2015-04-03, 18:22
Medlem
Horrible Bosses (ettan).
Några missnöjda arbetare ska mörda sina hemska chefer.
Inte något större fan av denna genre, med filmer som t.ex. Baksmällan, men Jamie Foxx briljerar i en klockren roll. 4/5!
Citera
2015-04-03, 18:24
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Var det verkligen nödvändigt att dra in Asperger i ditt inlägg som en pik eller som ett skällsord? Börjar fan bli jävligt tröttsamt med folk som spyr ur sig nedvärderande inlägg och sen ska klanka ned på folk som redan har det jobbigt med sin neuropsykiatriska funktionsnedsättning...
Det var inte menat att vara nedvärderande. Bara ett rakt användande av ordet. Ser du det som ett skällsord? Hade inte en tanke på att det kunde såra någon. Förlåt.
Citera
2015-04-03, 19:08
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Nej, raka motsatsen, men jag antar att du är sarkastisk. Jo, jag inser att den är en "popcornfilm", men någon måtta får det väl vara när det kommer till överdrifter.

Hur ser du på actionfilmerna från 80/90-talet?
Citera
2015-04-03, 20:10
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Hur ser du på actionfilmerna från 80/90-talet?
Det beror helt och hållet på vilka actionfilmer man menar.
Citera
2015-04-03, 20:18
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Det beror helt och hållet på vilka actionfilmer man menar.

Visserligen sant, dum fråga av mig. Men överdriva actionfilmer kan fortfarande njutas av.
Citera
2015-04-03, 23:07
Medlem
nihilverums avatar
Metalhead (2013)

Ett isländskt drama om Hera (Diljá Valsdóttir som ung i filmens början, därefter Þorbjörg Helga Þorgilsdóttir), som bor på en bondgård på Island tillsammans med sina föräldrar och sin äldre bror Baldur. När Baldur omkommer i en traktorolycka tar Hera över hans elgitarr och intresse för heavy metal, och bränner sina egna kläder för att istället bära Baldurs tröjor med heavy metal-motiv.

I takt med att Hera blir äldre får hon intresse för mer extrema grenar på metal-trädet, samtidigt som hon upptäcker att den nye prästen i byn mot förmodan visar sig också vara ett fan av liknande musik. När han avvisar Heras personliga närmanden tar hon dock konkret inspiration från de norska black metal-band som hon börjat lyssna på...

En mycket intressant film och naturligtvis ett medryckande soundtrack. Det är inte utan att man längtar efter en ny black metal-våg med isländska texter istället för norska, i synnerhet med tanke på att norska med sin inneboende glättighet alltid framstod som ett synnerligen dåligt språk för just black metal-texter.

Betyget blir 8/10 eller 4/5 på Filmtipset (kanske lite högre än det blivit om det rört sig om någon annan musikgenre).
Citera
2015-04-03, 23:07
Medlem
"Murder by numbers" (Iskallt mord) med Sandra Bullcock. En sämre skitfilm får man fasiken leta efter! Totalt värdelös, med pinsamt krystad dialog och när folk ska spela att de gråter började jag hånskratta åt de stela kramperna om drog fram i deras nunor. Jag menar, den här gula gubben gör ett bättre jobb:

Blev glad när jag såg att Michael Pitt (som spelar Jimmy Darmody i "Boardwalk empire") var med, men även han var löjlig. Sedan hade väl inte ens Pacino kunnat lyfta filmen då manuset skrivits av en berusad schimpans.
Senast redigerad av rattatorskr 2015-04-03 kl. 23:10.
Citera
2015-04-03, 23:44
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattatorskr
"Murder by numbers" (Iskallt mord) med Sandra Bullcock. En sämre skitfilm får man fasiken leta efter! Totalt värdelös, med pinsamt krystad dialog och när folk ska spela att de gråter började jag hånskratta åt de stela kramperna om drog fram i deras nunor. Jag menar, den här gula gubben gör ett bättre jobb:

Blev glad när jag såg att Michael Pitt (som spelar Jimmy Darmody i "Boardwalk empire") var med, men även han var löjlig. Sedan hade väl inte ens Pacino kunnat lyfta filmen då manuset skrivits av en berusad schimpans.
Jag gillar också Michael Pitt, från en jävla massa filmer, men den här filmen är ett skämt. Jag ser den faktiskt då och då bara för att skratta åt Sandra Bullock när hon dansar med den där pistolen.
Fruktansvärt dålig film. Inte minst för att den gör att jag föreställer mig Bullock med en jävla balle...
Senast redigerad av retrospective 2015-04-03 kl. 23:46.
Citera
2015-04-04, 00:42
Medlem
Memento

Den e bra, men den är helt klart bäst när man ser den första gången. 4/5.
Citera
2015-04-04, 02:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattatorskr
"Murder by numbers" (Iskallt mord)

Såg den då den var ny och fastnade direkt för Pitt efter den filmen och Ryan Gosling, kul för egen del att ha fastnat för de så pass tidigt i deras respektive karriärer och följt deras utveckling. Bully såg jag också i samma veva som Michael Pitt hade en liten biroll i också.
Citera
2015-04-04, 03:23
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Nej, raka motsatsen, men jag antar att du är sarkastisk. Jo, jag inser att den är en "popcornfilm", men någon måtta får det väl vara när det kommer till överdrifter.

Självklart så var jag extremt sarkastisk, första i serien kunde jag uppskatta då jag inte var så gammal då den släpptes, vilket i sig har gjort att jag har kollat på 2:an och 3:an men någonstans försvann intresset totalt, jag garvade bara när jag såg trailern för den senaste, vilket skräp.
Citera
2015-04-04, 17:20
Medlem
Catapillas avatar
Indochine, film om Franrikes koloniala äventyr i Sydostasien

Jag har tidigare bara sett Catherine Deneuve göra väldigt timida roller som Repulsion och Belle de Joure men här gör hon en säkrare mer mogen karaktär och det passar henne galant.

På filmtipset gnäller många på dålig klippning / segt tempo vilket jag inte alls håller med om, det är väldigt många 30 sek scener och när scenerna är längre är det oftast välmotiverat det som snarare drar ned filmen är att den någonstans i mitten byter fokus från att skildra situationen i indokina i stort genom Deneuves ögon till att handla mer om två älskande individers personliga öde.
Denna historia är långt ifrån lika intressant som filmens början och den lyckas trots att den tar upp väldigt mycket tid aldrig engagera ordentligt.

Fintfint foto och finfina vyer från Sydostasien gör att intresset hålls uppe någorlunda även under filmens i mitt tyckte svagare andra halva men något höjdarebetyg blir det inte.

6 / 10
Senast redigerad av Catapilla 2015-04-04 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in