2012-08-13, 00:32
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
I min mening är den riktigt jävla bra, och har dessutom inte tröttnat på den som med AHX. Ryan Gosling spelar helt perfekt i den rollen och sedan är Billy Zane med i en liknande roll som Stacey Keach har i AHX.

Det låter riktigt bra det, jag behöver dock inte lägga till den på min lista, för där finns den redan med, hehe.
Citera
2012-08-13, 00:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Det låter riktigt bra det, jag behöver dock inte lägga till den på min lista, för där finns den redan med, hehe.

Du kan ju ta och klämma in den i veckan som kommer nu, du skulle väl dessutom vara ledig också?
Citera
2012-08-13, 00:42
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du kan ju ta och klämma in den i veckan som kommer nu, du skulle väl dessutom vara ledig också?

Det kommer jag garanterat att göra, ska bara ta mig igenom lite filmer från 2011 först!
Citera
2012-08-13, 01:13
Medlem
Rushmore
Jag ville stänga av redan efter 20 minuter, men gav mig fan på att se klart den ändå. Jason Schwarzman är utspökad i tandställning och bedrövliga utstyrslar utan en uns av charm och fånar runt i high-school miljö.

I övrigt har filmen verkligen alla ingridienser för att jag ska stänga av i förtid. "Skruvad" komik på det här amerikanska indie-viset som är så fruktansvärt irriterande, småbarn som är visa och vuxna som beter sig som tonåringar. Fotot är inget speciellt och musiken känns som taget ur valfritt Scrubs-avsnitt.
Senast redigerad av dwe 2012-08-13 kl. 01:17.
Citera
2012-08-13, 03:39
Medlem
Stvrmzeits avatar
Ordet (1955)

En extremt religiös bondefamilj i Danmark skakas av dotterns vilja att gifta sig med en man av annan tro. Samtidigt tror mannens bror att han är Jesus.

Oj, så äckligt bra och snyggt detta är. Både filmen och uppbyggnaden är långsam, det passar perfekt tillsammans med det speciella skådespelet då replikerna får en så stor slagkraft. Karaktärerna är intressanta och det är proppfullt med tilltalande diskussioner kring religion och tro samt frågor kring det. Det gör att filmen får väldigt många bottnar i sig.

Jag gillar också hur Dreyer gör lite som i Gertrud angående kommunikationen här, att karaktärerna ibland inte tittar varandra i ögonen när de pratar med varandra osv. Det är ett exempel på att det luktar av Brechts Verfremdungseffekt/alienationseffekt. Och allt är så stiliserat, allt ifrån karaktärernas rörelser till scenografin och hur kameran rör på sig. Ordet behandlar också sina teman om tron och religionen på ett visst sätt, ett sätt som tvingar åskådarna att distansera sig själva. Det är fan lysande. Det enda jag har att klaga på är nog slutet, jag är dock inte helt säker om jag gillar det eller inte, men det lär märkas med tiden. Hur som helst, det är en otroligt bra och kraftfull film.

4/5
Citera
2012-08-13, 03:43
Medlem
Présumé coupable (2011)

En film baserad på en av Frankrikes största nutida rättskandaler där en man blev oskyldigt anklagad för pedofili och väldtäkt mot sin egna och andra barn tillsammans med 13 andra i en pedofilring. Mannens liv krossades fullständigt då hans barn hamnade på fosterhem, hans fru lämnade honom och han i fängelset försökte begå otaliga självmord.

Fruktansvärd historia men filmens problem var att den aldrig tog fart. Slutet var förvisso något oväntat, men vägen dit kändes tyvärr mest som en väldigt lång transportsträcka. Jag kände heller ingen sympati för den anklagade huvudpersonen då man knappt lärde känna honom och hans familjeomständigheter. Man kastades in i handlingen när han först blev arresterad.

Betyg 2/5
Citera
2012-08-13, 05:10
Medlem
Freakshow2ks avatar
Precis sett The Butterfly Effect för första gången sedan den kom ut nästan.
Men måste fråga, finns det flera slut på denna filmen?

För slutet på den som finns på viaplay är inte det som jag kom ihåg :S
Citera
2012-08-13, 09:05
Medlem
sakkwalds avatar
Spartacus - Stanley Kubrick rulle ifrån 1960 med Kirk Douglas. Filmen var bra men den var alldeles för lång.

6/10 i betyg.
Citera
2012-08-13, 09:05
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freakshow2k

Hur slutade den du såg på Viaplay?
Citera
2012-08-13, 09:50
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freakshow2k

Det finns tre alternativa slut. Hade för mig om att det var två bara.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_But...ernate_endings
Senast redigerad av Gosif 2012-08-13 kl. 09:52.
Citera
2012-08-13, 12:43
Medlem
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring. Filmen är sjukt bra och den får 9/10 i betyg
Citera
2012-08-13, 12:56
Medlem
SiSeniors avatar
Kommissarie Späck 1/5
Urusel, tråkig och humorlös. Skådespelarna var skrattretande dåliga och skämten kändes som hämtade från Stefan och Christer. Tråkig handling och en mordgåta som aldrig blev intressant.
Undvik den här filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in