2012-11-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Gillar man splatter och tramshumor så lär man tokälska filmen. En av de roligaste filmerna jag någonsin har sett.

Haha, ja, det kan nog stämma. Fick dock inte vad jag väntade mig efter att ha sett att den har 4/5 på Filmtipset, där den typen av film sällan ligger så pass högt.
Citera
2012-11-23, 19:05
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Haha, ja, det kan nog stämma. Fick dock inte vad jag väntade mig efter att ha sett att den har 4/5 på Filmtipset, där den typen av film sällan ligger så pass högt.

Det är en riktig kultfilm, men samtidigt så tycker jag att det är ganska lustigt att filmen blev uppskattad av så många kritiker. En älska/hata-film, helt enkelt!
Citera
2012-11-23, 19:27
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Kill Bill Vol. 1 igår. Såg de för typ ett år sen och tyckte det var dags för en omtitt. De är ju rätt bra. Fast jag inte tycker det händer så jättemycket i första filmen egentligen.
Senast redigerad av TheManWithNoName 2012-11-23 kl. 19:27. Anledning: Stavning
Citera
2012-11-23, 19:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Kill Bill Vol. 1 igår. Såg de för typ ett år sen och tyckte det var dags för en omtitt. De är ju rätt bra. Fast jag inte tycker det händer så jättemycket i första filmen egentligen.

Ingen vidare bra film i min mening, typisk Tarantinofilm med samma gamla referensonani.
Citera
2012-11-23, 19:55
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ingen vidare bra film i min mening, typisk Tarantinofilm med samma gamla referensonani.

Börjar faktiskt gilla Tarantinos style lite. Men Kill Bill-filmerna ligger inte direkt på min topplista heller. Helt klart den bästa imo är Reservoir Dogs från 1992. Väldigt lik Pulp men mycket mycket tätare iom kortare speltid (99 min) och på så vis aldrig långdragen + att det är en mycket bra okronologisk skildring. Rekommenderas. Men det är inte så många Tarantino-filmer jag gillar utöver den. Ska nog ge Pulp en chans till.
Senast redigerad av TheManWithNoName 2012-11-23 kl. 19:56. Anledning: Stavning
Citera
2012-11-23, 20:05
Medlem
SegPingvins avatar
Lejonkungen från 94, än idag blir man tårögd när Mufasa blir nedputtat från klippan
Citera
2012-11-23, 20:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Börjar faktiskt gilla Tarantinos style lite. Men Kill Bill-filmerna ligger inte direkt på min topplista heller. Helt klart den bästa imo är Reservoir Dogs från 1992. Väldigt lik Pulp men mycket mycket tätare iom kortare speltid (99 min) och på så vis aldrig långdragen + att det är en mycket bra okronologisk skildring. Rekommenderas. Men det är inte så många Tarantino-filmer jag gillar utöver den. Ska nog ge Pulp en chans till.

Reservoir Dogs och Pulp Fiction är de enda filmerna utav Tarantino som jag inte alls har problem med att se i dagsläget, trots att dom blivit sämre med åren, fanns ett helt annat skimmer över dom då man var yngre och dom fortfarande var färska. Nu när man däremot blivit äldre och kommit till insikt med att Reservoir Dogs är ett plagiat av en Ringo Lam-film och att alla karaktärerna snackar på det vis som Tarantino önskar att han pratade så är filmerna fortfarande bra, men inte alls lika bra som på nittiotalet.
Citera
2012-11-23, 20:15
Medlem
NeonCrosss avatar
Såg Arbitrage med Richard Gere i huvudrollen, riktigt bra film!
Citera
2012-11-23, 20:23
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Reservoir Dogs och Pulp Fiction är de enda filmerna utav Tarantino som jag inte alls har problem med att se i dagsläget, trots att dom blivit sämre med åren, fanns ett helt annat skimmer över dom då man var yngre och dom fortfarande var färska. Nu när man däremot blivit äldre och kommit till insikt med att Reservoir Dogs är ett plagiat av en Ringo Lam-film och att alla karaktärerna snackar på det vis som Tarantino önskar att han pratade så är filmerna fortfarande bra, men inte alls lika bra som på nittiotalet.

Jag har i allmänhet svårt för det mesta med Tarantino. Precis som du så kan det gå bra att se PF och RD även om jag tycker båda är lite överskattade, speciellt Reservoir dogs. Jag tycker nog det bästa han gjort är hans del Penthouse - The man from Hollywood i filmen four rooms.
Citera
2012-11-23, 20:24
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:

Jag hade ju inte förmånen att se Reservoir Dogs när den kom ut '92. Såg den första gången för några dagar sen så jag har liksom ingen tidigare omtitt att jämföra med. Men fick direkt känslan över den filmen att "den här kan jag gärna se igen och igen".
Citera
2012-11-23, 20:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Jag har i allmänhet svårt för det mesta med Tarantino. Precis som du så kan det gå bra att se PF och RD även om jag tycker båda är lite överskattade, speciellt Reservoir dogs. Jag tycker nog det bästa han gjort är hans del Penthouse - The man from Hollywood i filmen four rooms.

Skönt att man inte är ensam, folk här på filmforumet verkar dyrka honom som någon gud i jämförelse med andra regissörer. Tror knappast att folk är medvetna om hur mycket som han egentligen har plagierat och stulit ifrån andra filmer för att sedan pränta dit sitt eget namn. Reservoir Dogs och Pulp Fiction har ändock nostalgiskt värde för mig och ser dom ibland just för att återuppleva gamla tider, även om RD har åldrats sämst av dom två i min mening.
Citera
2012-11-23, 21:08
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Skönt att man inte är ensam, folk här på filmforumet verkar dyrka honom som någon gud i jämförelse med andra regissörer. Tror knappast att folk är medvetna om hur mycket som han egentligen har plagierat och stulit ifrån andra filmer för att sedan pränta dit sitt eget namn. Reservoir Dogs och Pulp Fiction har ändock nostalgiskt värde för mig och ser dom ibland just för att återuppleva gamla tider, även om RD har åldrats sämst av dom två i min mening.

Det jag tror att folk gillar med Tarantino är att hans filmer är råa och har enormt starka karaktärer.
Det som är mest anmärkningsvärt med hans filmer är att våldet inte heller känns onödigt vilket det gör i väldigt många filmer, även om det är extremt i vissa lägen, som t.ex. fistningen i Inglorious Bastards. Det används på ett snyggt sätt.

Jag gillar hans filmer för att nästan alla känns unika även om han skulle ha plagierat, vilket jag är skeptisk mot såvida inte bevis kommer upp.

... Nu blev man ju sugen på att se Pulp Fiction igen, haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in