2022-02-01, 19:53
Medlem
SlappTjackBalles avatar
American gangster

Känns som dom kunde göra den här filmen så mycket bättre. Man får aldrig lära känna karaktärerna speciellt bra alls.
Citera
2022-02-01, 20:13
Medlem
Disney-Psychos avatar
Cruella
Bra och rolig film med bra skådespelare och ett skönt soundtrack. Har sett den ett par gånger förut och kommer att se den fler gånger. Jag tänker även se Cruella 2 när den kommer.
Citera
2022-02-01, 23:20
Medlem
Tvonds avatar
The Rescue på Disney+ mycket bra dokumentär om räddningen av de 12 pojkarna som fastnade inne i grottan i Thailand 2019. Rekommenderas
Citera
2022-02-01, 23:22
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
The Rescue på Disney+ mycket bra dokumentär om räddningen av de 12 pojkarna som fastnade inne i grottan i Thailand 2019. Rekommenderas
Den finns på min "måste se"-lista.
Citera
2022-02-01, 23:30
Medlem
Såg om "Withnail & I" för tredje gången, tycker den sticker ut! Ja, på det bra sättet.
Lite svår engelska men 99% lyckas jag hänga med iaf.

Scubbards!
Citera
2022-02-02, 06:35
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Genombrottet (1981)
En kvick och elak satir över ”En framtid som snart är här” (vilket visade sig stämma mer eller mindre på pricken) med Janne ”Loffe” Carlsson i huvudrollen som den intelligenta, charmanta Gyttorp som blir inbjuden till TV-studion då de vill ha dit en ”rasist”.

Gyttorp visar sig vara smartare och mer vältalande än redaktionen tänkt och ”går genom rutan” och pratar omkull programledare efter programledare och alla politiker de kastar fram för att täppa till truten på honom när han mer eller mindre lägger fram ett politiskt program.

En liten pärla. Rekommenderas till alla och envar. Åtta av tio svenska flaggor.

Manus: Jan Guillou. Regi: Bengt Lagerkvist.
I rollerna bl a Janne ”Loffe” Carlson, Lars Amble och Yvonne
Lombard.

Finns att se här;
https://www.svtplay.se/video/27907295/genombrottet
Var det en film, där ser man.
Minns att den gick i TV, förmodligen 1981, men jag trodde att det var någon TV teater.

Ja, jag minns den ganska väl, får se om jag tar mig tid att se om den.
Citera
2022-02-02, 13:00
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Den finns på min "måste se"-lista.

Ja se den,den var mycket bra. Jag avrundade kvällen igår med Free solo med den rekommenderas med om du inte sett den vilken dåre till klättrare
Citera
2022-02-02, 23:50
Medlem
Wanda ( 1970)
En Road-Movie om en mamma som avsäger sig vårdnaden av sina barn i rätten. Träffar en kriminell snubbe och massa tråkiga saker händer. Väldigt seg och ointressant för min del.

Betyg? = 4 av 10
Citera
2022-02-03, 13:03
Bannlyst
The Marksman (2021)

Filmen är väldigt rå och hemsk, det är martyr i det jag ser i filmen. Jag kan tycka det är hemskt. Det är en riktigt jobbig film spelad av Liam Neeson. Filmen kan jag beskriva som oroväckande, men inte med charm utan avsky.

6/10
Citera
2022-02-03, 16:05
Medlem
Trollmias avatar
Hej,

Jag är svag för Bette Midler. Hon har en sån underbar utstrålning. Så jag tänkte köra ett race med några filmer med henne i huvudrollen. Jag börjar med -

Före detta fruars klubb 1996
https://www.imdb.com/title/tt0116313...tt_sims_tt_t_3

Tre kvinnor som bestämmer sig för att ge igen på sina före detta män och kommer på lite finurliga sätt att göra det på.
Filmen är för det mesta lättsam och humoristisk även om den är lite allvarlig på vissa ställen. Men överlag så är det en skön och lättsam stämning.

Trollmias bedömning är 8,5 av 10
IMDB är mycket lägre: 6,4 av 10
Citera
2022-02-03, 16:18
Medlem
bobo909s avatar
Nightmare Alley höll förväntningarna och rekommenderas.

Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
The Marksman (2021)

Filmen är väldigt rå och hemsk, det är martyr i det jag ser i filmen. Jag kan tycka det är hemskt. Det är en riktigt jobbig film spelad av Liam Neeson. Filmen kan jag beskriva som oroväckande, men inte med charm utan avsky.

6/10

Pratar du som du skriver IRL? Alltid stört mig som fan på hur du recenserar filmer, för inte fan kan du vara seriös som vuxen i och med hur du uttrycker dig? Om du även pratar som du skriver IRL måste du fan åkt på många örfilar... Var lite seriösare framöver, tack!
Citera
2022-02-03, 18:14
Medlem
Trollmias avatar
Hej,

Jag fortsätter mitt Bette Midler-race. denna gång med

Hjärtlösa typer 1986
https://www.imdb.com/title/tt0091877...nm_flmg_act_45

Bette Midler är gift med Danny de Vito och det är inget lyckligt äktenskap, åtminstone inte i Danny's ögon. Han vill bara åt hennes pengar. Och så kommer det en hjälpande hand i form av en kidnappning. Han gör allt för att kidnapparna ska ta hans fru av daga.

Jag har sett filmen flera gånger och jag är en sucker för såna här galna komedier.

Bill Pullman är med på ett hörn också.

Trollmia ger den 7 av 10
IMDB ger 6,9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in