Märkligt att se Sarah Snook i en annan roll direkt efter Succession men hon skötte sig bra. Långsam film, storyn helt okej men kunde ha gjorts mycket bättre.
En westernfilm som faktiskt var helt ok. En äldre man och hans son som hittar en skadad man, en väska pengar och en pistol i närheten av deras hem. De hjälper mannen och upptäcker att han är eftersökt av ett gäng busar.
Gillade filmen så den är absolut sevärd. Finns på Viaplay.
Monsieur Hire 1989 https://www.rottentomatoes.com/m/monsieur_hire
Sett den förr under 90talet, den talade ett annat språk då.
Första andragångsvisning skedde precis, fortfarande lika slående scener, verkligen handplockade och överputsade av den tidens främste ebenist för att vara surrealistiskt gripande medvetet blickfångande ögonblick. 7.5/10
Den får mig lite att snegla på Ruben Östlunds film Play, från 2011, jag återkommer om det är ett bra hopp.
Thunder Road James är en polis i en liten stad i USA. Hans mamma har nyligen dött och föredettingen vill skilja sig och ta deras dotter med sig till en annan stad vilket gör hans livsituation lite mer än svår.
Början av filmen är lite s.k. tragikomisk och de tragikomiska situationerna kommer tillbaka då och då.
The Beta Test Jordan jobbar på en agentur- och konsultfirma inom film och tv. En dag får han en inbjudan till att träffa någon anonymt i ett hotellrum. Efter det blir hans liv upptaget av att få reda på vem det var han träffade och också att få reda på vem som ligger bakom alltihop. Att dessa inbjudningar är förknippade med dödsfall gör det ännu viktigare för honom.
Båda filmerna är skrivna och regisserade av huvudrollsinnehavaren och helt ok med vissa kul inslag.
Jag har länge velat se denna film, då jag bara sett remaken från 2004 tidigare. Den minns jag inte vad jag tyckte om riktigt, men denna tyckte jag var lite smårolig. Jag kände mig ändå underhållen när jag såg den, och mysig brittisk setup. Jag kommer förmodligen se om filmen längre fram.
The card counter Kortspelaren William blir övertygad om att ställa upp i en pokerturné och kommer i kontakt med Cirk som vill hämnas vad som hänt hans farsa.
Det är ganska tydligt att detta är en s.k. independetfilm (en hobbyfilm oberoende från de stora filmbolagen) eftersom Willem Dafoe är med i den och även därför att dialogen ofta är rätt krystad.
Det var ganska mycket bortkastad tid att glo på denna och det blev en del "snabbspolning" för att undvika de minst intressanta bitarna.
Silk Road Filmen som gjordes speciellt för alla s.k. "dödsknarkarnazister" på Flashback. Jag är säker på att denna har setts av många på forumet. Om nu någon inte har sett den eftersom han, liksom jag, inte hade läst om filmen tidigare så är det bara att hitta den och glo på.
Filmen är inte alls dålig och visar websidans uppgång och fall. Filmen innehåller inte bara allvar och tuffa typer utan även lite humor med en DEA agent som behöver lära sig allt om internet.
Tre drag-queens (detta måste väl ligga i tiden just nu??) ska åka över landet till en större tävling i Hollywood.
Jag har sett den här filmen tidigare vid något tillfälle och fann den då väldigt underhållande. Speciellt då två av de tre huvudrollsinnehavarna (P. Swayze/W. Snipes) är så hypermanliga i allt annat de gjort i film-väg.
En av de galnaste scenerna är när de möter sheriff Dollard som försöker förgripa sig på Miss Vida (Swayze) och som i ett ögonblick ryter till med mansröst "DON'T TOUCH MY DICK" och knuffar undan sheriffen så pass hårt att han svimmar.
Många bekanta ansikten i filmen förutom Wesley Snipes och Patrick Swayze. Vi har: John Leguizamo, Stockard Channing (Grease), Jason London och Alice Drummond (som jag mest känner igen från första filmen med Ace Ventura).
Jag säger bara en sak: Har man sett Wesley Snipes springa i högklackat och en tight klänning - då har man i princip sett allt man måste se i livet
Jag älskar filmen faktiskt. Ja, jag vet att jag är anti-woke och hela den grejen, men det här är långt före dagens woke-shit.. det här är ren skär underhållning som den ska vara.
Jag ger den 4,5 trollhattar av 5
IMDB ger den 6,7 av 10 vilket jag tycker är lite snålt. Men det är möjligt att om den skulle gå upp på bioduken i dagens läge så skulle den kanske få högre poäng? Men det är bara en spekulation från min sida.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!