2012-04-23, 20:10
Medlem
lendrygghs avatar
Black Swan. Den kunde uteslutit en stor portion äckel och fortfarande varit helt duglig, även om den överlag var ganska intetsägande. 4/10.

Immortals. En film som inte handlar om någonting överhuvudtaget. Lika fängslande som en persiennkatalog. Lite våld, lite animation, slut. 1/10.
Citera
2012-04-23, 20:41
Medlem
Trofls avatar
Drog igenom all-time favoriten American Beauty. Precis som Ricky i filmen så behöver jag komma ihåg, för varje gång när jag ser denna film så vill jag ändra på mig till det bättre. Den är så otroligt underhållande med, precis min humor.
Citera
2012-04-23, 21:17
Bannlyst
Blitz

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1297919/

Den var väl helt okej att se på när man ändå inte hade något bättre för sig.

6/10
Citera
2012-04-23, 21:28
Medlem
vonfnass avatar
Såg Avsked igår.
Ganska harmoniskt och vackert litet filmstycke, kan rekommendera den till de som inte sett den.

http://www.imdb.com/title/tt1069238/

Betyg: 4 av 5.
Citera
2012-04-24, 08:22
Medlem
Lotsos avatar
Clear and Present Danger (1994)

Inte så mycket att säga när jag redan har skrivit en hel del om Patriot Games. Denna var ungefär lika bra som den.
Det enda negativa var väll att i början var där allt för mycket handlingen runt skurkarna och det blev lite förvirrande vem som gjorde vad, men i slutet så blev allt ett sammanhang och det blev lättare att förstå.
Harrison Ford är fortfarande skitbra i rollen som Jack Ryan! Han är mycket bättre än Alec Baldwin!
Om jag skulle rankat filmerna så här skulle det se ut:

The Hunt for Red October 4/5
Patriot Games 3.5/5
Clear and Present Danger 3/5

http://www.imdb.com/title/tt0109444/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=MNzWYVWfRIc
Citera
2012-04-24, 09:08
Medlem
pungulfs avatar
Apt Pupil

http://www.imdb.com/title/tt0118636/

Jag ger den 6/10. Filmen handlar om en pojke som fascineras av nazismen och som blackmailar sin nazi granne till att berätta en massa sjuka historier från andra världskriget. Förväntade mig en skräckfilm så jag blev lite besviken då det inte var det, men helt klart godkänd film
Citera
2012-04-24, 13:28
Medlem
Midnight Run

En personlig favorit som jag brukar kolla på en gång i halvåret ungefär, jag har således sett den ett antal gånger, och jag älskar den lika mycket fortfarande.

Miljö, dialog, karaktärer, musik och framför allt samspelet mellan De Niro och Grodin är helt perfekt. Sen är ju Dennis Farina så jävla skön som maffiabossen Jimmy Serrano.

"You and that other dummy better start getting more personally involved in your work, or I'm gonna stab you through the heart with a fuckin' pencil. Do you understand me?"

4/5
Citera
2012-04-24, 13:58
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Tin-Tin. Bara en massa effekter från början till slut. Hade inte förväntat mig speciellt mycket substans, men detta var något extremt. Filmen kan summeras som Tilde de Paula, snygg men långtråkig. 5/10.

Klart det bara är effekter,,,den är ju för fan animerad!
Citera
2012-04-24, 14:03
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymvillvaradet
Igår såg jag två filmer.

Duplicity med Julia Roberts & Clive Owen i huvudrollerna. Mycket intriger, spioneri och emellanåt lite väl "puttinuttigt" i huvudrollernas romans.

Slutscen:

Hyfsad film. 2,5/5.

Dear Mr. Gacy. Gorgoroth tipsade om den, ett bra tips!

William Forsythe som John Wayne Gacy och Jesse Moss som Jason Moss. En filmatisering av verkliga händelser. Jason Moss ska skriva en uppsats i psykologi och är fascinerad av seriemördare. Professorn anser att ämnet är överexponerat och banalt så för att uppsatsen ska bli bra måste Moss hitta en ny infallsvinkel. Moss bestämmer sig därför att försöka tränga in i John Wayne Gacys huvud för att förstå hur han fungerar.

Man känner ofta "Aj Aj Aj!" över många av Gacys kommentarer.

Viktiga scener:

En gripande film. 3,5/5.

Kul att du gillade den. Jag har läst Moss´s bok "The Last Victim". Där framkommer det att han även brevväxlade med Bundy, Manson och även Dahmer och en mängd mördare till.
Boken finns för typ 50 spänn på Bokus att köpa
Citera
2012-04-24, 14:09
Medlem
Anonymvillvaradets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Kul att du gillade den. Jag har läst Moss´s bok "The Last Victim". Där framkommer det att han även brevväxlade med Bundy, Manson och även Dahmer och en mängd mördare till. Boken finns för typ 50 spänn på Bokus att köpa

Figurerar även dessa sköna lirare i hans "uppsats" eller passade han på att skriva en uppsats om sin privata besatthet? Det finns vissa frågetecken runt filmen som inte förklaras, fast det kan ju vara charmen med en del filmer, att inte få ett tydligt svar.
Citera
2012-04-24, 14:33
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymvillvaradet
Figurerar även dessa sköna lirare i hans "uppsats" eller passade han på att skriva en uppsats om sin privata besatthet? Det finns vissa frågetecken runt filmen som inte förklaras, fast det kan ju vara charmen med en del filmer, att inte få ett tydligt svar.

Var ungefär 10 år sedan jag läste boken så jag kommer tyvär inte ihåg. Men man får se foton på breven har får av mördarna och mycket bakgrundsfakta. Den var riktigt intressant läsning.
Citera
2012-04-24, 14:36
Medlem
Anonymvillvaradets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Var ungefär 10 år sedan jag läste boken så jag kommer tyvär inte ihåg. Men man får se foton på breven har får av mördarna och mycket bakgrundsfakta. Den var riktigt intressant läsning.

Aha, då blir det ett litet inköp. Som ett komplement till filmen. Sen är jag övertygad om att Gacy var mer subtil i verkligheten än han skildras som i filmen, det var ju lite väl tydligt i vissa delar vad han försökte med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in