2015-04-03, 08:21
Medlem
Breakfast at Tiffanys

Audrey Hepburn är snudd på otäckt vacker och Peppard härligt sympatisk. Mer än så är det egentligen inte, men det räcker ty de fyller varje filmruta med stor självsäkerhet och karisma. Jag skrattade även högt åt Mickey Rooneys porträtt av den mycket arga asiatiska grannen haha hihihihihihi!

Dock inte för den faktiska humorn, utan för att skaparna bakom faktiskt på riktigt ansåg detta vara "comedy gold" ... vilket det även va - då! Ett intressant tidsdokument. Extralustigt blir det när filmen i övrigt är oerhört modern.

Rekommenderas, givetvis!

4/5
Citera
2015-04-03, 10:48
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Haahaha vadfan applåderade folk? herregud. Du råkar inte bo i usa åtminstone?
Ungefär som när piloten landar och folk applåderar.

Skämskudde på.

Folk applåderade också i min salong. Ska tänka på att dessa filmerna har väldigt trogfastna fans som anser dessa filmerna på riktigt är de bästa filmerna någonsin. Jag applåderade dock inte, men det var jubel i slutet.

Citera
2015-04-03, 11:33
Medlem
Ratis avatar
The Long Good Friday (1979). Tycker det var en riktigt bra film. Bob Hoskins var en riktigt bra skådis.

4/5.
Citera
2015-04-03, 11:35
Medlem
Punklivs avatar
Coven (2000)

Mark Borchardts debut Coven blev jag självklart nyfiken på efter American Movie, som handlar om Marks kamp för att få färdigt den.

Förväntade mig egentligen ingenting bra, så jag blev väldigt överraskad när man bjöds på riktigt tung stämning, en hel del snygga kameravinklar och en tunn story som ändå är hyfsat engagerande.

Det är stämningen som är det bästa med Coven, och är man svag för just tunga stämningar, som jag är, så är den här filmen ett måste. Det svartvita fotot, musiken och den ockulta handlingen lyckas verkligen bygga upp en grym atmosfär.

En förvånansvärt stark debut. Synd att Mark inte gjort mer film, även om han nu i många år jobbat på Scare Me, som enligt IMDb kommer ut i år.

3/5
Senast redigerad av Punkliv 2015-04-03 kl. 11:38.
Citera
2015-04-03, 12:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Really? Jag hade väntat mig en textvägg som bara aspiesarna egentligen läser följt av en "1,5-2/5".

Var det verkligen nödvändigt att dra in Asperger i ditt inlägg som en pik eller som ett skällsord? Börjar fan bli jävligt tröttsamt med folk som spyr ur sig nedvärderande inlägg och sen ska klanka ned på folk som redan har det jobbigt med sin neuropsykiatriska funktionsnedsättning...
Citera
2015-04-03, 12:44
Medlem
Catapillas avatar
Les tricheurs

Detta är typ Frankrikes svar på "Dom Kallar oss Mods" fast i spelfilmsformat och med rikare karaktärsporträtt, den skildrar människorna snarare än livsstilen.

En ambitiös student råkar av en slump i kontakt med en grupp unga existentialistiska bohemer som saknar riktning i livet och ägnar all sin tid åt lösdriveri, droger, sex och att fly från allt vad ansvar heter.

Studenten och denna grupp människor kommer bra överens till en början men deras olika bakgrund och sätt att tänka leder till slut till en del friktion vilket i sin tur leder till att medlemmarna börjar ifrågasätta sitt leverne.

Klart sevärd film med rätt starkt soundtrack som består av 50-tals Cool Jazz och bebop.

7 / 10
Citera
2015-04-03, 12:55
Medlem
Carnage.s avatar
Såg After Hours igår. Scorsese-filmen som typ ingen snackar om. Varför vet jag inte, för den var helt enastående. Urhärligt surrealistisk och stundtals gapflabbsrolig.
Citera
2015-04-03, 12:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Såg After Hours igår. Scorsese-filmen som typ ingen snackar om. Varför vet jag inte, för den var helt enastående. Urhärligt surrealistisk och stundtals gapflabbsrolig.

Det är tråkigt att den inte talas om mera, rolig komedi om hur en kväll/natt kan gå helt åt fanders för huvudpersonen, lite som en vuxnare variant av Adventures in Babysitting.
Citera
2015-04-03, 13:00
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Fast and Furious 7. Hjärndöd kalkon som suger metervis med kuk! 1/10!

Var den för verklig?
Citera
2015-04-03, 13:14
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.

En film som har allt som gör en härlig 80-tals rulle osa 80-tal samtidigt som det är en svart komedi regisserad av Martin Scorsese.
Hur fan har jag inte sett denna filmen!?
Citera
2015-04-03, 13:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
En film som har allt som gör en härlig 80-tals rulle osa 80-tal samtidigt som det är en svart komedi regisserad av Martin Scorsese.
Hur fan har jag inte sett denna filmen!?

Känns som att majoriteten inte har sett den, bortglömd är ju det sanna ordet som jag söker.
Citera
2015-04-03, 18:18
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Var den för verklig?
Nej, raka motsatsen, men jag antar att du är sarkastisk. Jo, jag inser att den är en "popcornfilm", men någon måtta får det väl vara när det kommer till överdrifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in