Devil Goddess 1955
Ibland så slänger ödet en riktigt skruvboll.. Jag sökte på serien Angel (vampyr-serie) att titta på en viss streaming-sida, vilket gav massor av resultat förstås. Bland annat denna gamla svartvita film.
Den är totalt jäkla skruvad... jag vet inte var de fått titeln ifrån, för nån djävulsgudinna ser man aldrig röken av.
Det finns så många skruvade fel i den så att man häpnar... Brunbjörn slåss mot en tiger i Centralafrika!! Och den som gör den bästa rollen är Kimba the chimp... en schimpans med andra ord. Och infödingarna är förmodligen inhämtade från söderhavet runt Indonesien och så finns det förstås en vulkan med i spelet också. Och då jag själv är intresserad av vulkaner så vet man att i Centralafrika finns det inga aktiva vulkaner...
Så vad handlar filmen om?
Citat:
Jungle Jim type Johnny Weissmuller helps Professor Blakely look for a missing colleague who is now playing "god" for a bunch of natives.
Och här har vi en film där en namngiven skådespelare spelar just en roll med sitt egna namn. Så Johnny Weissmuller spelar Johnny Weissmuller!!
Annars så är det Kimba som står för det bästa av rollskådespeleriet.
Jag ger det hela 1 av 5 trollhattar
IMDB ger 5,7 av 10