2020-08-04, 02:04
Medlem
KingBowsers avatar
Fifty Shades of Grey
Om man nu inte råkar gilla light-mjukporr så är väl detta inte mycket att hänga i granen. Tunn story och platta karaktärer.
Citera
2020-08-04, 17:37
Medlem
Hitler's SS: Portrait in Evil (1985)

TV-film med ganska dålig bildkvalitet som Youtube rekommenderade mig.

Filmen handlar om två unga bröder, och tar sin början strax innan Hitler kommer till makten. Den ene brodern går med i SA, medan hans universitetsstuderande bror, som anser att nazisternas ideologi är nonsens, senare blir rekryterad av Heydrich, som vill ha honom för hans intelligens, inte för hans åsikter.

Ingen av bröderna anar från början vad det är som de ger sig in i. Helmut, han som gick med i SS, tror att han kommer att kunna ändra på systemet inifrån, men samtidigt deltar han mer eller mindre motvilligt i det. Den andre brodern, Karl, som inte är lika pragmatisk, blir ansedd som besvärlig och skickad till Dachau - han blir senare släppt och hamnar i armén, och blir ännu mer desillusionerad.

Skådespelarinsatserna var på det hela taget bra. Ganska intressant att få se saken från två tyskars synvinkel, två personer som inte var nazister i ideologisk mening. Inget ursäktar nazisternas brott, men däremot kan det vara intressant att finna förklaringar till det.
Citera
2020-08-04, 18:09
En enkel till Antibes - https://imdb.com/title/tt2023473/?ref_=nv_sr_srsg_2

Gammal man (Sven-Bertil Taube) inser att hans barn vill sälja hans hus och få in honom på hem. Barnen tänker ta pengarna. Hans hemhjälp stjäl av honom och är en överlag riktigt hal jäkel. George (Taube) är själv ingen stjärna utan verkar mest fast i unken nostalgi och ej klädsamt vemod som accentueras på ett löjligt sätt av en "inkännande" melankolisk melodislinga som spelas i tid och otid. Den enda bra karaktärer i filmen är den spelad av Torkel Pettersson som en alltiallofraktkarl som främst kör likbil, röker på och är vis om livet.

Ett pekoral helt enkelt.

2/5
Citera
2020-08-04, 23:43
Medlem
KingBowsers avatar
Sparkle
Ett hyfsat bra drama med mycket bra musik.
Citera
2020-08-05, 10:20
Medlem
CyberIngmars avatar
Terrifier (2016)
https://youtu.be/DotHFemS-kg

En slasher som inte försöker vara mer än en slasher. En clown som får Pennywise att framstå som Ronald McDonalds brorsa. Clownen Art terroriserar två kvinnor som är på väg hem från en fest. Art är ute efter blod och ger sig på alla som kommer i hans väg. För den som gillar gore och slasher. Lite utdragen, irriterande karaktärer annars var den helt ok för sin genre.
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-08-05 kl. 10:34.
Citera
2020-08-05, 13:59
Medlem
Young Guns (1988)

Det är med en gnutta skam som jag erkänner att det är första gången jag kollat på denna film, även om jag självklart känt till den sedan tidigare. Tyckte den var lättsam och helt klart sevärd, åtminstone en gång. Är osäker på om jag kommer kolla på uppföljarna.
Citera
2020-08-05, 17:53
Skytten - https://imdb.com/title/tt2381989/?ref_=nv_sr_srsg_0

Kim Bodnia är alltid bra, men filmen som är spännande till en början får ett väldigt opersonligt och intetsägande slut. Handlar om en skytt som är trött på politiker som säljer ut miljön varför han vill skjuta och skrämma de inblandade politikerna.

2/5
Citera
2020-08-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Terrifier (2016)
https://youtu.be/DotHFemS-kg

En slasher som inte försöker vara mer än en slasher. En clown som får Pennywise att framstå som Ronald McDonalds brorsa. Clownen Art terroriserar två kvinnor som är på väg hem från en fest. Art är ute efter blod och ger sig på alla som kommer i hans väg. För den som gillar gore och slasher. Lite utdragen, irriterande karaktärer annars var den helt ok för sin genre.

Ja den var bra. Ganska så mörk film. Lite för mycket gore för min del. Men fin atomosfär.
Citera
2020-08-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rugratz
Young Guns (1988)

Det är med en gnutta skam som jag erkänner att det är första gången jag kollat på denna film, även om jag självklart känt till den sedan tidigare. Tyckte den var lättsam och helt klart sevärd, åtminstone en gång. Är osäker på om jag kommer kolla på uppföljarna.

En klassiker helt klart. Väl värt att se uppföljaren.
Citera
2020-08-05, 19:48
Easy Skanking - https://imdb.com/title/tt0481995/?ref_=nv_sr_srsg_0

Har ni syltlök?

Inte den vanligaste motfrågan man kan få om man frågar: "kaffe eller te?"

Det är mycket som är lite annorlunda i denna danska komedi som främst handlar om en kriminell vid namn Paten (kort för psykopaten) som handlar med droger och är allmänt emotionell instabil. Hans kompis Kalle ska vakuumförpacka 900 000 danska kronor och gräva ner i trädgården under tiden Paten sitter inne. Kalle ska sitta på pengarna, inte ligga med Patens blonda bimbo och hålla sig borta och i skinnet från Långe Peters vakande öga.

Säkert en kul komedi om man är dansk, eller gillar det småkriminella livet med snabba pengar och droger. Har ni syltlök är ändå universellt tycker jag.

2/5
Citera
2020-08-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arius
En klassiker helt klart. Väl värt att se uppföljaren.

Min stora fråga är varför jag fått för mig att det fanns totalt 3 st filmer. Oavsett, kul att du tycker det, blir att kika på någon dag framöver.
Citera
2020-08-06, 12:29
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Karusellen går (1940)

Cirkusdirektör misstänks för mord på en ockrare.

Rätt skaplig gammal film om man tycker det är kul att se gamla skådespelare, som en väldigt ung Åke Grönberg.
3/5

IMDB 5,0 = 2,78/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in