säga om denna än att den var inte lika bra som ettan men dock samma underhållningsvärde. Jag gillar inte hand held kamera filmer men dessa filmerna fick mig inte att hata filmen för det, det var den urlöjliga handlingen men dock underhållande på något bisarrt sätt ungefär som några av mina sci-fi box filmer. För detta år den samma betyg som första för mig.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1245112/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=G18Y-S8YrQ0
Citera
2012-10-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nu måste jag ta och se denna, prioriterat den lågt tidigare men om den är i likhet vad gäller Django i kvalité så är det ju ett måste!
Den kommer inte riktigt upp i Djangos klass, men Django är ju dock ett mästerverk så det är inte så lätt! Companeros är helt klart ett måste om man gillar western!

Du har inte sett The Big Gundown än eller?
Citera
2012-10-02, 18:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Du har inte sett The Big Gundown än eller?

Inte ännu, mitt filmtittande har blivit begränsat under en tid nu då jag mest ägnar mig åt böcker och PC-spel, ser dokumentärer om andan för en film skulle falla på. Gäller bara att få in lite mera tid, men ibland vill man ägna sig åt annat än filmer också.
Citera
2012-10-02, 18:43
Medlem
hakkemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Skulle nog säga i åldrarna 16-20 (max). Fjortisarna har liksom gått över till YOLOandet istället. Känn dig inte gammal det är bättre att inte veta något om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in