2015-12-06, 19:27
Bannlyst
Dial M For Murder (1954)

En riktigt bra film, med ett brilliant manus och story. Filmen var fängslande och intressant. Jag fick en mycket trevlig filmstund faktiskt. Skådespeleriet var riktigt bra dessutom. Det enda jag inte riktigt gillade är att jag inte förstod slutet på filmen, det kändes som att någonting saknades. Det var ett väldigt spontant avslut. Den är helt klart riktigt bra som sagt.

8/10
Citera
2015-12-06, 20:35
Bannlyst
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)

Inte en så jättebra film, för klyschig och rörig action och kanske lite coolt men jag hänger inte med riktigt. Det är precis en godkänd film. Första filmen var mycket bättre.

5/10
Citera
2015-12-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Dial M For Murder (1954)

En riktigt bra film, med ett brilliant manus och story. Filmen var fängslande och intressant. Jag fick en mycket trevlig filmstund faktiskt. Skådespeleriet var riktigt bra dessutom. Det enda jag inte riktigt gillade är att jag inte förstod slutet på filmen, det kändes som att någonting saknades. Det var ett väldigt spontant avslut. Den är helt klart riktigt bra som sagt.

8/10

Kan tipsa om att välja Rope som nästa Hitch, rätt övertygad om att fans av Dial M också kommer uppskatta Rope.
Citera
2015-12-06, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Kan tipsa om att välja Rope som nästa Hitch, rätt övertygad om att fans av Dial M också kommer uppskatta Rope.
Då kanske jag tittar på filmen snart. Han har gjort så många filmer. Det får bli imorgon eller på tisdag.
Citera
2015-12-06, 22:55
Medlem
Ngts avatar
Absolutely anything (2015)

Ny film med Simon Pegg.. Och Kate Beckinsale. Hon är mest med som ett fint objekt. Simon är Simon...

En del roliga scener men på det hela taget är det en undermålig film. Ev den tråkigaste han har varit med i.
2/5
Citera
2015-12-06, 23:06
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Sjukhusmorden (2015)

Beck och grabbarna blir inkopplade när en patient dör på ett sjukhus.
Det finns lite märkliga omständigheter samt att sonen till den döda patienten är övertygad om att dödsfallet inte var naturligt.

Ännu en film med oväntade kast då nya bevis kommer fram.
3/5
Citera
2015-12-07, 02:39
Medlem
BlackMetals avatar
Absolutely Anything (2015)

När en talande hund ska vara en del av humorn vet man att något har gått fel på vägen. Obekväm att titta på både på grund av hur många skämt som faller platt och att mycket av humorn försöker komma genom missförstånd som också får en att för det mesta känna sig obekväm. Visuellt finns det inte mycket att hämta och att filmen klarar att vara konsekvent med verkligheten som byggs upp gör det inte bättre.

1/5
Senast redigerad av BlackMetal 2015-12-07 kl. 02:42.
Citera
2015-12-07, 03:59
Bannlyst
The Rock (1996)

Jag kommer ihåg när jag såg Con Air, den filmen är ett mästerverk från början till slutet och jag hyllade filmen och jag gav filmen 10/10, kanske jag håller den filmen lika högt idag, men äntligen såg jag The Rock och vet ni vad, The Rock överträffar bannemed Con Air som Nicolas Cage också var skådespelare i. Denna var tuff och cool med riktigt bra action som hör till det bästa jag har sett. Nicolas Cage är mästare på att förmedla och det blir en sådan inlevelsekänsla i filmen. Detta är sådan film utan svaga sidor, helt perfekt film. Bara bra skådespelare med i filmen och riktigt välgjord. Ja, jag kan hålla på länge och ge filmen beröm, för det är det enda filmen får av mig. Mästerverk!

10/10
Citera
2015-12-07, 04:22
Medlem
Ngts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)

Inte en så jättebra film, för klyschig och rörig action och kanske lite coolt men jag hänger inte med riktigt. Det är precis en godkänd film. Första filmen var mycket bättre.

5/10
Hade du svårt att hänga med... For real dude? Aja, vet att jag själv kommer se om trilogin i framtiden, kommer säkert tappa intresse och.. Få svårt att hänga med antar jag..
Citera
2015-12-07, 04:25
Medlem
Ngts avatar
Bone Tomahawk (2015)
"Skräck" tydligen, iaf enligt imdb. Måste varit nåt klassificeringsfel för inte fan var det skräck. En vacker metodisk äventyrsrulle där några vilda västernlirare ska hämta hem en kidnappad fru som bågra kannibalistiska indianer norpade under nattens intrång.

Jävligt snyggt filmat och fina miljöer. Intressant var den inte men satt ändå nöjt och följse utvecklingen.
Stort plus för gorescenerna, riktigt fränt.

3/5
Citera
2015-12-07, 07:48
Medlem
Ngts avatar
Extinction 2015.

Trött film. Trötta skådespelare. Trött idé. Pigga zombies däremot, men de tröttnade man på också.
Barn i en av huvudrollerna? Trötta handlingar från den ungen också såklart. Såklart! 😕
Kommer inte ens ihåg slutet.

1/5.
Citera
2015-12-07, 12:11
Medlem
Merwinnas avatar
Emma från 1996. England på (gissningsvis) 1840-talet, efter Jane Austens roman. Emma är en ung kvinna som själv aldrig vill gifta sig, men gärna lägger sig i andra människors kärleksaffärer och hjälper dem att få till äktenskap. Mycket förutsägbart!

Filmen var för lång med två timmar, och jag kunde inte hålla intresset uppe för alla dessa människor och deras kärleksintriger. Det är för övrigt likadant när jag försöker läsa Jane Austens romaner: det är för långsamt, för tråkigt, för mycket prat om den tilltänktas pengar, utbildning, anor och sociala status, och för lite passion. Eller snarare INGEN passion - det är fullkomligt blodlöst. Sätter man på sig de röda (politiskt röda) glasögonen, så kan man också reta sig på dessa rika och bortskämda unga människor, som inte verkar ha annat att ägna sig åt än hjärtats angelägenheter...

Dock kan det vara värt att se denna film för de vackra bildernas skull. Det är en färgsprakande och detaljrik kavalkad av tablåer från ett idylliserat Merry Olde England, med balscener, hästskjutsar, herdinnor som vallar sina gäss, fårflockar, gatpojkar, pittoreska små stugor med halmtak, vackra damer i utsökta uppsatta frisyrer och påkostade klänningar i empireskärning, stiliga män i välskurna blå rockar och breeches, söta små församlingskyrkor och prästgårdar, roskvarter och äppelträd som dignar av frukt i gammeldags trädgårdar... Till och med när de fina unga damerna idkar välgörenhet och besöker en fattig familj, så ligger det ett softat filter över fattigdomen!

Funkar även som julfilm eftersom det finns en (visuellt) mycket vacker julscen.

Ger den 5/10.
Senast redigerad av Merwinna 2015-12-07 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in