Ni dårar som gillar Predator, Robocop, Rambo, The Warriors, Blue Jean Cop och andra liknande sena 1970- och 1980-tals filmer se hit!
Här har vi en actionfilm helt i min smak. Dialogen kommer inte vinna något pris, men den är ofta skön och passar filmen. Effekterna är ibland lite b-film (gissar på att budgeten var mer John Carpenter än Spielberg), men själva actionscenerna är så underhållande att jag inte brydde mig särskilt mycket. Filmen är inte politiskt korrekt!
Handlingen kanske du har sett i stora drag förut, men väsentligt mer intressant än dagens "det är hans falska faster som egentligen ligger bakom allt"-handlingar. Gillar även hur allt avslutas.
En egentligen ganska brutal film med glimten i ögat!
Darren Aronofsky måste ju ha något fel i huvudet som skrev och regisserade denna rulle, helt jävla urflippad och konstig.
Blev alldeles för mycket efter halva filmen och blev absurd komedi och blev bara värre och värre.
Jennifer Lawrence och Javier Bardems karaktärer agerar så konstigt så man blir förbannad och irriterad, dem spelar bra tho.
Sevärd skruvad film iallafall.
Richard Gere gör en bra huvudroll. Både i mer seriösa och mindre seriösa delar av filmen. Jag tror dom flesta, åtminstone ungefär i min generation, upptäckte Edward Norton via Fight Club eller American History X. Här är hans andra film någonsin och introduktion till världen. Jag tycker han gör en mycket underhållande "första" roll.
Filmen innehåller även en del halvt kända 90-tals skådisar som jag nästan glömt bort. Dom är bra också. Skådespeleriet och främst dialogen i denna film är överlag i bra kvalitet.
Kritiken jag har är att starten av filmen och någonstans i mitten kändes lite seg. Det här är en advokatfilm som påminner lite om A Few Good Men. Det kanske hör till för att den ska kännas realistisk (att det inte händer något hela tiden). Likt A Few Good Men tycker jag även "gärningen" som sker skulle kunnat gjorts på ett betydligt bättre sätt också. Små detaljer i det stora hela.
Dom riktigt starka scenerna i denna film gör upp för mycket och filmen är inte lika "rak" som man först kan tro. Skulle väl säga att det är två handlingar samt flera underliggande samtidigt.
Är man en filmälskare och sett massa liknande filmer tidigare tror jag många kan se delar av handlingen i förväg. Har man inte sett särskilt många liknande filmer rekommenderas denna starkt. Jag tror filmen blir ännu bättre om man är lite "filmmässigt naiv". Hur som haver en bra film. I like!
Brittisk komedi om en uppfinnare som tillverkar en kvinnlig robot, förlagan är hans söta systerdotter.
Ni har säkert redan gissat att systerdottern byter plats med roboten.
Det leder till många förvecklingar.
På slutet går något på tok, och roboten irrar omkring och river ner halva huset.
En kul ide som klantas bort genom att alla karaktärerna i filmen, helt enkelt, är för dumma.
Det blir tyvärr aldrig särskilt kul.
Jo, kanske något överskattad.
Men blev själv efter filmen ändå faktiskt lite sugen på att se mer översättas från böckerna till film skärmen.
Men när jag insåg att det inte var en möjlighet så lämnade det bara en rätt sur smak i munnen. Och det är väl bland de få saker jag minns mest ang. filmen.
Secret Obsession
En härligt förutsägbar dussinfilm som jag inte har någon större lust att se om innan jag fyllt 90.
Little Evil
Som helhet en ganska överdriven och bitvis larvig rulle med taffliga skådespelarinsatser. Några kul scener och funkar som underhållning för stunden.
Överraskande bra Netflix film som nästan alltid bara gör skräp.
En aning trött på apokalyps filmer, lite Terminator känsla över det hela ibland.
Clara Rugaard gör det riktigt bra för att vara så ung, Hilary Swank är också bra.
Sevärd iaf.
Instämmer, uppbyggnaden var fantastisk. Tror t.o.m. jag gillade denna lite mer än Bone Tomahawk (2015) (samma regissör).
Bone Tomahawk, har jag inte vågat se fastän jag vill. Den ska tydligen innehålla en väldigt äcklig scen, som jag inte bestämt mig än om jag vill ha på min näthinna.
Men angående DAC, så tänkte jag att det var ännu en snutfilm med Mel Gibson där han ska slåss och dra torra skämt/oneliners. Men vilken överraskning jag fick, den var fantastisk att se och följa i handling och dialog, mer som en liten bok på vita duken än en vanlig film. Jag ville inte att den skulle ta slut.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!