Nej, men den kommer att ses en vacker dag. Då jag just sett denna vill jag helst ha lite avstånd ifrån handlingen innan jag ser originalet.. Så det inte blir kaka på kaka
The man who knew to much (1934) Mannen som visste för mycket
Ett yngre par på semesterresa i alperna får, av en tillfällighet, en topphemlig lapp med information om ett planerat lönnmord. Samtidigt får dom veta att deras barn kidnappats.
Hitchcocks föregångare till en film han skulle återinspela drygt tjugo år senare.
Inte särskilt givande eller underhållande film. Med undantag för Henry Ford II så saknade karaktärerna djup och kändes tomma.
Den är förmodligen intressant för den som gillar racing/-historia, Fords GT serie eller Le Mans 24h.
Enda räddningen i filmen var Christian Bale.
Rush (2013) var mycket bättre.
The man who knew to much (1934) Mannen som visste för mycket
Ett yngre par på semesterresa i alperna får, av en tillfällighet, en topphemlig lapp med information om ett planerat lönnmord. Samtidigt får dom veta att deras barn kidnappats.
Hitchcocks föregångare till en film han skulle återinspela drygt tjugo år senare.
Det får bli 3/5
Höjdpunkten i The Man That Knew Too Much är definitivt Peter Lorre. Kunglig som vanligt.
Njaaa.... Hamilton håller uppe en annars feministiskt "actionfilm" som gör kvinnor till män. Vill vi verkligen det? Och Arnold är en nobody eftersom han är man i Hollywood.
Tycker filmen var ok, sen såg jag lite reviews på YT och fattade rätt snabbt..
6/10 för det är ändå den bästa uppföljaren från T2
En fånge ska avrättas under kvällen, den samlade pressen får veta att fången redan är död efter att blixten slagit ner i fångens radio, men en reporter anar ugglor i mossen.
Många är rädda för att fången ska börja babbla en massa innan han slutligen steks.
Någon har dragit starkströmskablar till fångens radio, och när man provar den elektriska stolen, så går det ström till cellen.
detta kommer reportern (Van Johnson) på.
Han förstod redan att han var något på spåren efter ett par misslyckade mordförsök som han undkom.
Det visar sig att fängelsechefen är inblandad i skandalen
Hyfsad historia, lite spretig kanske, men framför allt, på tok för kort, ynka 59 minuter.
Här hade man kunnat göra mer än att hasta igenom en god historia. 3/5
Senast sedda film är Seven som jag såg om i helgen. Jag var orolig att den skulle ha åldrats dåligt, men den håller fortfarande. Men det är klart, numera så är man lite mer blasé och hickar inte till på samma sätt.
Brad Pitt sköter sig bra, Morgan Freeman är Morgan Freeman och till och med Gwyneth Paltrow fungerar här. Kevin Spacey leverar också.
Fyra mycket starka bananer av fem möjliga
4/5
Senast redigerad av Argentum47 2020-01-30 kl. 22:36.
En spelberoende jude som är djupt skuldsatt sätter ett vad framför det andra i hopp om att lösa alla sina problem med en stor vinst
Safdie bröderna igen då ja.
Man får väl det man förväntar sig.
Likt Good time så framhäver dom en bra och pirrig atmosfär med resten lite halvdant.
Karaktärerna i denna film var dock betydligt mer utarbetade och hade mer djup samt mer kemi mellan personerna i scenerna. Ofta behövdes ord inte ens yttras för att förmedla vad scenen redan har avslöjat genom ansiktsuttryck, vilket som också talade mycket för personligheterna bakom karaktärerna.
Ett exempel är hur förvånansvärt förlåtande Sandlers karaktär är, vilket jag fann som en oväntad och unik egenskap hos honom. Trots att han utnyttjar folk och aldrig faktiskt verbalt förlåter någon, men det är som sagt orden som inte yttras som låter mest. Och jag vet inte om jag ska hylla Sandler för det, jag menar han gör ett bra jobb i denna film utan tvivel men jag ser inte någon anledning till att överdriva det.
Man kommer aldrig heller kunna glömma hans tidigare verk.
Vad mer?
Musiken vet jag inte, kan inte påstå att den var direkt märkvärdig. Om något kunde den ibland vara väldigt distraherande och ur tempo från själva scenen så jag tycker det hade unnat filmen att bara låta stressen från scenerna göra jobbet, för det funkade utmärkt flertalet gånger.
Vissa scener var även otroligt snyggt filmade men det är svårt att avgöra om det var avsiktligt eller ej.
I sista akten börjar dock filmen tyvärr ge efter, kanske pgd av speltiden. Inga spoilers men det blir så att man bokstavligen sitter och tittar på karaktärerna medans dom tittar på en basket match i 10 minuter.
Jag minns inte sist en film hade behövts trimmas mer.
Just eftersom det flöt på bra upp tills den delen. Men där blev underhållningsvärdet i samma liga med att se YouTubers spela spel.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!