Daterad eller alldeles för barnslig? Inget av det!
Handlingen är relativt komplicerad för en film som denna och upplägget är långt över vad jag hade förväntat mig. Många händelser som skulle kunna leda till någon förutsägbart gör något helt annat. Oftast något mer intressant.
Anthony Hopkins är bra, Antonio Banderas är rätt bra han med speciellt det fysiska och personkemin till Catherine Zeta-Jones (hennes utseende och charm skadar inte direkt) fungerar. Även övriga roller är välspelade. Det är inte direkt en film där man väntar sig mycket ifrån skådespeleriet, men nivån är hög i flera scener från flera skådespelare.
Filmen ska tydligen vara action och det är det, men det är även drama, romans och lite humor. En betydligt mer välrundad film än många liknande.
Det är en påkostad film för stora massan. En del saker är inte helt oväntade riktade mer mot barn och det blir lite flamsigt. Dock bättre än vad jag hade kunna tro. Grafiskt har filmen åldrats väl. Även James Horners soundtrack bidrar fungerar mer än väl.
Efter sett två tveksamma filmer med Anthony Hopkins nyligen, Dracula och The Rite, var detta en trevlig upplevelse. Det finns även en efterföljare som kan vara sevärd.
Daterad eller alldeles för barnslig? Inget av det!
Handlingen är relativt komplicerad för en film som denna och upplägget är långt över vad jag hade förväntat mig. Många händelser som skulle kunna leda till någon förutsägbart gör något helt annat. Oftast något mer intressant.
Anthony Hopkins är bra, Antonio Banderas är rätt bra han med speciellt det fysiska och personkemin till Catherine Zeta-Jones (hennes utseende och charm skadar inte direkt) fungerar. Även övriga roller är välspelade. Det är inte direkt en film där man väntar sig mycket ifrån skådespeleriet, men nivån är hög i flera scener från flera skådespelare.
Filmen ska tydligen vara action och det är det, men det är även drama, romans och lite humor. En betydligt mer välrundad film än många liknande.
Det är en påkostad film för stora massan. En del saker är inte helt oväntade riktade mer mot barn och det blir lite flamsigt. Dock bättre än vad jag hade kunna tro. Grafiskt har filmen åldrats väl. Även James Horners soundtrack bidrar fungerar mer än väl.
Efter sett två tveksamma filmer med Anthony Hopkins nyligen, Dracula och The Rite, var detta en trevlig upplevelse. Det finns även en efterföljare som kan vara sevärd.
Betyg?
IMDB: 6,7 / 10
Geomeister: 3,3 / 5
Kul att det kan vara så olika med filmer man gillar eller inte gillar. Jag tror jag gav Zorro filmen 1/10 på IMDB.
Du verkar mest se svenska och amerikanska/engelska filmer av det mer kända slaget. Ser du aldrig på smalare film eller något från andra länder?
Jag såg Hålet idag. Extremt dålig film rakt igenom. Hade svårt för att ta mig igenom vissa bitar trots att jag gillar kannibalism. Har bara hat för denna filmen. 0/10.
Student besöker tyskbyggderna i Texas för att skriva en uppsats om en häxprocess år 1846
Studenten lyckas väcka liv i den döda häxan, som visar sig vara både vacker och naken.
Hon ska nacka alla släktingar till den som såg till att hon utpekades som häxa.
Studenten vågar inte tala om att det är han som släppt lös häxan som nu nackar folk i byn.
Han sätter efter häxan som förtrollar honom med sin skönhet.
Men när häxan ska nacka den söta Kirska som studenten blivit kär i, då verkar förtrollningen avta, och studenten lyckas banka ner häxan.
Sedan begraver han henne på samma sätt som han fann henne, med diverse pålar och annat genom kroppen.
Titeln väckte min nyfikenhet, samt det blygsamma betyget på Imdb.
Det här var rätt dåligt. 1+/5
Kul att det kan vara så olika med filmer man gillar eller inte gillar. Jag tror jag gav Zorro filmen 1/10 på IMDB.
Du verkar mest se svenska och amerikanska/engelska filmer av det mer kända slaget. Ser du aldrig på smalare film eller något från andra länder?
