2012-08-18, 01:36
Medlem
Eddie.Hs avatar
Då har man sett The Cabin in the Woods. Framkallade många skrattsalvor.

Tyckte den började väldigt mediokert och klyschigt. Förutsägbart, utan suspension och i princip allt hämtat från andra skräckisar. Det var en hel del "biohumor" osv, vilket jag oftast inte uppskattar; men jag tyckte den bara blev roligare och roligare ju rörigare det blev i soppan. Och filmen hade faktiskt lite charm och atmosfär. Min favoritkaraktär var såklart potskallen Marty.

Den får G+ av mig för nu. Ser säkerligen om den med syskonen eller ensam nån gång.
Citera
2012-08-18, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
William Friedkin har gjort en remake på den som jag inte sett ännu, på papperet låter det knasigt då originalfilmen är en sådan som man inte gör en remake på tänker jag spontant.
Som jag minns remaken följer den orginalet mer eller mindre scen för scen. Detta plus sämre skådespelare och sämre foto gör remaken till en av de mest onödiga någonsin.
Citera
2012-08-18, 01:56
Medlem
[quote=Olepeter]Hur kunde du tycka den var dålig? Alla scener är ju laddade med komik.

Ah den var ju kul emellanåt får jag erkänna. Men den levde absolut inte upp till mina förväntningar. Vissa polare har sagt att det är den bästa komedin dom sett, och det kan jag absolut inte hålla med om. Men smaken är ju olika.
Citera
2012-08-18, 03:09
Medlem
Traveller2007s avatar
Gjorde misstaget att se på Matrix Revolutions som gick på tv. Fan vilken dålig film, en av de sämsta uppföljarna som gjorts. Tror de fick för mycket pengar att göra fimerna med och tänkte bara på specialleffekterna istället för storyn och karaktärerna. Dialogen är absurd. Skådespelar insattserna på katastrofala. 1/5
Citera
2012-08-18, 03:09
Medlem
Rubarth23s avatar
La Haine för typ tredje gången. En magisk film med ett fruktansvärt bra slut.
Citera
2012-08-18, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
La Haine för typ tredje gången. En magisk film med ett fruktansvärt bra slut.
Har du sett Un Prophète? En annan mycket bra skitig fransos.
Citera
2012-08-18, 07:09
Medlem
NEZTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
En av världens mest överskattade musiker imho. Förutom Slash då som är ännu sämre.

F.ö förstår jag inte varför du vill att den ska kortas ner men ändå älskar BM och ger dokumentären högsta möjliga betyg.

Menar du att hans musik är överskattad eller hans agendor? För hans musik är som all musik, en smaksak.

För en som har läst mycket om han så var det en del man redan visste därav den önskade nedkortningen. Men för någon som lite mer färsk i ämnet är det absolut informationsrikt.
Citera
2012-08-18, 11:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Som jag minns remaken följer den orginalet mer eller mindre scen för scen. Detta plus sämre skådespelare och sämre foto gör remaken till en av de mest onödiga någonsin.

Kommer nog ändå att se den just för att det är Friedkin som regisserat den och George C. Scott är med i den (har jag för mig), två personer som jag respekterar högt inom filmen!
Citera
2012-08-18, 11:58
Medlem
Borghesias avatar
Jaws på BluRay och satan va bra kvalité det är på filmen.
En redan bra film blev helt enkelt magiskt bra.
Citera
2012-08-18, 13:24
Medlem
ConjureMes avatar
Bring me the head of Alfredo Garcia

Spännande, rolig, sorglig och lite lätt makaber film av Peckinpah. En rik godsägare i Mexiko kräver Alfredo Garcias huvud på ett fat efter att han gjort dottern med barn. En barpianist på dekis åtar sig uppdraget men upptäcker snart att Alfredo Garcia redan är död... Väldigt fin och underhållande film där Warren Oates och Isela Vega är ett sorgligt men väldigt vackert par. Rekommenderas varmt!
Senast redigerad av ConjureMe 2012-08-18 kl. 13:33.
Citera
2012-08-18, 13:41
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Har du sett Un Prophète? En annan mycket bra skitig fransos.
Ja, den har jag sett tycker dock att den är rätt långtifrån La Haine men likväl en väldigt bra film!
Citera
2012-08-18, 15:25
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEZT
Menar du att hans musik är överskattad eller hans agendor? För hans musik är som all musik, en smaksak.

För en som har läst mycket om han så var det en del man redan visste därav den önskade nedkortningen. Men för någon som lite mer färsk i ämnet är det absolut informationsrikt.
Du har naturligtvis rätt i att det är en smaksak. Hoppar ibland ignoranta grodor ur min trut innan jag hinner tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in