2016-08-19, 22:40
Medlem
Elementarts avatar
Shrek 1 och 2.

Tidigare så var tvåan min favorit utav dem två, men nu så känner jag att ettan nog har åldrats bättre.

Shrek: 4/5
Shrek 2: 3/5
Citera
2016-08-19, 23:10
Medlem
Lotsos avatar
War Dogs (2016)

Under det första Irak-kriget upptäcker två vänner i tjugoårsåldern, som bor i Miami, regeringens initiativ som tillåter småskaliga företag att buda på militära kontrakt. De börjar smått men får snart in mer och mer pengar som de kan leva lyxliv på. Men vännerna tar sig vatten över huvudet då de skriver på en deal värd 300 miljoner dollar för att distribuera vapen till afghanska militären. Dealen sätter dem i trubbel med väldigt skumma människor, inte minst skapar de sig ovänner inom den Amerikanska regeringen.

Det blev lite av ett spontant besök att se denna, även ifall den var på min radar. Jag kan inte direkt påstå jag var hypad för filmen, då trailern mer eller mindre tydde på en film jag sett förr. Det hela påminde om Wolf of Wall Street fast en något fattigare variant. Ungefär som att Todd Phillips såg filmen och blev sur att han inte gjorde filmen.
Trots det så var detta ändå en underhållande film, som jag ändå kan rekommendera om man vill döda två timmar, antingen på bio eller hemma i TV-soffan.

Vad som gör filmen speciellt bra är duon Miles Teller och Jonah Hill. Visst kan man se deras respektive roller, som karaktärer de båda två spelat förr. Men det görs ändå på ett förnuftigt och bra sätt i hur filmen är, vilket gör att karaktärerna känns "realistiska" i själva filmen.
Huvudpersonen är Miles Teller, även ifall Jonah Hill är top-build. Så är det han som berättar igenom filmen i en berättarröst. Sedan Whiplash har han haft en del missar i sina roller och filmer. Men med denna tyckte jag han lyckades få till en rätt stämma mellan både komik, drama och passande till filmen. Och med den kommande filmen "Bleed for This", ser det ut som han är tillbaka i rätt filmer.
Jonah Hill var mer eller mindre sig själv i en mer överdriven form. Vilket kanske kommer irritera en del, speciellt hans skratt. Men jag fann mycket nöje i skrattet och blev ändå underhållen.

Filmens handling är som sagt något vi har sett förr. En film som är baserad på verkliga händelser och gör lite svart komik utav det hela. Vilket nog är filmens svaghet. Den greppa aldrig riktigt tag i mig i själva huvudstoryn. När jag ser sådan här typer av filmer blir jag intresserad av de verkliga händelserna.
Men här fick jag inget sug att kolla upp vad dessa personerna gör idag, eller läsa mer om händelsen eller fallet de blev kända för.

Däremot har filmen många starka stunder, och det är dessa som blir filmens styrka tillsammans med duon Miles Teller & Jonah Hill.

I sin helhet är War Dogs en film man har sett förr handlingsmässigt och upplagt i samma stuk som många andra filmer, som följer "baserad på verkliga händelser" och lägger i svart komedi.
Däremot kan jag inte ignorera att den är underhållande under de timmarna den spelar under, samt att Miles Teller och Jonah Hill spelar bra gentemot varandra och har bra kemi. Deras skådespel är heller inte dåligt.
En sevärd underhållande film om man vill döda två timmar på antingen biograf eller hemma.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt2005151/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=Rwh9c_E3dJk
Citera
2016-08-19, 23:20
Medlem
Djungelboken 2016.
Fan, jag blev besviken. inte alls lika rolig eller stämningsfull som den tecknade från 67 eller vad det nu är. Fett minus att ormen inte fick mer tid, för det hade väl han tidigare?
2/5.
Citera
2016-08-20, 00:26
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
War Dogs (2016)

Under det första Irak-kriget upptäcker två vänner i tjugoårsåldern, som bor i Miami, regeringens initiativ som tillåter småskaliga företag att buda på militära kontrakt. De börjar smått men får snart in mer och mer pengar som de kan leva lyxliv på. Men vännerna tar sig vatten över huvudet då de skriver på en deal värd 300 miljoner dollar för att distribuera vapen till afghanska militären. Dealen sätter dem i trubbel med väldigt skumma människor, inte minst skapar de sig ovänner inom den Amerikanska regeringen.

