2012-05-29, 22:31
Medlem
The Dictator

Den hade en del roliga scener. Trodde dock den skulle vara bättre. 2/5.
Citera
2012-05-29, 22:31
Medlem
Dirty.s avatar
Cargo
http://www.imdb.com/title/tt0381940/

Tysktalande sci-fi, knappast bra men inte direkt dålig heller. 5/10.
Citera
2012-05-29, 22:33
Medlem
Kinman.s avatar
Who Framed Roger Rabbit, riktigt härlig rulle. En film alla borde se.
8/10
Citera
2012-05-29, 22:46
Medlem
P.Gs avatar
The Machinist - har skjutit på att se den i många år nu och alltid tänkt att "den ser jag nästa gång". Fick äntligen tummen ur och blev riktigt häpnad. Inte så mycket av storyn som av Bales skådespelarinsats och hängivenhet till yrket. Helt sjukt hur jävla tunn han var!
Citera
2012-05-30, 00:07
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaneviking
nej alla har vi olika smaker, jag tyckte den var var löjlig lika så alla skådespelare. vet inte hur jag ska tolka spoilern?

Jag menar att handlingen var sådär och kunde ha gjorts bättre och mer realistiskt även om filmen tävlar i orealism. Om de hade tekniken för att bygga en månbas och en attackflotta så behövdes det väl inte någon hjälp från Jorden.
Citera
2012-05-30, 01:30
Medlem
Beloved Infidel (1959)

Gregory Peck spelar F. Scott Fitzgerald och filmen gestaltar hans sista år med tilltagande alkoholism och början på skrivandet av det som skulle bli hans magnum opus, "Den siste magnaten", men som aldrig blev färdigställd. Deborah Kerr spelar hans kärlek Sheilah Graham.

Jag hade gärna velat se mer av Fitzgeralds familjesituation och filmen visste ibland inte vilket ben den skulle stå på, men det gjorde inte så mycket då både Kerr och Peck var fantastiska i sina roller. Jag trodde inte Peck skulle kunna spela alkoholist trovärdigt, men där hade jag fel. Kerr gav ett intressant djup till sin karaktär.

Är man intresserad av Fitzgeralds liv och vill se två av Hollywoods stora skådespelare från din tiden i samma film rekommenderas filmen.

Betyg 3/5

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0052617/combined
Citera
2012-05-30, 01:55
Bannlyst
Nu har jag precis sett Greven av Monte Cristo med Jim Caviezel. Tyckte den var bra.

Och precis innan den såg jag Perkins' 14 för första gången. Blev faktiskt förvånad över att den var så bra som den faktiskt är.
Citera
2012-05-30, 02:26
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinman.
Who Framed Roger Rabbit, riktigt härlig rulle. En film alla borde se.
8/10

Inte sett den sen jag var barn, borde se om den snart

Kollade på Apocalypse Now tidigare idag, en fantastisk klassiker som kan ses hur många gånger som helst!
Citera
2012-05-30, 04:24
Medlem
Rarrehs avatar
Igår fick Melancholia stå för underhållningen. En film som väcker mycket känslor, samt ställer många existentiella och filosofiska frågor. En mycket ångestladdad film med bra skådespeleri, även om Stellan Skarsgårds engelska är ofattbart dålig.

Den får en att inse att när vi dör är vi alla ensamma. Den väcker känslan av att inget spelar någon roll. Tystnaden i filmen representerar tystnaden i rymden på ett bra sätt. En känsla av att vi människor är en väldigt, väldigt liten del av något väldigt, väldigt stort. Filmen väcker en klaustrofobisk känsla som är härlig.

Skönt att se en apokalyptisk rulle utan Hollywoodinfluenser. Också en mycket snygg film!

4/5
Citera
2012-05-30, 10:35
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eru färsking
The Dictator

Den hade en del roliga scener. Trodde dock den skulle vara bättre. 2/5.

Hur var den i jämförelse med Bruno och Borat?
Citera
2012-05-30, 14:59
Medlem
NEZTs avatar
Hitler - The rise of evil

3/5

Den hade fått ett högre betyg om dom inte hade pratat engelska.
Citera
2012-05-30, 16:36
Medlem
Dirty.s avatar
Såg Chronicles nyss, blev rejält besviken när jag insåg att det var en film som filmades med "handhållen" kamera, åtminstone halvt. Dock så var den mycket bättre än Cloverfield och andra filmer med samma kamera stil. 5/10 åter igen, egentligen ingen bra film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in