Minns att Mean Creek var väldigt bra då jag såg den för en del år sedan, betydligt bättre än 12 and Holding eller vad den nu heter, lite samma tema där.
Skådespelet och miljöerna kändes mest som en dålig teaterföreställning.
Visst finns det mycket man kan klaga på, men miljöerna är ju föfan enastående. Gladiator ser ut som en lågbudgetproduktion i jämförelse. Helt makalös scenografi.
Denhär veckan har jag sett A Most Wanted Man och Guardians of the Galaxy. Guardians of the Galaxy var väl ungefär vad jag hade förväntat mig efter alla som hade sagt hur bra den var. Är inget fan av superhjältefilmer egentligen men den var rolig och jag satt mig igenom filmen utan att ha tråkigt. För övrigt Vin Diesels sötaste roll? HA. 7/10
A Most Wanted Man var väldigt spännande. Ingen film man kan sitta och slökolla på för då missar man något viktigt. För övrigt regisserad av Anton Corbijn som även regisserade Control (hur bra som helst) och The American (meh). Baserad på en John Le Carré-bok. Philip Seymore Hoffman spelade huvudrollen och ni hör det här först - han har en muminmugg i en scen!? Jag tror att han i en scen håller i denna mugg - http://img.tradera.net/medium/964/18...800090b0e2.jpg men har inte hittat något på google när jag sökte, så eventuellt inbillade jag mig det. Annars är det väldigt roligt.
Bra film! 8/10
Fantastiskt bra film som jag borde sett tidigare. Blir sällan fängslad av filmer, men denna fick mig allt. Känns väldigt bisarrt att fotbolls-VM alldeles nyligen spelades i samma land som filmen utspelas i...
Mulholland Dr.
Han spelar ett så härligt spel med åskådaren att man har en helt annan världsbild av storyn när man är i mitten av filmen. Men så kommer slutet och ger ut "svaren", och sedan sitter man efter filmen, stirrar ut i tomma intet och tänker: Helvete jag måste kolla om den. Vilket jag typ gjorde i 30 min. Även om jag inte förstår precis allt så är det inte ett måste när man ser en film första gången, utan är mer positivt i min synvinkel. Då måste man se filmen fler gånger istället, Om det finns en baktanke vill säga.
Manus, känsla, skådespel, stämning. Alltihopa synkande till en bubbla som jag befann mig i hela vägen. Jag behöver ingen action jag vill fan ha mer Lynch nu!
10 av 10
Någon som förstod fenomenet med killen som hade en dröm om ett skräckinjagande ansikte. Som sedan gör så han får hjärtstillestånd. Vad hade de för relevans till Diane's verklighet ur drömmen?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!