Det blev lite av ett spontant besök att se denna, även ifall den var på min radar. Jag kan inte direkt påstå jag var hypad för filmen, då trailern mer eller mindre tydde på en film jag sett förr. Det hela påminde om Wolf of Wall Street fast en något fattigare variant. Ungefär som att Todd Phillips såg filmen och blev sur att han inte gjorde filmen.
Trots det så var detta ändå en underhållande film, som jag ändå kan rekommendera om man vill döda två timmar, antingen på bio eller hemma i TV-soffan.

Vad som gör filmen speciellt bra är duon Miles Teller och Jonah Hill. Visst kan man se deras respektive roller, som karaktärer de båda två spelat förr. Men det görs ändå på ett förnuftigt och bra sätt i hur filmen är, vilket gör att karaktärerna känns "realistiska" i själva filmen.
Huvudpersonen är Miles Teller, även ifall Jonah Hill är top-build. Så är det han som berättar igenom filmen i en berättarröst. Sedan Whiplash har han haft en del missar i sina roller och filmer. Men med denna tyckte jag han lyckades få till en rätt stämma mellan både komik, drama och passande till filmen. Och med den kommande filmen "Bleed for This", ser det ut som han är tillbaka i rätt filmer.
Jonah Hill var mer eller mindre sig själv i en mer överdriven form. Vilket kanske kommer irritera en del, speciellt hans skratt. Men jag fann mycket nöje i skrattet och blev ändå underhållen.

Filmens handling är som sagt något vi har sett förr. En film som är baserad på verkliga händelser och gör lite svart komik utav det hela. Vilket nog är filmens svaghet. Den greppa aldrig riktigt tag i mig i själva huvudstoryn. När jag ser sådan här typer av filmer blir jag intresserad av de verkliga händelserna.
Men här fick jag inget sug att kolla upp vad dessa personerna gör idag, eller läsa mer om händelsen eller fallet de blev kända för.

Däremot har filmen många starka stunder, och det är dessa som blir filmens styrka tillsammans med duon Miles Teller & Jonah Hill.

I sin helhet är War Dogs en film man har sett förr handlingsmässigt och upplagt i samma stuk som många andra filmer, som följer "baserad på verkliga händelser" och lägger i svart komedi.
Däremot kan jag inte ignorera att den är underhållande under de timmarna den spelar under, samt att Miles Teller och Jonah Hill spelar bra gentemot varandra och har bra kemi. Deras skådespel är heller inte dåligt.
En sevärd underhållande film om man vill döda två timmar på antingen biograf eller hemma.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt2005151/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=Rwh9c_E3dJk

Hade den någon liknelse med Lord Of War med Nicholas Cage ? Ja förutom att dom säljer vapen då.

http://www.imdb.com/title/tt0399295/

Tänkte på den filmen när jag såg första trailer för War Dogs
Citera
2016-08-20, 00:48
Sausage party 2016

En animerad film om mat och hushållssaker i en matbutik/varuhus som drömmer om att bli utvalda. De tror att vi människor är gudar och efter man har blivit vald så går man vidare till något efterliv. Alla olika mat produkter har sina personligheter och även de olika gångarna har sina gäng. Snuskig rolig och galen humor.

Många kändisar är också med, bla Seth rogen Bill Harder Jonah hill Kristen wiig edward norton mfl. Slutscenen
Väldigt intressant och välgenomförd idé. Kändes riktigt underhållande och man släppte inte på gasen. Man skämtade om allt och alla. Lämnade också ett intressant budskap tycker jag. ( många religösa undertoner om man säger så). Ett måste för de som gillar rå humor och snuskiga skämt

8/10
Citera
2016-08-20, 01:13
Bannlyst
Gimme Shelter

Apple (Vanessa Hudgens) är en gravid tonåring som flyr från sin missbrukande morsa (Rosario Dawson) för att söka upp sin pappa, Tom (Brendan Fraser). Apple får flytta in men det fungerar inte i längden så hon blir hemlös - tills hon träffar prästen Frank (James Earl Jones), som försöker hjälpa henne.

