2020-06-29, 10:39
Medlem
Harrihaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Shrek 3, inte alls lika bra som de två tidigare filmerna. En besvikelse.
Tvåan var väl den bästa av filmerna. Mycket pågrund av referenser till andra filmer dock!
Citera
2020-06-29, 14:52
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Naken

Så dålig att den nästan blir bra! En del scener/repliker är dock roliga.
Citera
2020-06-30, 01:38
Medlem
Tenedors avatar
Miracolo a Milano (De Sica, 1953) - 4/10
Enorm besvikelse. Första halvan var mysig, sedan spårade det ur. Hysteri, änglar och en svag historia gjorde den andra halvan ovärd att se, ärligt talat. Första halvan var trevlig, men De Sica börjar kännas överskattad för mig.

Ieri, Oggi, Domani (1963) var ojämn, men den här var direkt svag. Synd. Jag är inte imponerad av De Sica hittills, trots ett enstaka mästerverk i Ladri Di Biciliette (1948). Några chanser till får han, men jag föredrar nog franska, stillsamma filmer framför italienarnas skrikande. Eller Eurotrip (2004).
Citera
2020-06-30, 22:37
Medlem
Man-o-Hasts avatar
King of Staten Island Dagdrivaren Scott och hans brajarökande polare på Staten Island i New York fördriver dagarna mestadels med att glo på film och röka. När Scotts morsa träffar en ny gubbe bestämmer han sig för att avbryta det och slutar filmen med att faktiskt göra något nyttigt.

Filmen var inte jättebra men inte heller jättedålig. Har du inget viktigt att göra eller känner för att ha lite bakgrundsljud kan denna passa.

5/10
Citera
2020-07-01, 00:36
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrihaffi
Escape plan2013
Ganska underhållande film, men fatastisk kul när man ser skådespelare som Sam Neil, Vinnie Jones och Jim Caviezel dyka upp i sina roller. 50 cent var också med. Men mest underhållande var ändå Arnold! Pratar tyska och har en bad ass scen där jag insåg hur mycket hans ansiktsuttryck gör!

Och Stallone var också med... tror han gjort sitt bästa som Rocky..
Haha har faktiskt tänkt se denna film ett tag nu, så det blir nog morgondagens rulle.
Citera
2020-07-01, 09:51
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Out of the shadows En skräckis från Australien eller New Zealand om hemskheter som ser till så att gravida kvinnor blir uppskurna och barnen tagna ifrån dem. Det är ju såklart återigen det klyschiga själajagandet som många skräckisar handlar om. Filmen påminner om en dålig film gjord på en bok av Stephen King.

2/10
Citera
2020-07-01, 20:08
Bannlyst
Såg doctor sleep på bio sist, riktigt bra film. Ny version på min favorit the shining.

Dr sleep 8,2/10
Citera
2020-07-01, 20:31
Medlem
smoerreboms avatar
Det märks på scenen att det börjar torka upp bland nya filmer. Det mesta som görs nuförtiden är ju undermåligt iaf och vi lever i en filmhistoriskt mörk period så då är det bra att det kommer mkt rellar på gamla grejer.

SVT har ju valt att implementera feministisk identitetspolitik även i sina filminköp och visar bara kärringfilmer nu. Jag som redan har sett Cleo 5 till 7 ett par ggr och Winters Bone och inte vill se en massa mediokra filmer från 00-talet bara för att regissören har en fitta har därför börjat med ett litet informellt Charles Bronson-tema. Jag har redan kört Death Wish förut och sett lite annat så det är lite sånt jag inte sett.

The Mechanic 5-6/10 Den var lite underwhelming, inget märkvärdigt.

Mr Majestyk 8/10 lite högt betyg men det är jmf med hans andra filmer. Den här har åldrats ganska bra och har mycket innehåll som kan ha kultstatus för många. Det är baserat på Elmore Leonard och manus av honom så dialogen är riktigt bra. Det finns flera roliga karaktärer. Bronson spelar en lite kaxig och lurigt tjurskallig gubbe. Al Lettieri är grymt dryg och ball skurk för att vara i en så gammal film. Man bör se Getaway om man gillar honom här. Det finns flera scener med bra kaxig dialog och man fattar varför Drexl snackar om Mr Majestyk i True Romance. Även actionscenerna är rätt fartfyllda med en rätt häftig pickup biljakt och spännande avslutning. Jag kommer se om den här inom kort tror jag faktiskt.

Nu håller jag på med Death Hunt som verkar lovande
Citera
2020-07-02, 01:32
Medlem
The Interview med bl.a. Seth Rogen och James Franco som kommit ut nyligen på Netflix. Tycker den började väldigt bra och var väldigt rolig första halvan, men sen blev det lite "too much" i slutet. Jag kan definitivt förstå varför Nordkorea inte ville att denna filmen skulle sändas på bio 2014. En 7/10 får den av mig i betyg hursom. Jag tycker klippningen i filmen var väldigt snygg och den var rolig att se, men den tappade lite mot slutet som sagt.
Citera
2020-07-02, 21:05
Medlem
smoerreboms avatar
Jagad till Vanvett/Desperat Jakt (Death Hunt) 1981 - 6.5/10
Fin vildmarksthriller som är baserad på verkliga händelser. Bronson spelar en sympatisk hundvän som stoppar tarvligt patrask som bedriver hundslagsmål och spöar upp en av hundägarna och slänger åt honom en nätt summa för att köpa loss en jättefin hund som han tar med till fjällstugan. Sen initieras en jakt på Bronson av hundägaren som leds av Lee Marvin där Bronson tvingas fly mot Alaska. Det är mycket kända skådisar och en intressant story. Bronson dödar mkt avskum på ett sympatiskt sätt. Den har även ett färgstarkt persongalleri som framstår som omöjligt idag.
Citera
2020-07-03, 14:23
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrihaffi
Escape plan2013
Ganska underhållande film, men fatastisk kul när man ser skådespelare som Sam Neil, Vinnie Jones och Jim Caviezel dyka upp i sina roller. 50 cent var också med. Men mest underhållande var ändå Arnold! Pratar tyska och har en bad ass scen där jag insåg hur mycket hans ansiktsuttryck gör!

Och Stallone var också med... tror han gjort sitt bästa som Rocky..

Oväntat kul rulle. Stallone och Arnold tillsammans efter alla år. Skön självdistans till allt!

Efterföljaren utan Arnold är dock inte alls lika bra. Den tredje filmen som kom snart inpå har jag inte vågat mig på.
Citera
2020-07-03, 19:21
Medlem
Harrihaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Oväntat kul rulle. Stallone och Arnold tillsammans efter alla år. Skön självdistans till allt!

Efterföljaren utan Arnold är dock inte alls lika bra. Den tredje filmen som kom snart inpå har jag inte vågat mig på.

Misstänkte att uppföljaren inte var bra, men tack för förvarningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in