Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-20, 00:37
Medlem
CyberIngmars avatar
The Book of Eli (2010)
Action, äventyr
En fet trea är den värd.

Denzel i postapokalyptisk värld vandrandes omkring med syftet att hitta en plats åt den heliga skrift han bär med sig. Denzel och Gary Oldman gör filmen sevärd. Mila Kunis är felcastad, slutet är inte helt 100. Snygg film med bra soundtrack. Antar att man kan kalla det för mad Max för kristna. Nu är jag själv inte kristen. Det kristna i filmen stör inte mig då Washington och Oldman håller upp filmen.
Citera
2021-02-20, 01:06
Medlem
Polackfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galen-Ekorre
Rope

En gammal hederlig Hitchcock-film med James Stewart i en viktig roll! Detta är bra grejer.

Japp, nu snackar vi riktigt bra grejer. Läste någonstans att filmen är 8 st 10-minuterstagningar. Det är hardcore inom filmvärlden. 10/10 gav jag den.
Citera
2021-02-20, 01:13
Medlem
Polackfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Gudfadern, från 1972.
Absolut en sevärd film men fruktansvärt seg och krånglig handling. Har sett betydligt bättre filmer.
Såg den igår och det var faktiskt först gången. Får se när jag kollar tvåan och trean.

Fängslande storfavorit. Trots att man sett trion 6, 7 ggr. Lätt 10/10. Egentligen ska man se alla 3 på raken. Gäller bara bunkra upp gigantisk hög med tilltugg innan man startar
Citera
2021-02-20, 15:32
Medlem
Jag har just sett en modern riddarfilm ! Jag vet inte hur många gånger jag har sett Leaving Las Vegas, men fram tills nu så har jag missat den djupare och mer dolda meningen med hela filmen.

Citera
2021-02-20, 17:01
Medlem
Aldwychs avatar
Basic Instinct (1992)

Har inte sett den sedan 90-talet. Hade ett minne av att nästan hela filmen bara var en massa sexscener men så mycket var det inte. Lider väl lite av att båda huvudpersonerna känns rätt så osympatiska men spännande när man som tittare aldrig kan känna sig säker på vem som har kontrollen i ett psykologiskt spel. 6 ishackor av 10.
Citera
2021-02-20, 18:42
Medlem
hazard simpsons avatar
Wrong turn 7 the foundation

Den var ju inte så blodig som filmerna innan. Nytt koncept som enligt mig inte fungerade så bra. Mera missfoster och blod vore på sin plats.
Betyg 1 söndertrasad skalle av 5
Citera
2021-02-20, 19:02
Medlem
Geomeisters avatar
Filmen var Adiós, Sabata
Smaka på originaltiteln: Indio Black, sai che ti dico: Sei un gran figlio di...
Året var 1970
https://www.imdb.com/title/tt0066745...nm_flmg_act_11

Mamma Mia vilken röra det här var!

Yul Brynner inslängd i spaghetti western med fokus på SPAGHETTI. Mängder av kul idéer och någon form av djupare handling som blir smått olidlig att titta på. Billiga actionscener med en klippning som gör varje steg mer ologiskt.

Antar att det var medvetet att göra någon slags komedi över det hela, men det ständigt svängiga humöret gör att den varken är spännande eller rolig oavsett hur mycket den försöker med båda delarna.

Typiskt western-soundtrack och en del scener som är så over-the-top som det kan bli räddar filmen litet, men jag gav upp med att följa handlingen ur logisk synpunkt någonstans i mitten. Karaktärerna som bara "är där", försvinner, dyker upp, är goda, är onda, utklädda till onda, egentligen är goda... Fick huvudvärk till slut. Den här filmen kan begravas i det förflutna utan någon större förlust för mänskligheten!

Betyg på IMDB? 6,0 / 10
Mitt betyg: 2,2 / 5
Citera
2021-02-21, 01:32
Medlem
Geomeisters avatar
Filmen var Something's Gotta Give
På svenska: Galen i Kärlek
Året var 2003
https://www.imdb.com/title/tt0337741...=nm_flmg_act_7

Jack Nicholson och Diane Keaton i en romantisk dramakomedi. Handling? Tjej/tantfilm. Svenska titeln säger väl ungefär vad man kan vänta sig.

Första scenen ger inget positivt intryck, men filmen är oväntat välskriven och oförutsägbar. Skådespeleriet ifrån främst Jack och Diane, men även andra större roller är starka. Det här skulle kunna vara ett billigt sätt att tjäna snabba pengar för de två legenderna. Det är lyckligtvis mer än så.

Handlingen tar diverse olika omvägar och humorn fungerar mycket bättre än i många andra liknande filmer. Det är inte väldans mycket humor, men det som slinker in känns genuint och inte bara billiga Hollywood-skämt man hört förut.

Romantik blir ofta stel eller överdriven på film och således inget man känner själv som tittare. Tycker mycket romans mest känns som utfyllnad för att även tjejer ska uppskatta filmen, men ibland görs det på ett bra sätt. Denna film tycker jag fångar bra romantik.

Det negativa denna gång är milda saker som korta stunder av modern musik som inte platsar in alls (speciellt inte med tanke på åldersgruppen som Jack och Diane förmodligen lockar) samt att den på över sina två timmar blir liiiite långdragen. Kanske tio-femton minuter kortare hade gjort helheten bättre.

Betyg på IMDB? 6,7 / 10
Mitt betyg? Instämmer mer eller mindre med IMDB. Jag är inte "publiken" på någon nivå till denna film, men styrkor talar för sig själva. Har inga problem att se om denna med tjej en vacker dag.
Senast redigerad av Geomeister 2021-02-21 kl. 01:37.
Citera
2021-02-21, 18:07
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The last mile(1932) Myteri i Sing-Sing

Vi får besöka de åtta dödscellerna på Sing-Singfängelset. Dit kommer en ung man som heter Walters.
Bygger på en teateruppsättning.

Började rätt träligt, men tog sig lite grann mot slutet.
2/5

IMDB 6,1 = 3,27/5
Citera
2021-02-21, 19:08
Medlem
carminaburanas avatar
Killing is easy om komikern Patrice Oneil. Om det var möjligt ogillar jag honom ännu mer än tidigare. Värdelös komiker och värdelös människa.
Citera
2021-02-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldwych
Basic Instinct (1992)

Har inte sett den sedan 90-talet. Hade ett minne av att nästan hela filmen bara var en massa sexscener men så mycket var det inte. Lider väl lite av att båda huvudpersonerna känns rätt så osympatiska men spännande när man som tittare aldrig kan känna sig säker på vem som har kontrollen i ett psykologiskt spel. 6 ishackor av 10.

Måste säga att jag tycker att Basic Instinct är en grymt bra thriller och lite av en modern klassiker.
För mig är den filmen 8,7 på en skala 1-10.
Citera
2021-02-21, 20:43
Medlem
Pulvermozs avatar
Bang bang your dead https://www.imdb.com/title/tt0288439/?ref_=nv_sr_srsg_0

Inte sett den här filmen sen den först kom ut,en av de bättre filmer jag sett om mobbning. Klart värt 7.8 som den här på IMDB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in