2012-03-05, 04:18
Medlem
GrandpaBitchess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Igår kväll såg jag Paris, Texas för tredje gången tillsammans med två vänner som tyckte att den var bra, men inte så mycket mer.

Jag skrev nyss en analys över Paris, Texas på min blogg om någon är intresserad av att läsa den. Skyller alla ologiska meningar och språkmisstag på småtimmarna. VARNING FÖR SPOILERS:

http://thepicturesthatgotsmall.blog.com/2012/03/05/mina-favoritfilmer-paris-texas/
Åh! Sista halvtimmen av den filmen är bland det starkaste jag har sett. Blir lycklig bara jag tänker på den. Så jävla… vacker.

Tyckte inte din analys var speciellt bra om jag ska vara ärlig. Utgångspunkten att modern film är det ena och det andra tar ner det hela på en nivå där det blir svårt att komma någonvart med en ordentlig analys.

Och varför inte publicera texten här om du vill att vi ska läsa den? För du postar väl inte bara för att du vill promota din blogg?
Senast redigerad av GrandpaBitches 2012-03-05 kl. 04:36.
Citera
2012-03-05, 09:04
Medlem
sakkwalds avatar
the chainsaw massacre på 4an igår natt. Var inge vidare, dåligt skådespel. Kunde ha blivit så mycket bättre om man verkligen satsat på den, lite friday the 13th över den.
Citera
2012-03-05, 09:18
Medlem
Payback

Riktigt dålig. Antingen gör man Porter rå och stenhård, eller är han en gangster med mänskliga känslor, inte något mittemellan. Det finns ingen finess och den är sötatande ologisk till och från. Detta urlöjliga "Brottsyndikat" är tydligen inte så tuffa när en ensam gangster lyckas plocka dem en efter en, och att Mel Gibson skulle vara "a big guy" är löjeväckande. Han är 1.77. Skräckinjagande, verkligen, vilken best det är vi möter. Det enda positiva med filmen är att de har fått till en ganska schysst "seriebokskänsla" i vissa scener. Lite grått och smutsigt sådär.

1,5/5

State of Grace

En helt okej crime/drama-film. Bra skådespelarinsatser från samtliga och jag gillar "hood-känslan" de har lyckats fånga. Det är något med irländare som intresserar mig. Kanske att det är en av de få vita befolkningarna som är/har varit förtryckta i modern tid.

Sen älskar jag verkligen Ed Harris. Helvete vad auktoritär han är. När han talar håller man fan käften, och det är ingen skräll att paparazzis inte vågar sig så nära inpå honom som andra kändisar.

3/5
Citera
2012-03-05, 10:38
Medlem
Bazinga90s avatar
Igår såg jag Cabin Fever. Filmen var dålig och skådespelarna var ännu sämre.

2.5 av 10
Citera
2012-03-05, 10:52
Medlem
SilverTips avatar
En fransk TV-film baserad på Maupassants roman Bel-Ami, om en vacker gosse som når framgång genom att samvetslöst utnyttja inflytelserika kvinnor. Skönt cynisk på det där coola franska sättet. I en Hollywood-version hade han förmodligen fått sitt straff på slutet, här fick han i stället den eleganta slutrepliken.
Citera
2012-03-05, 11:27
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandpaBitches
Åh! Sista halvtimmen av den filmen är bland det starkaste jag har sett. Blir lycklig bara jag tänker på den. Så jävla… vacker.

Tyckte inte din analys var speciellt bra om jag ska vara ärlig. Utgångspunkten att modern film är det ena och det andra tar ner det hela på en nivå där det blir svårt att komma någonvart med en ordentlig analys.

Och varför inte publicera texten här om du vill att vi ska läsa den? För du postar väl inte bara för att du vill promota din blogg?

Ok, tack för kritiken. Håller med om att den meningen om modern film var generaliserande, antar att jag var bitter på mina vänner som mest kollar på ny film som klagade på att det inte hände någonting och att den var för långsam hela tiden.

Sen så är det väl kanske fel att använda ordet analys då det egentligen är ett inlägg om vad jag gillar så mycket med filmen. Däremot förstår jag inte vad du har emot att jag länkade till mitt inlägg? Spelar det någon roll att jag gjorde det istället för att lägga allt i en "spoiler" tag här?
Citera
2012-03-05, 15:27
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
En fransk TV-film baserad på Maupassants roman Bel-Ami, om en vacker gosse som når framgång genom att samvetslöst utnyttja inflytelserika kvinnor. Skönt cynisk på det där coola franska sättet. I en Hollywood-version hade han förmodligen fått sitt straff på slutet, här fick han i stället den eleganta slutrepliken.

Vi får se hur det blir nu med det i den ganska nya Bel Ami-filmatisering med Robert Pattinson.

Förresten, var det den här versionen som du såg: http://akas.imdb.com/title/tt0441994/?
Citera
2012-03-05, 16:32
Medlem
puryeeahs avatar
Såg nyss 50/50, väldigt sevärd 8/10
Citera
2012-03-05, 18:23
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Vi får se hur det blir nu med det i den ganska nya Bel Ami-filmatisering med Robert Pattinson.

Förresten, var det den här versionen som du såg: http://akas.imdb.com/title/tt0441994/?

Intressant! Visste inte att en ny version var på gång. Ska bli spännande att se hur dom hanterar historien.

Ja, det var filmen du länkade till jag såg.
Citera
2012-03-05, 18:50
Medlem
sakkwalds avatar
The Thing - http://www.imdb.com/title/tt0905372/
Dålig skådespel, blev väldigt missnöjd. Skulle nog sett originalet istället
1/10

Midnight Cowboy - http://www.imdb.com/title/tt0064665/
Denna filmen var bra! Kan inte direkt sätta fingret på vad det var som var så bra med den, men insatserna som Dustin å Jon gör är klockrena.

7.5/10
Citera
2012-03-05, 18:57
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
The Thing - http://www.imdb.com/title/tt0905372/
Dålig skådespel, blev väldigt missnöjd. Skulle nog sett originalet istället
1/10

Menar du Carpenters film? Originalet är urkass, så stanna långt borta ifrån den. Men Carpenters film måste du se, det är ett rent mästerverk.
Citera
2012-03-05, 19:10
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Menar du Carpenters film? Originalet är urkass, så stanna långt borta ifrån den. Men Carpenters film måste du se, det är ett rent mästerverk.
Det är den nyare versionen utav dom vad jag har förstått, ruskigt dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in