Citat:
Ursprungligen postat av
aina08
El Camino: A Breaking Bad Movie (2019)
Fortsättningen efter serien Breaking Bad där man får följa Jesse Pinkman (Aaron Paul) på sin resa mot ett nytt liv.
Gillade serien skarpt. Efter ett par avsnitt var jag fast och kunde inte sluta titta.
Blev tomt efter att ha sett sista avsnittet och när jag sen hörde att denna film kom hade jag stora förväntningar.
Jag sitter och väntar på att filmen ska komma igång ordentligt vilket den tyvärr aldrig riktigt gör.
Filmen blir platt och tråkig. Jag hade förväntat mig väldigt mycket mer och tycker nog att man kunde ha struntat i att ha gjort den här filmen helt... men självklart är det nåt man ändå vill se efter att ha sett hela serien.
Filmen lämnar mycket kvar att önska.
Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=1JLUn2DFW4w
IMDb:7,4/10
Mitt betyg: 4/10
Jag tyckte också att den var platt och tråkig, och egentligen helt meningslös. Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig, men åtminstone något mer. Serien var ju riktigt bra, och man ville se hur det skulle gå, vad som skulle hända härnäst. Av din avatar och ditt användarnamn antar jag att du är polis; tittar många poliser och liknande på krim? Jag känner en som jobbar som väktare, och hon rekommenderade
La Casa de Papel, som jag inte har sett än, men serien handlar visst om en grupp rånare som ska utföra
the most perfect robbery in the history of Spain and take home 2.4 billion euros.
The Bye Bye Man. Jag hade nyligen sett en annan skräckfilm med lågt betyg på IMDb (
The Malevolent, 4,8) ), som ändå var rätt okej. Jag såg att
The Bye Bye Man (4,3) hade *Doug Jones som "skurken" (läs: demonen) och gav den en chans. Hyfsade skådespelarinsatser, men inte särskilt läskig. En skribent på IMDb menade att skräckfilmer aldrig får några höga betyg på IMDb i vilket fall, och det kan nog ligga något i det. Om en skräckfilm får under 5,0 så behöver det inte betyda att den är helt värdelös.
*Doug Jones har tydligen mest spelat skurkar av övernaturligt slag, och det första jag såg honom göra, och imponerades av, var en av "the bad guys" i
Buffy the Vampire Slayer-avsnittet
The Gentlemen.
https://www.youtube.com/watch?v=KKfNuMWO128