2014-06-03, 01:21
Medlem
Boiler Room

Såg denna rulle natten till igår då jag inte kunde sova och försökte hitta något vettigt jag faktiskt inte sett innan. Vet inte hur jag kan ha missat den här filmen, även om den inte var jättebra. Kom obönhörligen att tänka på The Wolf of Wall Street, den här filmen kändes som en slags light-version av den eller nått (ja jag vet att den är över 10 år äldre).

6.5/10 får den i betyg. Sevärd men inte så värst mycket mer än så.
Citera
2014-06-03, 01:32
Medlem
Pusher. (1996)

Av någon anledning har jag missat Pusherfilmerna. Tyvärr var nog min förhoppning för hög. Jag fattar inte storheten med denna film. Jobbigt filmad var den också. Den får 5 av 10! Inte dålig, men jag hade väntat mig mer.... Ska man se tvåan o trean? Vad tycker ni?
Citera
2014-06-03, 03:34
Medlem
Mattelols avatar
Dallas Buyers Club (2013)

Jag vet inte varför jag inte sett den här Oscarsbelönade filmen förut men ikväll vart det dags och trots höga förväntningar blev jag inte ett dugg besviken. McConaughey tycker jag lyser starkare här än i True Detective och Jared Leto gör en superb återhämtning efter två tvivelaktiga roller i Lord of War och Mr. Nobody.

Jag tycker filmen skildrade det aktuella ämnet på ett bra sätt och tog upp fördomar och förändring utan att det blev smörigt, vilket det ofta blir. Jag fullkomligt älskar scenen där

7.5/10
Citera
2014-06-03, 10:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Skulle ju skriva vad jag tyckte om La Dolce Vita. Ja, vad kan man säga egentligen? Det var en skitfilm. Se den inte. 1/5

Men Le notti di Cabiria var däremot bra! Den gav jag 3/5.

Har du sett 8½?
Citera
2014-06-03, 12:32
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett 8½?
Nej inte än. Tänkte värma upp med lite andra Fellini filmer innan jag ser den.
Citera
2014-06-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Pusher. (1996)

Av någon anledning har jag missat Pusherfilmerna. Tyvärr var nog min förhoppning för hög. Jag fattar inte storheten med denna film. Jobbigt filmad var den också. Den får 5 av 10! Inte dålig, men jag hade väntat mig mer.... Ska man se tvåan o trean? Vad tycker ni?
Den känns otroligt realistisk, mixar våld och drama perfekt. Karaktärerna är även dom bra och intressanta. Ett mästerverk i mina ögon. Du bör absolut se uppföljarna, även dom är fantastisk.
Citera
2014-06-03, 13:09
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Dallas Buyers Club (2013)

Jag vet inte varför jag inte sett den här Oscarsbelönade filmen förut men ikväll vart det dags och trots höga förväntningar blev jag inte ett dugg besviken. McConaughey tycker jag lyser starkare här än i True Detective och Jared Leto gör en superb återhämtning efter två tvivelaktiga roller i Lord of War och Mr. Nobody.
Grymt skådespeleri men inte Oscarsvärd...
Citera
2014-06-03, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Den känns otroligt realistisk, mixar våld och drama perfekt. Karaktärerna är även dom bra och intressanta. Ett mästerverk i mina ögon. Du bör absolut se uppföljarna, även dom är fantastisk.
Får väl ta och se tvåan o trean,även om jag bara gav 5 av 10 till första filmen. Kanska hade jag gillat den mer om jag sett den på 90- talet?
Citera
2014-06-03, 13:32
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Skulle ju skriva vad jag tyckte om La Dolce Vita. Ja, vad kan man säga egentligen? Det var en skitfilm. Se den inte. 1/5

Men Le notti di Cabiria var däremot bra! Den gav jag 3/5.
Hur resonerar du när du ger La Dolce Vita 1/5?
Citera
2014-06-03, 13:52
Medlem
MrSvarts avatar
Dom Hemingway http://www.imdb.com/title/tt2402105/

Plot: After spending 12 years in prison for keeping his mouth shut, notorious safe-cracker Dom Hemingway is back on the streets of London looking to collect what he's owed.

Det var en skön film men endel komedi, men mest en bra historia om en föredetting som slängde iväg allt när han inte golade. Jag gillade den, tragiskt, roligt, lite feelgood.

6,0/10.
Citera
2014-06-03, 14:27
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Hur resonerar du när du ger La Dolce Vita 1/5?
Jag tyckte den var tråkig. Riktigt tråkig. Den var osammanhängande och saknande en riktig handling. Inte för att jag har nånting emot filmer som saknar handling men den här gjorde det inte särskilt bra. Jag kände inte heller någon form av sympati för huvudkaraktären, vilket är viktigt när man bara följer efter honom hela tiden.
Men allt bottnar i att jag blev uttråkad. Jag ser nog om den om nåt år när jag är helt avslappnad och kan sitta igenom en 3-timmars film utan handling.
Citera
2014-06-03, 14:43
Medlem
upperkatts avatar
Live and Let Die. Helt okej film. 6/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in