2016-04-18, 11:01
Bannlyst
Requiem For A Dream (2000)

En riktigt bra film och meddragande, lite smådeppig. Men jag fullkomligt älskar filmen.

9/10
Citera
2016-04-18, 11:25
Medlem
KorvKanons avatar
Jag kollade på Felon igår. en av dem bästa filmerna jag sätt. Rekomenderar stark!

10/10
Citera
2016-04-18, 11:29
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKanon
Jag kollade på Felon igår. en av dem bästa filmerna jag sätt. Rekomenderar stark!

10/10

Bra med fakta där får en att bli väldigt sugen på att se den.. men seriöst om du skriver att det är en av de bästa filmerna du någonsin sett. 1 ha en kort sammanfattning av filmen 2 ha en recension av filmen som motiverar varför.
Citera
2016-04-18, 12:03
Medlem
toalet031s avatar
Taxi Driver (1976)

Taxi Driver hålls ju väldigt högt av många. Själv blev jag rätt besviken, gick dock in med höga förväntningar. Kan vara så att jag missa hela den svarta humor som filmen försökte förmedla.
Musiken kändes lite out of place enligt mig och blev ett störningsmoment mot slutet av filmen.
Verkligen synd då jag trodde handlingen skulle passa min smak!

7/10
Citera
2016-04-18, 12:44
Medlem
Cloverfield 10 Lane (2016)

Gillade filmen Cloverfield (2008) och när jag såg ordet Cloverfield i filmen som nu går på bio så blev det att jag var tvungen att se den.

Positivt överraskad, gick ej in med några förväntningar men tyckte skådespelet var världsklass och att handlingen var spännande. Man var väldigt nyfiken på vad som skall komma next.
Hoppade till ett par gånger vilket aldrig brukar hända.

Ger filmen 8/10 och hoppas på en uppföljare!
Citera
2016-04-18, 13:03
Bannlyst
Inside Out (2015)

Denna filmen var bra tillslut iallafall, men det är nog det konstigaste pixar eller Disney ha gjort helt generellt. Spännande och galen, jag kan i slutändan ändå rekommendera filmen ändå.

7/10
Citera
2016-04-18, 13:17
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Taxi Driver (1976)

Taxi Driver hålls ju väldigt högt av många. Själv blev jag rätt besviken, gick dock in med höga förväntningar. Kan vara så att jag missa hela den svarta humor som filmen försökte förmedla.
Musiken kändes lite out of place enligt mig och blev ett störningsmoment mot slutet av filmen.
Verkligen synd då jag trodde handlingen skulle passa min smak!
Vad menar du med detta? För Taxi Driver har ju inte direkt någon humor i sig.
Citera
2016-04-18, 13:41
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Vad menar du med detta? För Taxi Driver har ju inte direkt någon humor i sig.

Reagerade också på det. Finns knappast någon scen i filmen där meningen är att locka fram skratt från tittaren.
Citera
2016-04-18, 13:55
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Reagerade också på det. Finns knappast någon scen i filmen där meningen är att locka fram skratt från tittaren.
Tänker på grejer såsom den löjligt stora magnum pistol. Att han tar henne till en porrfilm som en dejt, hans frissa i slutet. Finns säkert mer jag inte kommer ihåg. Att man ska skratta var inte riktigt syftet med min kommentar, kanske lite mer parodi bara.
Citera
2016-04-18, 14:01
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Tänker på grejer såsom den löjligt stora magnum pistol. Att han tar henne till en porrfilm som en dejt, hans frissa i slutet. Finns säkert mer jag inte kommer ihåg. Att man ska skratta var inte riktigt syftet med min kommentar, kanske lite mer parodi bara.

Parodi? På vad?

Särskilt biografscenen är ju lätt något av det mörkaste och mest smärtsamma i hela filmen. Ifall man tycker att det var en rolig scen så har man nog inte förstått någonting av filmen.
Citera
2016-04-18, 14:05
Medlem
Citat:
Jag förstår din poäng, det finns definitivt ett lager av mörk humor i filmen. Två andra exempel är när han hamnar i bråk med Albert Brooks karaktär och intar en karatepose. Det andra när han samtalar med The Wiz om sina problem och rådet han får är bara massa plattityder. Det är dock inte nödvändigt att uppskatta humorn för att filmen ska vara fantastisk tycker jag.

Förutom humorn, som uppenbart inte är för alla, är manuset extremt välstrukturerat, regin är fläckfri på alla plan och filmen lyckas vara en karaktärsstudie, tragedi och thriller på samma gång, i nästan varje scen.
Senast redigerad av dwe 2016-04-18 kl. 14:18.
Citera
2016-04-18, 14:10
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Jag förstår din poäng, det finns definitivt ett lager av humor i filmen. Två anda exempel är när han hamnar i bråk med Albert Brooks karaktär och intar en karatepose. Det andra när han samtalar med The Wiz om sina problem och rådet han får är bara massa plattityder. Det är dock inte nödvändigt att uppskatta humorn för att filmen ska vara fantastisk tycker jag.

Förutom humorn, som uppenbart inte är för alla, är manuset extremt välstrukturerat, regin är fläckfri på alla plan och filmen lyckas vara en karaktärsstudie, tragedi och thriller på samma gång, i nästan varje scen.

Fast tyckte inte du att (exempelvis) karateposen bara bidrog till känslan av alienation och att förstärka bilden av Travis som någon som helt tappat fotfästet? Man har ju olika sorters humor, men jag tyckte verkligen inte att scenen förmedlade något som helst skämtsamt eller festligt.

Jag älskar filmen och visst är hans beteende excentriskt (dagens underdrift) men jag finner verkligen inte en gnutta humor i filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in