Hej mitt i natten!
Det blir mest amerikanskt/engelskt, men har öppnat mig för att se annat också. Danskt, franskt, kinesiskt osv. Dock blir det inte så ofta. Ska jag se på annat språk kan det kräva ett fokus jag inte behöver i många andra filmer. Ibland är det skönt att mer slöglo på något. Däremot tycker jag om "stilar" andra länder kan ha. Hur en Hollywood-film ser ut vet jag, men utländska filmer kan överraska på olika sätt
Denzel Washington är i huvudrollen. Detta är en mer utmanande/intelligent film än många andra han varit med i på sistone (2 Guns, The Equalizer I & II, Safe House, The Magnificent Seven, Unstoppable m.fl.). Jag vill inte ge några spoilers, men filmen har ett visst upplägg som kräver att man är med hela tiden för att greppa allt. Det här är ingen film att slänga på efter en fylla om man vill ut något av upplevelsen. Kan tänka mig att den kan vara än bättre om man ser om den också.
Utöver Denzel Washington består den av en rad mindre roller. Ett par ansikten ni kanske känner igen. Vissa kanske inte är kända för att vara Hollywoods elit, men fungerade bra i denna film.
Tempot är högt och musiken passar för att öka spänningen lite. Det jag dock inte gillar är alla förbannade kameravinklar hela tiden. Visst handlar filmen om detaljer, men ärligt talat.. Tänk på detta om ni ser filmen. Många nya scener och nya kameravinklar hela tiden! Detta drog tyvärr ner filmen i mina ögon. Det blir irriterande att titta på. Hälften av alla kameravinklar hade räckt och gjort filmen klart bättre.
Hur eller om filmen verkligen går ihop 100 % låter jag gå osagt. Det är inte direkt en film baserad på verkliga händelser så det är svårt att säga. Måste en film gå ihop 100 % för att vara nytänkande eller bra?
Betyg?
IMDB: 7,0 / 10
Geomeister: Har du sett denna film? Vad tyckte du?
Det blir mest amerikanskt/engelskt, men har öppnat mig för att se annat också. Danskt, franskt, kinesiskt osv. Dock blir det inte så ofta. Ska jag se på annat språk kan det kräva ett fokus jag inte behöver i många andra filmer. Ibland är det skönt att mer slöglo på något. Däremot tycker jag om "stilar" andra länder kan ha. Hur en Hollywood-film ser ut vet jag, men utländska filmer kan överraska på olika sätt
Jag förstår, och det var inte menat som någon pik eller kritiserande över ditt filmtittande. En del har en aversion gentemot en viss typ av film, påhittad eller reell sådan. Då du uppenbart ser väldigt mycket film så var jag mest nyfiken och undrande till om det låg något mer konkret bakom ditt val av filmer och genre.
Visst kan "utländska" filmer överraska en. Det är ju det som gör ens filmtittande så spännande och intressant. Olika stilar möter helt andra genrer och uttryckssätt.
Jag såg Hålet idag. Extremt dålig film rakt igenom. Hade svårt för att ta mig igenom vissa bitar trots att jag gillar kannibalism. Har bara hat för denna filmen. 0/10.
Småhurtig film med den unge Erik, som spelar upp sin klubb, Stella, i högsta serien.
På den tiden det hette division 1, och inte en massa annat trams.
Sedan får han chansen i landslaget och gör två snabba mål i slutminuten.
Dessa gamla filmer har någon charm trots allt.
Ovanligt med en regent, Gustav V, i en spelfilm. 3-/5 kan vi bjuda på.
Småhurtig film med den unge Erik, som spelar upp sin klubb, Stella, i högsta serien.
På den tiden det hette division 1, och inte en massa annat trams.
Sedan får han chansen i landslaget och gör två snabba mål i slutminuten.
Dessa gamla filmer har någon charm trots allt.
Ovanligt med en regent, Gustav V, i en spelfilm. 3-/5 kan vi bjuda på.
IMDB 5,3 = 2,91/5
Det är väl bara stockfilm från någon landskamp de klippt in på kungen? Per Albin är väl också med i det filmklippet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!