Ett väldigt gripande och välspelat drama. Hudgens känner jag inte till särskilt väl men önskar att jag gjorde det. Kan tänka mig att se fler filmer med henne tack vare denna.

7/10.
Citera
2016-08-20, 06:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Låter jättemysig. Får se den snart. Tack för tipset.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Merwinna har rätt, den är sevärd.

Japp, lämnar en fin, vemodig känsla efter sig. Jag har och har haft brevvänner i många år, så jag kan känna igen mig lite. De kan bli konstigt viktiga för en, trots att man faktiskt inte vet hur man skulle komma överens i verkligheten. Det kan till och med bli så att man berättar känsliga saker för dem, som man aldrig skulle berätta för någon man känner IRL. För att brevvännerna är både nära i själen och samtidigt tryggt långtifrån i verkliga livet; det finns ingen risk att de ska gå och skvallra uppgifterna vidare på jobbet, i vänkretsen eller i släkten.

För övrigt var det förstås Elizabeth II:s kröning de tittade på i direktsändning; när Elizabeth I kröntes var det nog inte möjligt!
Citera
2016-08-20, 12:44
Batman the killing joke

Ni som har läst albumet måste ju se denna. Men de första 30 min kan man skippa
. Men sen kommer " den riktiga historien" igång. Det är verkligen frame by frame gjort. Visst animeringen kunde gjorts lite snyggare, var ganska tråkigt gjort. Men röst skådespelarna funkade, storyn som sagt som i serie albumet. Ni som inte har läst albumet innan, försök leta på nätet finns säkert där att läsa innan. Men var nöjd med filmen. Som sagt de 30 första minuterna var helt onödiga.

så 7/10
Citera
2016-08-20, 15:05
Medlem
Geomeisters avatar
Battle Royale (2000): http://www.imdb.com/title/tt0266308/?ref_=nv_sr_1

Förutom den allvarliga musiken, som passar in i filmen, tyckte jag starte gav ett starkt b-films intryck. Snabba scener, överdrivet och inte mycket till förklaring. När "Battle" väl börjat tycker jag filmen snabbt blir bättre. Den är långt ifrån förutsägbar och det finns en hel del roliga detaljer i filmen.

Skådespeleriet känns sisådär. Visserligen svårt att agera i en sådan här film kan jag tro. Vissa gav ett bra intryck andra kändes sisådär. Jag gillar att det slängdes in en del intelligens i filmen och inte bara att det är något japansk splatter-film. Däremot tycker jag vissa kommentarer var extremt överflödiga och inte passade inte alls..

Mestadels är det underhållande, men konstig start och väl många "random"-moment hindrar mig för att ge något högre betyg. Dock verkar många på IMDB hålla filmen högt!

Betyg? 3 / 5
Senast redigerad av Geomeister 2016-08-20 kl. 15:12.
Citera
2016-08-20, 15:44
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Hade den någon liknelse med Lord Of War med Nicholas Cage ? Ja förutom att dom säljer vapen då.

http://www.imdb.com/title/tt0399295/

Tänkte på den filmen när jag såg första trailer för War Dogs

Har faktiskt inte sett Lord of War trots att jag har den på DVD, och att jag älskar Nic Cage. Så varför jag inte sett den ännu är ett mysterium.
Däremot har andra också dragit lite paralleller till Pain & Gain, som den har lite gemensamt med också. Fast Pain & Gain är bättre och roligare i mitt tycke.
Citera
2016-08-20, 16:43
Bannlyst
Anita (1973)

Filmen var faktiskt riktigt bra och kändes meningsfull, det är en vanlig film med naket, men också en bra story och intressant skådespel och jag var helt ärligt helt fäst vid filmen, helt klart en god överraskning verkligen. Årets överraskning kanske, för jag hade inga större förväntningar innan jag såg filmen.

8/10
Citera
2016-08-20, 21:00
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Har faktiskt inte sett Lord of War trots att jag har den på DVD, och att jag älskar Nic Cage. Så varför jag inte sett den ännu är ett mysterium.
Däremot har andra också dragit lite paralleller till Pain & Gain, som den har lite gemensamt med också. Fast Pain & Gain är bättre och roligare i mitt tycke.

Pain & Gain va ju helt ok faktiskt, får väl bli att se War Dogs vid senare tillfälle.
Senast redigerad av santacl 2016-08-20 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in