2016-06-16, 12:44
Medlem
murtennios avatar
Austin powers: the spy who shagged me

Länge sedan jag såg denna senast.
Lagom underhållande. Minns dock austin powers filmerna som roligare än var denna var nu.

2,5/5
Citera
2016-06-16, 18:52
Medlem
Geomeisters avatar
Immortals (2011): http://www.imdb.com/title/tt1253864/?ref_=nv_sr_1

"From the producer of 300" och visst finns det likheter. Dock tycker jag 300 mest var gudomligt nonsens och massa krig. Den här har en mer rejäl handling även om jag stör mig på "gudarna" p.g.a. det skapar mycket "random"-scener som egentligen inte behövts tycker jag. Det är goda mot det onda och då hjälten är älskvärd och skurken rå/grym hade det räckt i mångt och mycket.

Det visuella är fantastiskt bra gjort. Tonen, miljöerna och även striderna är snyggt gjorda.

Tyvärr slängs som skrivet ett antal slumpmässiga inslag in som egentligen inte bidrar med något och mest drar ner spänningen. Dessutom känns själva "världen" oproportionerlig. I vissa scener känns den gigantiskt och andra gånger minimal. Hur någon dök upp vart känns tveksamt några gånger...

Allt som allt överskuggar ändå det positiva det negativa och trots sina fel är det en godkänd film.

Betyg: 3 / 5
Citera
2016-06-16, 19:50
Medlem
U-Figs avatar
Burnt (2015)

Bradley Cooper spelar en Gordon Ramsay-wannabe som vill återuppliva karriären som förstördes av allt knark i Paris. Alicia Vikander är med, och Sienna Miller i rollen som Helene (något av Coopers lärling i filmen). Intressant premiss men tyvärr för mycket fokus på relationer, och onödigt trams som knarkskuldsindrivning. Matlagningen och de scenerna uppskattade jag dock och maten såg väldigt aptitlig ut. På min spis får den en svag femma av tio möjliga.

5/10
Citera
2016-06-16, 19:54
Medlem
Ravenboxs avatar
The Rock 1996

8/10

90-Tal i sitt esse!
Citera
2016-06-16, 22:22
Medlem
nihilverums avatar
Lupin the 3rd: The Mystery of Mamo (1978)

Den första animerade filmen om Lupin III börjar med att Lupin hängs i Transylvanien, vilket storligen förvånar Lupin själv som inte ens är i närheten av den plats där avrättningen sker. Han är istället vid en pyramid i Egypten där han får tag på en till synes vanlig sten som han tänker ge till Fujiko. Hon visar sig vid tidpunkten arbeta för en mystisk figur känd som Mamo. Lupin blir del av något större än han hade väntat sig och Zenigata jagar som vanligt honom hela tiden.

En ganska rolig film även om flera andra av Lupin-filmerna är bättre.

Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2016-06-17, 14:01
Medlem
timsebs avatar
Bestämde mig för att se om Pixars filmer, i originalversion. Många av de äldre filmerna har jag aldrig sett på engelska, vilket givetvis måste bli ändring på. Först ut blev Monsters Inc. Jag har svårt att se någon annan Pixar toppa detta (utom möjligen Inside Out, som jag dock bara sett en gång). Filmen är estetiskt tilltalande, presenterar en fantastisk värld, de båda huvudkaraktärerna känns klockrena och Goodman+Crystal gör ett strålande jobb. Sluttampen, som ofta blir seg i många mainstreamfilmer, är här väldigt innovativ och underhållande. Slutscenen är ett tecken på starkt filmskapande. Då också denna är regisserad av Docter, misstänker jag att jag borde se även Up inom kort.

Näst på tur: A Bug's Life.
Citera
2016-06-17, 16:18
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
La migliore offerta/The Best Offer (2013): http://www.imdb.com/title/tt1924396/?ref_=nv_sr_1

Köpte denna för att jag såg Geoffrey Rush och Donald Sutherland på förpackningen. Kanske bara jag som missat denna, men hur kan denna inte vara mer känd?

Det är inte enkelt att göra en unik film idag när det redan gjorts så mycket, men den här skulle jag vilja kvala fram bland det mesta unika som gjorts på många år (kan inte ha många motståndare). Skådespelet är superb. Handlingen är udda och långsam, men lyckas ändå bli spännande.

Dom två huvudpersonerna lägger upp det hela för en riktigt udda upplevelse, men övriga karaktärer gör filmen mer mottaglig för en bredare publik.

Fotot är riktigt snyggt, utvecklingen är mycket bra och trots två karaktärer jag verkligen inte skulle kunna relatera till på pappret lyckas det ändå bli intressant och ibland gripande.

En ganska smal film som inte skulle intresserat mig vid 16 års ålder, men är du okej med en långsammare film och kanske mer "mogen" än många andra filmer rekommenderas denna varmt!

Betyg: 4-5 / 5
En av dom bästa filmer jag sett på senare år. Rush gör en kanonroll.
Citera
2016-06-18, 01:15
Hitta nemo 2003, var ett tag sen jag såg den sist. Men en undebar film som passar alla åldrar. Fin historia, riktigt fin gjord och har många känslor inblandade. Ser riktigt fram mot uppföljaren nu. Känns som att den kan bli minst lika bra. antar att alla vet vad hitta nemo handlar om så orkar inte skriva ngt mer

9/10
Citera
2016-06-18, 09:25
Medlem
nihilverums avatar
Lupin III: The Gold of Babylon (1985)

Flera stenplattor som omnämner Babylons guld har upptäckts i New York City och både Lupin och två maffiafamiljer är på jakt efter skatten. En gammal berusad kvinna vid namn Rosetta verkar veta en hel del om det hela. Lupin måste försöka få reda på mer och undvika Zenigata och hans nya grupp med kvinnliga poliser.

Den här är en av de bättre Lupin-filmerna med intressanta vändningar.

Betyget blir 7,5/10 eller 4/5 på Filmtipset.
Citera
2016-06-18, 12:04
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hitta nemo 2003, var ett tag sen jag såg den sist. Men en undebar film som passar alla åldrar. Fin historia, riktigt fin gjord och har många känslor inblandade. Ser riktigt fram mot uppföljaren nu. Känns som att den kan bli minst lika bra. antar att alla vet vad hitta nemo handlar om så orkar inte skriva ngt mer

9/10

Kan det vara så att de ska hitta nemo?
Citera
2016-06-18, 12:14
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Kan det vara så att de ska hitta nemo?

haha mr smart ass :P obvious ja men det händer ju en del under deras resa
Citera
2016-06-18, 12:50
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
haha mr smart ass :P obvious ja men det händer ju en del under deras resa

Jo det vet jag, har sett filmen flertals gånger. Såg den till och med på bio när den kom ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in