2012-09-25, 19:28
Medlem
Lotsos avatar
Drag Me to Hell (2009)

Har blandade känslor för filmen. På den positiva sidan så kan jag säga att den var sjukt underhållande till skillnad från vad skräckfilmer idag brukar vara, denna höll i alla fall underhållningen i topp form. Musiken och hur kameran var vinklad var även väldigt snyggt och titeln fick det att kännas lite som n grindhouse film. Jag gillade även David Paymer, Dileep Rao och Justin Long i den.
Det dåliga med filmen var som sim-man92 skrev att den var väldigt förutsägbar och den var förvånansvärt förutsägbar att det kändes ibland som klichér. När dem senare i filmen också försöker få ut demonen hur Christine så blev det bara för löjligt närma slutet när demonen blir geten och senare Milos var så löjligt att jag skratta åt det. Vet inte varför men kändes lite förhastat i slutet att det var väldigt enkelt att få demonen ut men ändå väntade Rham Jas att säga det till slutet. Data effekterna ser också väldigt dåliga ut, fast jag gillar att Mrs. Ganush like är en docka.
I sin helhet en av de bättre skräckfilmerna från 2000-talet men långt ifrån den bästa. Jag tror anledningen till att folk tycker om filmen så mycket är för att Sam Raimi började med skräckfilmerna Evil Dead och efter allt hat mot Spider-Man 3 kommer han tillbaka med en skräckfilm. Filmen är sjukt underhållande från början till slut och i mina ögon mer sevärd än över hälften av alla skräckfilmer från 2000-talet. Dessvärre väldigt förutsägbar .

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1127180/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=BUZTybLlWKI
Citera
2012-09-25, 21:40
Medlem
RancorFeeders avatar
Happiness
Undrar själv just: "Happiness, where are you?"
Citera
2012-09-25, 21:47
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Happiness
Undrar själv just: "Happiness, where are you?"

Gillar den riktigt mycket! Mörk och deppig film med mycket svart humor. Tycker att PSH gör en riktigt bra roll. Är väl bäst tillsammans med peddo-farsan.
Citera
2012-09-25, 21:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Gillar den riktigt mycket! Mörk och deppig film med mycket svart humor. Tycker att PSH gör en riktigt bra roll. Är väl bäst tillsammans med peddo-farsan.

Håller med, peddo-farsan har ett par riktigt roliga scener i filmen, i synnerhet då han handlar den där tidningen. Synd bara att min DVD av filmen ligger hos en polare, blev sugen på att se om den nu!
Citera
2012-09-25, 21:51
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med, peddo-farsan har ett par riktigt roliga scener i filmen, i synnerhet då han handlar den där tidningen. Synd bara att min DVD av filmen ligger hos en polare, blev sugen på att se om den nu!

Ja juste! Det jag minns bäst är dock de jobbiga konversationerna mellan honom och sonen. Fy fan, haha.
Citera
2012-09-25, 21:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ja juste! Det jag minns bäst är dock de jobbiga konversationerna mellan honom och sonen. Fy fan, haha.

Var det inte hans son som också:

Svart humor då den är som allra bäst!
Citera
2012-09-25, 22:19
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Var det inte hans son som också:

Svart humor då den är som allra bäst!

Citera
2012-09-25, 22:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Den scenen minns jag däremot inte, men det är längesen jag såg filmen, var då man fortfarande hyrde på VHS. Ska nog ta och se om den i morgon då jag ändå ska till polaren som har filmen hemma, men känner på mig att han inte kommer att tycka om den.
Citera
2012-09-25, 23:18
Medlem
NEZTs avatar
Då blev det Before the Devil Knows You're Dead ikväll och den var bättre än vad jag minns att den var! Riktigt bra skådespelarinsatser!

5/5
Citera
2012-09-25, 23:25
Medlem
ZlatanManias avatar
The Boondock Saints 2: All Saints Day.

Gick precis på TV6 och har sett den förut, Norman Reedus och Sean Patrick Flanery som jag anser är väldigt underskattade skådespelare spelar sina roller som dom irländska bröderna på ett utmärkt sätt, också kul att Willem Dafoe är med även om det är som hastigast.

Filmen är väl något sämre än sin föregångare men helt klart en film värd att se, särskilt om man redan har sett ettan. Många av dom nya karaktärerna kan jag dock inte ge något plus för, ganska så ointressanta. Med tanke på slutet skulle det förvåna mej om det inte kommer en tredje film men i dagsläget ger jag filmen:

6/10. med möjlighet att bli ett snäppet högre betyg beroende på en eventuell uppföljare
Citera
2012-09-26, 00:14
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEZT
Såg nyss en gammal goding från barndomen nämligen Twister med Bill Paxton och Helen Hunt.
Den får så klart ett högt betyg pga nostalgi värde.

4/5
Åh härligt! Har också tänkt se den nån gång framöver. Det var en barndomsfavorit.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
The Boondock Saints 2: All Saints Day.

Gick precis på TV6 och har sett den förut, Norman Reedus och Sean Patrick Flanery som jag anser är väldigt underskattade skådespelare spelar sina roller som dom irländska bröderna på ett utmärkt sätt, också kul att Willem Dafoe är med även om det är som hastigast.

Filmen är väl något sämre än sin föregångare men helt klart en film värd att se, särskilt om man redan har sett ettan. Många av dom nya karaktärerna kan jag dock inte ge något plus för, ganska så ointressanta. Med tanke på slutet skulle det förvåna mej om det inte kommer en tredje film men i dagsläget ger jag filmen:

6/10. med möjlighet att bli ett snäppet högre betyg beroende på en eventuell uppföljare
Får ta och kolla in den då, har den på hårddisken och jag gillade ettan.

Jag såg Reservoir Dogs idag, en gammal Tarantino-favorit. Dricksscenen är klockren. Filmen har en del plotthål och slarvfel men den har en särskild plats i mitt hjärta, mycket pga. Steve Buscemi och Tim Roth.
Senast redigerad av Eddie.H 2012-09-26 kl. 00:18.
Citera
2012-09-26, 01:01
Medlem
Guldtandens avatar
Johan Falk Spelets Regler

Gillade denna filmen starkt! Kinnaman presterar som vanligt!

4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in