2020-01-02, 09:59
Medlem
aina08s avatar
El Camino: A Breaking Bad Movie (2019)

Fortsättningen efter serien Breaking Bad där man får följa Jesse Pinkman (Aaron Paul) på sin resa mot ett nytt liv.

Gillade serien skarpt. Efter ett par avsnitt var jag fast och kunde inte sluta titta.
Blev tomt efter att ha sett sista avsnittet och när jag sen hörde att denna film kom hade jag stora förväntningar.
Jag sitter och väntar på att filmen ska komma igång ordentligt vilket den tyvärr aldrig riktigt gör.
Filmen blir platt och tråkig. Jag hade förväntat mig väldigt mycket mer och tycker nog att man kunde ha struntat i att ha gjort den här filmen helt... men självklart är det nåt man ändå vill se efter att ha sett hela serien.
Filmen lämnar mycket kvar att önska.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=1JLUn2DFW4w

IMDb:7,4/10
Mitt betyg: 4/10
Citera
2020-01-02, 12:08
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Flaxig?
Ett väldigt hoppande i tid, fram och tillbaka.
Kanske var flaxig inte det bästa ordet.
Citera
2020-01-02, 17:37
Medlem
The Game gammal film från 1997 med Michael Douglas fortfarande lika spännande.

IMDB betyg 7.8
Citera
2020-01-02, 19:15
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Det var relativt låg budget bara så du vet. (40mil)
Fast $40m är väl knappast lågbudget i någon rimlig värld.

Jag såg just Knives Out (2019) igår. Jag blev inte besviken, men inte heller var den riktigt så bra som jag hade hoppats på. Kemin Craig & de Armas emellan var däremot lyckad och det blir intressant att se om det blir likadant i den kommande Bond-filmen.

Tre knivar av fem möjliga.
Citera
2020-01-02, 20:22
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Fast $40m är väl knappast lågbudget i någon rimlig värld.

Jag såg just Knives Out (2019) igår. Jag blev inte besviken, men inte heller var den riktigt så bra som jag hade hoppats på. Kemin Craig & de Armas emellan var däremot lyckad och det blir intressant att se om det blir likadant i den kommande Bond-filmen.

Tre knivar av fem möjliga.
Om du jämför med andra filmer den krigar med på biotoppen så är det så.
Citera
2020-01-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
El Camino: A Breaking Bad Movie (2019)

Fortsättningen efter serien Breaking Bad där man får följa Jesse Pinkman (Aaron Paul) på sin resa mot ett nytt liv.

Gillade serien skarpt. Efter ett par avsnitt var jag fast och kunde inte sluta titta.
Blev tomt efter att ha sett sista avsnittet och när jag sen hörde att denna film kom hade jag stora förväntningar.
Jag sitter och väntar på att filmen ska komma igång ordentligt vilket den tyvärr aldrig riktigt gör.
Filmen blir platt och tråkig. Jag hade förväntat mig väldigt mycket mer och tycker nog att man kunde ha struntat i att ha gjort den här filmen helt... men självklart är det nåt man ändå vill se efter att ha sett hela serien.
Filmen lämnar mycket kvar att önska.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=1JLUn2DFW4w

IMDb:7,4/10
Mitt betyg: 4/10

Jag tyckte också att den var platt och tråkig, och egentligen helt meningslös. Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig, men åtminstone något mer. Serien var ju riktigt bra, och man ville se hur det skulle gå, vad som skulle hända härnäst. Av din avatar och ditt användarnamn antar jag att du är polis; tittar många poliser och liknande på krim? Jag känner en som jobbar som väktare, och hon rekommenderade La Casa de Papel, som jag inte har sett än, men serien handlar visst om en grupp rånare som ska utföra the most perfect robbery in the history of Spain and take home 2.4 billion euros.

The Bye Bye Man. Jag hade nyligen sett en annan skräckfilm med lågt betyg på IMDb (The Malevolent, 4,8) ), som ändå var rätt okej. Jag såg att The Bye Bye Man (4,3) hade *Doug Jones som "skurken" (läs: demonen) och gav den en chans. Hyfsade skådespelarinsatser, men inte särskilt läskig. En skribent på IMDb menade att skräckfilmer aldrig får några höga betyg på IMDb i vilket fall, och det kan nog ligga något i det. Om en skräckfilm får under 5,0 så behöver det inte betyda att den är helt värdelös.

