En tidig film i Chuck Norris karriär. Introduktionsscenen känns ovanligt (för denna genre) genomtänkt och innehåller riktigt skådespel, men snart visar filmen sitt riktiga jag. Handlingen är det inget fel på i sig. Den är faktiskt bättre än många i actiongenren, men dåliga effekter, konstiga klippning och "saker som bara händer" gör att handlingen aldrig får uppskattas som den ska. Jag skrattar mest åt actionscenerna hah.
Mot slutet kommer en till scen med riktigt skådespeleri och slutet är faktiskt lite kul. Främst en karaktär står ut med genuint skådespel kontra b-nivån i övrigt.
Någon skjuter folk i San Francisco, en stenhård, skjutglad, polis kallas in på fallet.
Clint Eastwood som arrogant skjutglad polis som struntar i alla regler.
Vet inte riktigt varför den blivit en sådan klassiker, ja, den är inte dålig, men det har gjorts rätt många filmer på det temat.
En rejäl känga delas ut till lagstiftningen, som hittar på skäl för att släppa ut boven, efter att ha infångats, givetvis kidnappar han genast en skolbuss med barn.
Men Clint Eastwood är den enda som kan sätta stopp för boven, och gör det också
En rejäl känga delas ut till lagstiftningen, som hittar på skäl för att släppa ut boven, efter att ha infångats, givetvis kidnappar han genast en skolbuss med barn.
Men Clint Eastwood är den enda som kan sätta stopp för boven, och gör det också
Vilket som kanske var det dummaste med filmen dock.
En av sakerna som höll uppe spänningen var just katt och mus leken som tog plats.
Antagonisten presenteras först som en väldigt metodisk psykopat, men blev mot slutet bara en hänsynslös idiot för att filmen verkade behöva mer action(?)
Jag vet att det är ironiskt, men jag kommer inte på ord för längre recensioner tyvärr. Jag skrev det jag fick fram. Jag vill ha kort, men ändå så att folk förstår att filmen inte var bra.
Jagade av livsfarliga fåglar. Fåglar är inget att leka med, speciellt inte i denna filmen, här får man se när folk dör av fåglar som har flippat ur. Det är detta som inte händer i verkligheten. Att en fågel anfaller en människa. Ja den är otäck för sitt budskap. Tänk om fåglar hade denna inställningen här och nu? Skulle vi då vara rädda?
Jag är nöjd att jag fick uppleva en grym rulle. Ni vill inte missa en sådan här film, som skapar lite spänning. Man önskar att fåglar inte var såhär.
Den senaste sawfilmen var innehållsrik och fyllda med lekar som vanligt, tuffa lekar. Jag blev lite överraskad av att den var ganska så äcklig stundtals, endel hemska scener. Men sawfilmerna brukar leverera och inte minst denna, Jigsaw hade mycket att erbjuda. Man fick se det sjukaste, man blev nästan lite skrämd av vissa scener.
Jag tyckte om filmen mycket.
Riktigt underhållande skräckkomedi som lyckas få en till skratt en aning. Endel bra sjuka scener med obehagliga människor. Salig blandning av sörja. Jag tyckte den var sjukt rolig, bokstavligen.
Riktigt underhållande skräckkomedi som lyckas få en till skratt en aning. Endel bra sjuka scener med obehagliga människor. Salig blandning av sörja. Jag tyckte den var sjukt rolig, bokstavligen.
7/10
Magnifik film, Stuart Gordon har gjort flera bra filmer med Jeffrey Combs. Du borde se From Beyond (1986) också. Synd att uppföljarna till Re-Animator inte är lika underhållande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!