2019-02-15, 08:52
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Road house (1948) Jeftys bar

Svartsjuk nattklubbsägare blir förtjust i sångerska, och vill gifta sig med henne till varje pris.

Lite synd att den börjar segt, till detta ett oklart slut, gör att det blir 2/5
Hade varit värd ett bättre öde.
Citera
2019-02-15, 13:44
Bannlyst
The greasy strangler Ronnie och Brayden går omkring i kalsongerna därhemma och har även en discovandring för turister och folk i staden. När Ronnie blir arg går han ibland ut som den Flottiga Stryparen och stryper folk. När Janet en dag börjar gå ut med Brayden blir livet lite annorlunda.

Den knäppaste komedin från 2016

5/10
Senast redigerad av pethom 2019-02-15 kl. 13:46.
Citera
2019-02-15, 13:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Destroyer (2018)

Betyg 6/10

Såg den sen jag med och blev väldigt besviken på den, inte alls vad jag hade hoppats på att den skulle vara och kände mig aldrig fullt ut engagerad i filmen. Fanns några få scener som jag kände att de var bra, men överlag en stor besvikelse. En vän till mig ska se den i helgen så ska bli kul att höra vad hon tycker. Kidman var dock bra i sin porträttering av polis på dekis.
Citera
2019-02-15, 14:15
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
The greasy strangler Ronnie och Brayden går omkring i kalsongerna därhemma och har även en discovandring för turister och folk i staden. När Ronnie blir arg går han ibland ut som den Flottiga Stryparen och stryper folk. När Janet en dag börjar gå ut med Brayden blir livet lite annorlunda.

Den knäppaste komedin från 2016

5/10

"You're a bullshit artist!" Men ja, den fungerade stundtals och stundtals inte.
Citera
2019-02-15, 14:36
Medlem
Man-o-Hasts avatar
The Tribe (Plemya) Eftersom att det inte pratas i filmen och inte heller finns någon text som förklarar vad de döva ligisterna säger så hoppade jag framåt lite då och då för att se vad som händer. Det tog mig ca 15 minuter att gå igenom filmen och ändå förstå handlingen. Sexscenerna med huvudpersonen och den blonda tjejen var också helt meningslösa och måste ha varit resultatet av för mycket porrtittande av regissören.

1/10
Senast redigerad av Man-o-Hast 2019-02-15 kl. 14:41.
Citera
2019-02-16, 00:07
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg den sen jag med och blev väldigt besviken på den, inte alls vad jag hade hoppats på att den skulle vara och kände mig aldrig fullt ut engagerad i filmen. Fanns några få scener som jag kände att de var bra, men överlag en stor besvikelse. En vän till mig ska se den i helgen så ska bli kul att höra vad hon tycker. Kidman var dock bra i sin porträttering av polis på dekis.
Kan det vara så att action och crime delarna inte var speciellt spännande gjorda och pga det så tappar man engagemang för drama delen, iallafall mot slutet med samtalen med dottern och den snöiga utflykts scenen ?

Spännande vad din kvinnliga vän ger för betyg kanske räcker med att drama delen var bra.

In Like Flynn (2018) Betyg 5.5/10
Senast redigerad av mrboom 2019-02-16 kl. 00:16.
Citera
2019-02-16, 01:19
Get the gringo

Med Mel Gibson, skriven av Mel, producerad av Mel. Märklig film. Tonläget sa ett, men vad jag såg var något annat. Filmen kändes som en actionkomedi, men den var på tok för rå och brutal utan någon komisk underton i våldet för att vara en typisk a/k.

Absolut en bra film. 3/5
Citera
2019-02-16, 02:29
Medlem
Deadly Revenge (2013)

Ett blivande äktenskap hotas av en farlig matriark...

En thriller med omvänt Oedipus-tema. Klassisk men med en liten oväntat twist i slutet. Stabil TV-film...

Betyg: 2+/ 5
Citera
2019-02-16, 02:47
Medlem
Priest (2011)

I en dystopisk framtid trotsar en präst patriarkatet och blir en outlaw. Han ger sig ut på jakt efter sin kidnappade dotter och i vägen står vampyrer och en uppsjö andra monster...

Som en klassisk western-film men istället för cowboys och indianer är det präster mot vampyrer. Och det postapokalyptiska landskapet är en passande miljö - bra action...

Betyg: 3/ 5
Citera
2019-02-16, 05:39
Das Leben der Anderen. Fantastisk film. Gripande, sorglig, vacker, autentiska miljöer och lysande skådespel.
Citera
2019-02-16, 05:55
Jag höll på att glömma! Jag såg ju Game Night för ett par veckor sedan. Vanligtvis undviker jag rena komedier, men mörkare komedier fungerar, och denna var en av de bästa jag sett. Annorlunda dialoger, snyggt tempo (som en slags musikvideo), skitroliga karaktärer och allmänt skruvad i hela tonen.

Rekommenderas, men ta inte den på för stort allvar när ni väl börjar se.
Citera
2019-02-16, 08:04
Medlem
Geomeisters avatar
Fear och året var 1996
https://www.imdb.com/title/tt0116287...nm_flmg_act_46

Mark Wahlberg har blivit en rätt stort namn i Hollywood, men i tidernas begynnelse var han Marky Mark. Inte helt olik Vanilla Ice. Att han skulle bli en stor skådis tror jag inte många skulle satsat pengar på. Här har vi honom i en av hans tidiga filmer.

Genren har man sett förut. Kan nästan satsa pengar på att alla som läser detta har sett någon liknande film. Den här är dock originell och framförallt underhållande nog att stå på egna ben. Flera olika skådespelare har fokus och man vet inte riktigt vad som kommer hända eller vem som kommer göra det. Under hela filmen finns det mindre scener som får en att tänka till lite. Mycket bra gjort.

Både dom gladare och mörkare delarna har sevärda scener. Hur det blandas ihop är inte helt perfekt. Det finns filmskapare vilka skulle kunnat blanda känslorna/scenerna på ett bättre sätt, men det som är bra överväger rejält från det som kan vara lite slumpmässigt/svagare!

IMDB ger ett hyfsat betyg. Jag är mer positiv!

Betyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in