Vilken besvikelse! Man kan lika gärna kolla på ett avsnitt av "hemsökta hus".
Ok! Tråkigt att höra. Har verkligen sett fram emot den men inte sett den än.
Jag har bränt av Children of the corn 2009, Zombieland och Inglorious Bastards nyligen.
Men I.Bastards sist vet inte riktigt vad jag tycker om den. Tycker Tarantino har så löjliga och uppenbara dialoger. Man märker direkt när en sån kommer, hela filmen stoppas liksomn upp och man vet direkt nu kommer en av hans berömda dialoger. Men filmen var rätt cool men kändes fattig efter tycker jag.
Ja det känns som att han lägger allt krut på Chock dialogerna sen trycker han in lite handling emellan.
Inte min typ av film egentligen (var inte en skräckis, som i princip är det enda jag ser) men jag tyckte om den iaf.
Händer inte mycket alls, inte speciellt välgjord... alltså ingen Oscar direkt. Vanlig massproduktion men jag gillade den såpass mycket att den bränns på skriva iaf. Gillar filmer som utspelar sig på ett ställe bara (den gör det nästan iaf).
Handlar om ett gäng snubbar (5 st) som vaknar i en gammal fabrikslokal ute i öknen. Alla är blåslagna och en är skjuten, men han lever. Ingen minns ett skit av vad som hänt eller ens vilka dom är. Inget minne alls!
Visar sig att anledningen till minnesförlusten är några gastuber som börjat läcka. De lyckas luska ut ungefär vad det kan handla om, varför de är där (pga ledtrådar man finner i lokalen) och det visar sig att några av dom är bad guys medan några är good guys... dom vet bara inte vilka som är vilka. Dom måste samarbeta för att ta sig ut därifrån innan resten av bad guysen kommer tillbaks för att döda vissa av dom.
Ibland får dom lite minnesbilder av vad som kan ha hänt också, vem som är vem... men ingen vågar ju lita på någon eftersom de inte vet vilken sida de själva tillhör.
Sedan har jag två filmtips om man kan roas av riktigt jävla usla filmer också...
Två filmer som var så USLA att jag blev tvungen att bränna dem och spara. Så usla att det blev komedi och jag kommer se båda igen pga det.
Gag. Jesus vilken skitfilm! Ett fåtal "skådisar" som jag misstänker är polare irl. jag var tvungen att kolla eftertexten och det visade sig att den ena även var den som gjort filmen. Tecken på B då. Riktigt uselt skådespeleri och det var filmat med kass kamera. Ljudet var helt fel, alla ljud lät "hemma-aktigt", inte som man är van vid att filmljud ska vara.
Vissa som skrivit kommentarer om filmen (där jag laddade hem den) måste vara totalt blåsta när det gäller film för de tyckte filmen var bra, spännande och VÄLGJORD. Nej fy fan... Men värd att kolla på om man kan roas av den här typen av uselhet. Vissa B-filmer blir man ju bara irriterad på, att det är så dåligt... men den här är så långt över gränsen att det mest blir humor. De har försökt göra en seriös film alltså och det är det som blir så kul.
Handlar om 2 tjuvar som är i ett gammalt hus där de ska bryta upp nåt kassaskåp. I samma rum ligger en kille fastbunden på en madrass med en sådan här "gag-kula" i munnen. Han har blivit torterad. Tjuvarna funderar på om de ska frigöra grabben eller ej. Sedan börjar allt då... tortyren.
Den andra hysteriskt "roliga" filmen heter The Tomb Ett par människor vaknar upp i en stor lokal, blåslagna. Det finns fler människor där också, instängda, men de vaknar upp lite då & då... för att dö några minuter senare. En tv sätts på av sig själv och en röst börjar berätta vad de ska göra för att överleva, för att komma ut.
Man har snott hela Saw rakt av, utan att skämmas ett dugg. Men varenda replik som sägs (inte så många) är totalt hjärndöda och i bakgrunden spelas konstig musik hela tiden. Finns ingen i filmen som reagerar ens i närheten av hur man skulle reagera irl. Så fort en människa till vaknar så börjar den med att presentera sig. Sedan berättar den vad han/hon gjorde vid det här datumet som står på stortån. Sedan dör dom... Ingen börjar skrika, ifrågasätter vad som sker och vart dom är... Jävla dårar!
Så korkade filmer så det finns inte! Är det nån här som sett dom, och anser att dom är bra så får ni gärna förklara varför.
Inatt såg jag V för Vendetta, Kanske var det alla femtonåringar med sina G.Fawkes masker som höll mig ifrån filmen framtills nu.
Jag ska säga att det var en av de bästa filmerna jag sett top, 3 definitivt
sen vet jag inte hur pass mycket i den som stämmer med serieutgåvan men jag tyckte den var helt otroligt bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!