2012-03-13, 09:52
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Såg License to drive och jag tror aldrig att jag sett en film som fått mig på så bra humör. Underbar film, Corey Haim är klockren i huvudrollen. Det är en sån film där det är helt omöjligt att peka ut en favoritscen, men Haim och Feldman kompletterar varandra filmen i genom, scenerna med de två tillsammans är magiska. Den typiska 80-talsmusiken, de skruvade bilscenerna och allt galenskap i filmen, för mig är filmen fulländad.

Åt helvete med IMDB-snittet, den här filmen förtjänar ett toppbetyg!

En av mina absoluta favoritfilmer SJUKT fantastisk film, bra skön musik och roliga karaktärer.
Feelgoodfilm av allra högsta grad
Citera
2012-03-13, 13:56
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
En av mina absoluta favoritfilmer SJUKT fantastisk film, bra skön musik och roliga karaktärer.
Feelgoodfilm av allra högsta grad

Det blev helt klart en favoritfilm för mig, verkligen en Feelgoodfilm. Corey Haims karaktär i är verkligen klockren. Kul att det är fler än jag som älskar filmen
Citera
2012-03-13, 14:42
Medlem
Rocket-Queens avatar
La maschera del demonio (Black Sunday) - Mario Bava (1960)
Bavas debut och den första jag ser av italienaren. Fotot var bäst med filmen samt öppningsscenen. Filmen är riktigt bra den första halvtimmen och om den hade fortsatt så skulle jag gett den en fyra. Dock tappar jag intresset och filmen tappar stämningen tycker jag. Resten av filmen är bara "bra".

Betyg: 3+/5

Quella villa accanto al cimitero (The House by the Cemetery) - Lucio Fulci (1981)
Den tredje Fulci jag ser och den här imponerar inte särskilt mycket. Filmen är ganska snygg och har bra musik men det räcker inte direkt. Vet att många gillar den och såg den när dem var små, men jag som inte har någon koppling till den på det sättet tycker inte att den är särskilt bra. Och fy fan vad jobbig den där ungen är!

Betyg: 2/5
Citera
2012-03-13, 15:25
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Starship Troopers. Jag älskar den. Verhoeven är lite av en favoritregissör hos mig.

Would you like to know more?
Har förstått många tycker om den filmen, och förstår delvis charmen i den. Men i ärlighetens namn tycker jag den är riktigt dålig emellanåt. Ne då föredrar jag hellre Total Recall och RoboCop av Verhoeven som är riktigt bra
Citera
2012-03-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
La maschera del demonio (Black Sunday) - Mario Bava (1960)
Bavas debut och den första jag ser av italienaren. Fotot var bäst med filmen samt öppningsscenen. Filmen är riktigt bra den första halvtimmen och om den hade fortsatt så skulle jag gett den en fyra. Dock tappar jag intresset och filmen tappar stämningen tycker jag. Resten av filmen är bara "bra"
Håller med. Blev också besviken på "Black Sunday", speciellt efter att ha sett den back to back med Bavas mästerverk "Rabid Dogs". Det var ingen film för mig.
Citera
2012-03-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Har förstått många tycker om den filmen, och förstår delvis charmen i den. Men i ärlighetens namn tycker jag den är riktigt dålig emellanåt. Ne då föredrar jag hellre Total Recall och RoboCop av Verhoeven som är riktigt bra

Jag gillade den när jag var liten, trots att jag inte förstod de satiriska inslagen då. Så det kan ju vara av nostalgiska skäl jag fortfarande gillar den.

Den är ju underhållande och har rätt schyssta effekter för att vara från 97, men utöver det är det väl inget som direkt sticker ut, förutom Verhoevens oseriösa tolkning av boken som jag finner väldigt roligt.

Annars håller jag med om att både Total Recall och Robocop är bättre.
Citera
2012-03-13, 16:03
Medlem
RedBats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximum2
Såg på The big year igår
http://www.imdb.com/title/tt1053810/

Helt ok komedi med Jack Black, Steve Martin & Owen Wilson

Helt ok? Den var ju bara tråkig, långdragen och väldigt tråkig.
Citera
2012-03-13, 16:15
Medlem
Citat:
Quella villa accanto al cimitero (The House by the Cemetery) - Lucio Fulci (1981)
Den tredje Fulci jag ser och den här imponerar inte särskilt mycket. Filmen är ganska snygg och har bra musik men det räcker inte direkt. Vet att många gillar den och såg den när dem var små, men jag som inte har någon koppling till den på det sättet tycker inte att den är särskilt bra. Och fy fan vad jobbig den där ungen är!

Betyg: 2/5

Tycker också att den är en aning överskattad, dock ingen dålig film. Vilka andra Fulci-filmer har du sett? Om det är andra ur "zombie-trilogin" rekommenderar jag istället hans lite äldre filmer han gjorde på 70- samt slutet av 60-talet.
Citera
2012-03-13, 16:57
Medlem
RancorFeeders avatar
Nyss hemkommen från Italien, och jag såg Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl, dubbat på italienska.

Varenda jävla film är dubbad, så det är inte lustigt att dem inte förstår ett skit när man snackar engelska med dem.
Citera
2012-03-13, 17:31
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Tycker också att den är en aning överskattad, dock ingen dålig film. Vilka andra Fulci-filmer har du sett? Om det är andra ur "zombie-trilogin" rekommenderar jag istället hans lite äldre filmer han gjorde på 70- samt slutet av 60-talet.

Har sätt Zombi 2 och The New York Ripper. Är sugen på att se Don't Torture a Duckling!
Citera
2012-03-13, 17:35
Medlem
[/b]
Citat:
Har sätt Zombi 2 och The New York Ripper. Är sugen på att se Don't Torture a Duckling!

Du har det bästa att se fram emot med andra ord. Lägg till Perversion Story och du har två av hans allra finaste filmer.
Citera
2012-03-13, 17:41
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
[/b]

Du har det bästa att se fram emot med andra ord. Lägg till Perversion Story och du har två av hans allra finaste filmer.

Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in