2013-01-12, 02:18
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Legend! Kasta en Oscar åt honom! Mission Impossible temat är hur grymt som helst också.

Jag sätter på den här - http://www.youtube.com/watch?v=_Gno19Njemc på repeat några gånger, den är ju hur skön som helst! Tror typ ingen lyssnar på musiken heller då den har så få views på youtube :x Sjukt underskattad!

Hehe, rätt skön ju. Schifrin är en sann mästare inom musik han med.
Citera
2013-01-12, 02:32
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Silver Linings Playbook (2012)

Silver Linings Playbook börjar väldigt lovande men efter ungefär halva filmen faller den mer in i typiska Hollywoodhjulspår och klichéer. Beskrivningen från IMDb "en reguljär romcom där man kastad in lite psykisk sjukdom", tycker jag är ganska träffande. Skådespeleriet gjorde dock filmen sevärd med Bradley Cooper, Jackie Weaver och Robert De Niro men framförallt Jennifer Lawrence som gör sin bästa roll sen Winter's Bone. Hon förtjänar verkligen att vinna en Oscar.

Betyg: 3/5
Citera
2013-01-12, 02:45
Medlem
asiatirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Silver Linings Playbook (2012)

Silver Linings Playbook börjar väldigt lovande men efter ungefär halva filmen faller den mer in i typiska Hollywoodhjulspår och klichéer. Beskrivningen från IMDb "en reguljär romcom där man kastad in lite psykisk sjukdom", tycker jag är ganska träffande. Skådespeleriet gjorde dock filmen sevärd med Bradley Cooper, Jackie Weaver och Robert De Niro men framförallt Jennifer Lawrence som gör sin bästa roll sen Winter's Bone. Hon förtjänar verkligen att vinna en Oscar.

Betyg: 3/5

håller på att tanka filmen men det går så otroligt segt.. ser väldigt framemot den eftersom ja gillar den genren, drama/romance.. så har den också otroligt bra betyg!

såg Kon-Tiki senast.. ganska bra film! man blev nervös i vissa scener..
Citera
2013-01-12, 02:58
Medlem
NirvanAs avatar
Archie's Final Project

En udda, smått underhållande, indie rulle. Helt klart sevärd. Skulle ge den 3/5.
Citera
2013-01-12, 03:01
Medlem
Såg just Quentin Tarantino's efterlängtade Django Unchained.

Utan att på något vis avslöja handlingen, ger jag denna film ett högt omdöme. Karaktärerna är originella och porträtteras på ett mycket professionellt sätt. Det starkaste exemplet är i mina ögon Dr. King Schultz som spelas av Christoph Waltz, vars roll är fantastisk. Skådespelarinsatserna håller även överlag mycket hög standard, dialogerna är intressanta och på något vis intellektuellt utformade, och musiken sätter sin alldeles egna prägel på denna film. Det råder med andra ord inga tvivel om att det är Tarantino som ligger bakom detta verk. Förvänta er ingen vanlig Western. En stark 4 av 5 möjliga.

http://www.imdb.com/title/tt1853728/
Django Unchained (2012)
Citera
2013-01-12, 03:02
Medlem
The hobbit

Filmen var lite för långtråkig för min smak, gillar lotr trilogin mer.
Ger den 3/5
Citera
2013-01-12, 04:41
Medlem
Soulsurfers avatar
Om inte Searching for Sugar Man vinner Oscarn så ska alla skjutas! 5/5. Det enda negativa jag kan komma på är när svensken intervjuar honom. Störtskön dokumentär!
Citera
2013-01-12, 06:04
Medlem
KattPerssons avatar
Resident Evil: Retribution Hur kom vi från läskig klaustrofobi-skräck till en popcornrulle med cirka 675 skott i sekunden?! 2/5 för halvfräna effekter och Jill Valentine!
Citera
2013-01-12, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Hur kom vi från läskig klaustrofobi-skräck till en popcornrulle

At resident evil 2. The game that is.
Citera
2013-01-12, 07:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Såg igårkväll på BD denna film -> Escape from Alcatraz

En klassiker så att säga.
Citera
2013-01-12, 09:50
Medlem
Numes avatar
Såg A Dirty Carnival nu. http://www.imdb.com/title/tt0821442/

Skönt med en mer naturell gangster drama-rulle, och lite mer originell intressant plot.
Hade kunnat varit en bra bit mer välpolerat dock. Bättre skådespeleri, och ja filmen byggde inte upp vidare suspension, saker kunde ha betonats mycket bättre...
En stark 3/5 ifrån mig ändå
Senast redigerad av Nume 2013-01-12 kl. 09:52.
Citera
2013-01-12, 10:54
Avslutad
The Perks of Being a Wallflower från 2012.

Ett bra drama med Emma Watson bl.a.. En av de bättre filmerna från 2012.

3/5!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in