*Doug Jones har tydligen mest spelat skurkar av övernaturligt slag, och det första jag såg honom göra, och imponerades av, var en av "the bad guys" i Buffy the Vampire Slayer-avsnittet The Gentlemen.

https://www.youtube.com/watch?v=KKfNuMWO128
Citera
2020-01-04, 18:02
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Almost Famous

Har bara sett den förlängda versionen de senaste gångerna och även om den också är bra så var det kul att få se den klassiska bioversionen igen. Var nog åtminstone ett par år sen jag såg den sist.
Citera
2020-01-04, 18:02
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonaandersson
The Game gammal film från 1997 med Michael Douglas fortfarande lika spännande.

IMDB betyg 7.8

Håller med!
Det är faktiskt en av mina favoriter med Douglas.
Citera
2020-01-04, 19:36
Medlem
Geomeisters avatar
Okuribito
Året var 2008
Språk: Japanska
Alternativa titlar: Departures / Avsked
https://www.imdb.com/title/tt1069238/?ref_=nv_sr_srsg_0

Är du en sentimental rackare kan denna vara något för dig!

Via internationell chatt skickade en tjej en del av detta soundtrack till mig för inte så länge sedan. Jag gillade det jag hörde och chansande när jag såg denna film i butik. Gillar man stråkmusik är det ett plus för denna film. Det är relativt mycket musik och filmen berör musik rent handlingsmässigt också till viss del.

Det här är en dramatisk film på japanska. Språket är inga problem att hänga med i via eftertext att då det är lagom tempo på dialogen. Det är dramatiskt, men även lite fint inslängd humor. Inte HAHHAHHA-humor, men saker som lättar upp stämningen på rätt sätt.

Jag gillar karaktärerna och handlingen. Filmen har flera aspekter som jag tror dom flesta kan relatera till. Likt majoriteten bättre filmer vet man inte exakt hur filmen ska gå eller vad nästa scen blir. Stundtals kan filmen kännas väl seg dock (mild kritik).

Då det japanska skådespelet skiljer sig rätt kraftigt ifrån Hollywood och det svenska är det svårt för mig att direkt betygsätta det, men jag gillade karaktärerna och blev emotionellt rörd av filmen. Enda negativa är lite typiska asiatiska saker som är svåra att ta till sig.. Likt svenskt överspel, typ. Det är dock en väldigt svag kritik.

Den här filmen vann tydligen en jäkla massa priser, IMDB håller filmen högt och jag.. Ja, jag gillade denna. Helt klart bättre än mycket jag sett senaste tiden.

Betyg?

Citera
2020-01-04, 19:42
Medlem
Catch me if you can
Gammal men fortfarande bra
Citera
2020-01-04, 20:28
Medlem
Gosifs avatar
Såg nåt riktigt intressant förut!

Bortklippta scener ifrån Blade Runner 1982, som blev som en ny film på 47min!

Blev helt chockad vad mkt information jag fick ifrån detta material jag aldrig sätt förut.

Det finns självklart en del på dvd men här var allt i kronologisk ordning!
Citera
2020-01-04, 23:24
Medlem
Geomeisters avatar
Doom: Annihilation
Året var 2019
https://www.imdb.com/title/tt8328716/?ref_=nv_sr_srsg_0

Förut såg jag filmen "Doom (2005)" och tyckte den faktiskt var helt okej. Rätt underhållande för stunden. Om jag inte minns fel tyckte två kompisar som inte sett filmen tillsammans att den "sög". Frågan är bara vad man kan förvänta sig gällande en film baserad på ett TV-spel som egentligen bara handlar om att skjuta monster... ?

Idag hittade jag denna för mig helt okända film och chansade. Har man sett Alien-filmerna känner man igen det allra mesta i denna film. Det här är en B-films version av dom filmerna med några drag ifrån det kända TV-spelet.

Skådespeleriet är det låg nivå på. Det som drar ner för mig är när dom ska försöka vara "tuffa" och det fungerar inte alls. Några Arnold, Charles Bronson eller Bruce Willis hittar vi inte här.

Actionscenerna är i det allra mesta tröttsamma.

Miljöerna ser lite TV-spelsaktiga ut och egentligen inget att klaga på. Lite kul att det faktiskt är några saker ifrån spelet med (vilket inte alltid är självklart i sådana här filmer). Budgeten lär inte varit enorm så ska inte klaga för mycket. Dom onda är dock inte särskilt intressanta. I Alien är det mycket skräck eller typisk sci-fi. Här kändes det inte lika välgjort.

Handlingen har lite intelligens i sig och jämfört med t.ex. The Mummy (Tom Cruise) är det här en mer rak film med samma ton. Enklare att titta igenom även om det är inte en bra film.

Spontant är Doom (2005) den bättre filmen än denna och det här är någon film man kan slötitta på om man gillar sci-fi/action. Dock inget man behöver lägga på en "måste titta"-lista.

Betyg?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in