Terminator Genisys och året var
2015
https://www.imdb.com/title/tt1340138/?ref_=nv_sr_3
Såg denna på bio när det begav sig. Lämnade salongen nöjd och kompisar höll med på att det var en rätt schyst film. Efter det har jag inte sett något positivt kring denna film. Nu har jag sett om den.
Mina tankar kring filmen nu och då är ungefär samma. Förra gången störde jag min lite mer på dom lättsamma momenten som jag inte riktigt passar in. Tycker fortfarande inte dom passar in, men störde mig lite mindre denna gång.
Skådespelarna gör ett överlag bra jobb även om dom inte har samma nerv som några i tidigare filmerna. Jag stör mig dock lite på han som spelar John Connor.. Som skådespelare gör han inget fel, men hans utseende fungerar inte alls. Inte som barn till dom två andra och inte riktigt i sin roll överhuvudtaget. Lite ytligt kanske, men dom kunde nog hittat någon mer i stil med övriga gänget från denna film och tidigare.
En kritik jag sett är att handlingen är en soppa och ja.. Jag håller med. Tidigare filmer har varit betydligt mer simpla. Nu vet jag knappt hur många tidslinjer som varit involverade och sedan vet folk i filmen saker ifrån andra tidslinjer också. Det hela känns lite random. Tveksamt om hela filmen går ihop om man skulle sätta sig ner och försöka få ihop allt.
Effekterna har dom lyckats med och trots att filmen har sina nackdelar så ser jag hellre denna film än en rad andra påkostade actionfilmer från 2010 och framåt. Likt handlingen och dagens andra moderna filmer får man som tittare sällan vila. Det händer saker hela tiden. Vilket gör att tempot aldrig dör, men också att filmen aldrig får samma djup som tidigare filmerna.
På stora hela tycker jag filmen är snäppet bättre än Terminator 3 (som är för lik dom klassiska filmerna) och lika bra som Terminator Salvation. En helt okej biofilm.
Betyg?