2014-07-21, 17:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Death Wish V (1994)

Bronson känns bara så jävla trött och gammal i den, samma sak med Family of Cops som kom ungefär samtidigt.
Citera
2014-07-21, 18:06
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad skulle det vara för djup... månntro?
Han menar nog djupet i förrådet som "försvinner".
Citera
2014-07-21, 19:46
Medlem
Volcano High - Jag vill verkligen älska denna film som får avsluta mitt asientema. Men trots en kul historia, rolig humor, okej action och härligt överdrivna onda arketyper blir filmen tråkig ganska fort då den mest upprepar sig själv gång på gång. 2/5.
Citera
2014-07-21, 20:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
Volcano High - Jag vill verkligen älska denna film som får avsluta mitt asientema. Men trots en kul historia, rolig humor, okej action och härligt överdrivna onda arketyper blir filmen tråkig ganska fort då den mest upprepar sig själv gång på gång. 2/5.

Kolla in Blue Spring i stället, bra film om skolan och slagsmål!
Citera
2014-07-21, 20:31
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Ett mästerverk rakt igenom som tåls att ses hur många gånger som helst. Också en av världens absolut bästa fängelse/rymnings-filmer.

Var ett bra tag sedan jag såg den filmen, men den är som sagt grym. Hur många gånger hamnar inte Steve McQueens karaktär i frysen egentligen?
Citera
2014-07-21, 20:50
Medlem
Såg Dead Man Walking för sjuttioelfte gången häromdagen. Även om filmens grundläggande tema behandlar den amerikanska synen på dödstraff skulle jag vilja påstå att det är en tematisering av hela det moderna amerikanska samhället, åtminstone i den amerikanska södern. Rasism, religiositet, fattigdom och det amerikanska rättssamhället är delar filmen berör, om än ytligt, men samtidigt tillräckligt djupt för att det ska väcka intressanta frågor och tvinga tittaren till moraliska ställningstaganden. En helt perfekt film, och detta är Sean Penns bästa rollprestation, punkt slut. Den enda film som fortfarande ger mig lite skit i ögat. 5/5

Sen fick det bli Wes Andersons senaste, The Grand Budapest Hotel. Andersons detaljrika och visuella berättarteknik är inte riktigt min kopp te, och humorn i hans filmer går mig helt över huvudet, vilket gör det svårt att riktigt uppskatta The Grand Budapest Hotel då den är väldigt Anderson-ig, minst sagt. Samtidigt är det roligt att se en regissör med en så pass unik stil, och att han inte verkar påverkas av "Hollywood", utan kör sitt eget race. Kul med en så bra rollbesättning dock, även om flera av skådespelarna endast hade ett fåtal scener. 2/5
Citera
2014-07-21, 22:11
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Var ett bra tag sedan jag såg den filmen, men den är som sagt grym. Hur många gånger hamnar inte Steve McQueens karaktär i frysen egentligen?

Ja, det är ju ett antal gånger.
Citera
2014-07-21, 23:14
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Har nu äntligen sett Jörg Buttgereits ökända "Nekromantik". I mina ögon rätt meningslös. Föredrar hellre "Combat Shock" tex. i samma genre.

http://www.imdb.com/title/tt0093608/
Citera
2014-07-21, 23:21
Medlem
The Town
Ganska rutten. Fanns några bra pang-pang-scener men annars var den otrolig seg. 2/5.
Citera
2014-07-21, 23:26
Bannlyst
The Bling Ring (2013)

Bättre än vad den breda massan på IMDb, som bara gav filmen 5,7 i rating, tyckte enligt mig. Intressant story, kanske lite förutsägbar, men i det stora hela en härlig rulle med en lite speciell och annorlunda stil.
Skådespeleriet är iofs i mitt tycke något bristfälligt, Israel Broussard (Marc) saknar känsla i sitt skådespeleri och drar ner filmen avsevärt, men Emma Watsons oerhört sexiga stil väger upp för det.

6/10
Citera
2014-07-21, 23:36
Medlem
Patrik2108s avatar
Föräldrafällan

En av de bästa filmer jag sett. Har sett den ett par gånger förr. Jag gillar barnfilmer, speciellt filmer som skildrar ca 10-års flickors relationer till föräldrar (mest till pappor). En annan favorit är "definitely, maybe" men den har jag inte sett just nu. Skall man säga nåt negativt så blev det lite väl skruvat och melodramatiskt på slutet men ändå, en skön film att se.
Senast redigerad av Patrik2108 2014-07-21 kl. 23:39.
Citera
2014-07-21, 23:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Har nu äntligen sett Jörg Buttgereits ökända "Nekromantik". I mina ögon rätt meningslös. Föredrar hellre "Combat Shock" tex. i samma genre.

http://www.imdb.com/title/tt0093608/

Tycker att båda filmerna är bra, men Combat Shock är bättre i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in