2012-04-22, 22:02
Medlem
Ruvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Hunger Games

Mycket snack har det varit kring denna rulle, så man hade ju en del förväntningar.

Snyggt gjord, en del bra effekter och överlag rätt suggestiv. Men när den vad slut inföll ändå känslan av jaha, var det allt? Jag har visserligen sett Battle Royal, så då blev det kanske svårt att ge denna film en ärlig chans. Nu kändes den varken nyskapande eller häpnadsväckande. Nu blev Hunger Games istället degraderad till "samma sak i annan förpackning".

Ingen film jag vill se igen eller finner värdig en plats i min lilla filmsamling.

Mjo förstår dig. Kom ihåg dock, det är två filmer kvar som skall göras.
Citera
2012-04-23, 01:29
Bannlyst
Tidvattnets furste och Red dragon.
Citera
2012-04-23, 01:34
Medlem
H0nkens avatar
Tin-Tin. Bara en massa effekter från början till slut. Hade inte förväntat mig speciellt mycket substans, men detta var något extremt. Filmen kan summeras som Tilde de Paula, snygg men långtråkig. 5/10.
Citera
2012-04-23, 02:47
Bannlyst
Såg nu klart på Another Happy Day.
Den var typ bra, häpnadsväckande hur "fuckad" hela familjen var.

6/10

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1719071/
Citera
2012-04-23, 03:40
Medlem
Bengt-Gerhards avatar
Blood in blood out.

Inte första gången jag såg den, men väldigt länge sedan senast och den är fortfarande lika bra.
Det är inte ofta som det vattnas i ögat för mig när jag ser på film men det här är en av dom.

9,5/10
Citera
2012-04-23, 05:01
Bannlyst
Blackthorn

http://www.imdb.com/title/tt1629705/

Filmen gick att se på men kan inte påstå att den var bra men för dem som gillar Western kan den nog vara värd att se en gång.

5/10
Citera
2012-04-23, 08:27
Medlem
SiSeniors avatar
Hugo
Grym film. Samtidigt som den var så sorglig så fick den mig på något sett att må bra under hela film. För jag hade hela tiden på känn att det skulle gå bra tillslut. Flera sköna karaktärer dessutom (tänker främst på vakten på stationen).
8/10
Citera
2012-04-23, 11:50
Medlem
Contraband

Ny thriller med Mark Wahlberg, Ben Foster och omänskligt snygga Kate Beckinsale. Den var ganska spännande emellanåt, men utöver det var det inte mycket att skriva hem om. Överlag en ganska trist handling med logiska luckor överallt, och sista biten av filmen är rent ut sagt dålig.

2/5
Citera
2012-04-23, 12:50
Medlem
ElzyLays avatar
Danska Flamman och Citronen om två allt annat än glorifierade motståndsmän under tyska ockupationen. En tät och spännande film, som håller nästan hela vägen.
Men det var den dyraste danska filmen någonsin, och mot slutet märker man att producenterna tar det säkra för det osäkra. Det blir några banala Hollywood-aktiga shootouts som drar ner helhetsintrycket.
Men ändå en mycket sevärd film.
Citera
2012-04-23, 12:52
Medlem
Tesserakts avatar
Forrest Gump var den senaste jag såg. Säkert 50:e gången nu
Citera
2012-04-23, 13:58
Medlem
davkeis avatar
The Divide - http://www.imdb.com/title/tt1535616/

Det sker ett anfall med atombomb och en grupp överlevare lyckas fly ner i ett skyddsrum där de skall försöka överleva tillsammans. Det går inte helt smärtfritt till. Känsliga tittare varnas.
Citera
2012-04-23, 18:40
Medlem
Bazinga90s avatar
Såg filmen A Dangerous Method och av de filmer jag har sett hittills av Cronenberg så är det här den svagaste. Filmen bjuder ändå på ganska bra skådespel av både Fassbender och Knightley men jag blir inte berörd av filmen. Kan vara att jag läst väldigt mycket om/av både Freud och Jung, men jag tycker filmen hade vunnit mycket på att få med mera av Mortensen i filmen. Jag gillade hans tolkning av Freud, jag hade gärna sett mycket mera av han i filmen! Nu kretsade filmen mera kring "förbjuden kärlek" och brevväxlingen mellan Freud och Jung, vilket inte direkt gjorde filmen mer intressant.

Snygga miljöer och hyfsat skådespel i all ära, det här var en okej film i mitt tycke, inte mer. Jag hade helt enkelt för höga förhoppningar på filmen.

Filmen får 5/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in