2023-03-31, 08:13
Bannlyst
Spring för Livet

Det kändes som jag hade sett filmen förr men jag kan inte minnas när. Det var en helt okej film med bra handling. Filmen får mer än godkänt.

7/10

Il Mestiere Delle Armi

En italiensk film med hästar och krig med svärd eller större vapen. Filmen utspelas på 1500-talet vilket är en bra tid den spelas på. Gillar du gamla krigstider då är filmen riktigt bra.

7/10

Memoirs of a Geisha

För mig är det en ganska konstig film och jag hade svårt att komma in i filmen. Filmen är ganska snygg kan jag tycka. Men den är svårförstådd.

5/10
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2023-03-31 kl. 08:46.
Citera
2023-03-31, 10:24
Medlem
Trollmias avatar
Deadpool 2016

Superhjälte som inte är en riktigt superhjälte... men det finns massor av roliga scener som får en att skratta.

Ärligt talat så är detta nog det riktiga superhjälte-livet...

Bara en kommentar så här i början av filmen: "Ohhh Korintihan leather... " när vår superhjälte som inte är en superhjälte blir tryckt in i en bilstol.

Och för alla grabbar där ute: "I never said this before - but don't swallow!!"

Jag ger den 4 trollhattar av 5
IMDB-rating är 8 av10
Citera
2023-03-31, 14:39
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
På västfronten intet nytt.

Brutal. Blev positivt överraskad och en av de bästa filmerna jag sett senaste åren. En stark 8 av 10.
Citera
2023-03-31, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Deadpool 2016

Superhjälte som inte är en riktigt superhjälte... men det finns massor av roliga scener som får en att skratta.

Ärligt talat så är detta nog det riktiga superhjälte-livet...

Bara en kommentar så här i början av filmen: "Ohhh Korintihan leather... " när vår superhjälte som inte är en superhjälte blir tryckt in i en bilstol.

Och för alla grabbar där ute: "I never said this before - but don't swallow!!"

Jag ger den 4 trollhattar av 5
IMDB-rating är 8 av10

Det må jag säga, det var ett högt betyg.
Citera
2023-03-31, 19:07
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
Har funderat på om jag skulle se dem, men det tar emot lite. Är skiten och smutsen med? Liv Ullmans ansiktsuttryck, Robert och Arvid. Nä, jag väntar. Samma med Pappillon, jag kan vara riktigt fånigt tjurig när det gäller dessa remakes.

Tack

Kan hålla med dig när saknaden av Robert och Arvid var lite fundersam och faktiskt tillförde originalen mycket ifråga om handlingen. Därmed inte sagt att denna nyversion var dålig men aningen för mycket komprimerad för att hinna med allt samt då lite nya händelser.

Må väl.
Citera
2023-03-31, 21:10
Medlem
XtraXs avatar
Tetris på Apple tv+

Tycker den var helt ok, höjdpunkten var när man fick se Gameboylådan, väckte många minnen.

3/5
Citera
2023-03-31, 22:10
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Thursday 1998.

7/10.
https://www.imdb.com/title/tt0124901/
Citera
2023-04-01, 03:00
Bannlyst
Foreign Corrispondent

Alfred gjorde ofta bra film, pålitlig film inklusive denna filmen. Händelsefull film och intressant, det är en riktigt bra film.

8/10
Citera
2023-04-01, 09:16
Bannlyst
Taxi Driver

Strålande, det är en film som sticker ut. Den har det extra som Gudfadern ungefär. Det är inte riktigt samma typ utav film det kan jag inte säga då det inte förekommer mafia och andra onda saker i. Filmen är mera en psykologisk thriller blandad med neonoir som det blandas med.

9/10
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2023-04-01 kl. 09:18.
Citera
2023-04-01, 10:30
Medlem
Såg Cape Fear från 1991.

Minns att den var bra, och det var den. Hur den är filmad känns på samma gång "runt 1990" och lite teatraliskt med kulisser. Robert de Niro är en skådis av rang faktiskt. Likaså Juliette Lewis.

4 av 5 är mitt betyg.
Citera
2023-04-01, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Såg Cape Fear från 1991.

Minns att den var bra, och det var den. Hur den är filmad känns på samma gång "runt 1990" och lite teatraliskt med kulisser. Robert de Niro är en skådis av rang faktiskt. Likaså Juliette Lewis.

4 av 5 är mitt betyg.
Robert De Niro nådde nog sin topp under 90-talet.
Citera
2023-04-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Awakenings

Väldigt realistik och den är verklig. Jag kan starkt hänsvisa till filmen den är sevärd. Jag villl dock varna att den blir märklig och svår ibland.
Sett till sättet vissa skriver på på forumet kan man förstå att det kan kännas upplyftande att närmast se sig själv i vissa karaktärer i filmer, och att det känns verkligt. DeNiro's karaktär innan han hade behandlats är en karaktär som det normala är märkligt och svårt för. Mest lämpade formen av underhållning är att titta på såpbubblor eller Teletubbies medan man sitter och dreglar.

Vissa är duktiga på att mycket trovärdigt spela intellektuellt gravt funktionshämmade sympatiska karaktärer, och tillför genom det mänskligheten något av stort värde, som DeNiro. Vissa andra är omvänt helt oförmögna att tillföra mänskligheten något av värde vare sig dom osympatiskt låtsas vara dumma i huvudet eller är sig själva då skillnaden likt den viktiga utrustningen är minimal, men måste ändå tvångsmässigt göra det, kanske då det är det enda som ger dom sexuell tillfredsställelse om man ska lita på många psykologers analyser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in