2014-06-02, 13:02
Medlem
The Hooligans.

Handlar om fotbolls huliganer, mycket våld men även nära vänskapsband.

Filmen var bra, den får 8/10, absolut se värd!
Citera
2014-06-02, 13:07
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Filmens ton och stämning gjorde mig illamående, och det blev bara värre och värre ju längre in i filmen man kom. Det som skrämde mig mest var väl dock när filmen förvandlades till Resident Evil 4 med Wicker Man-snubbarna, när de börjar jaga huvudkaraktärerna i skogen.

Lost Highway skrämde inte mig, blev mer förbannad när jag såg den. Så jävla ologiskt att det bara blir meningslöst. Dödsälskar Lynch annars dock.

Okej, kände inget av det där tyvärr. Var mest likgiltig genom det.

Nej att den är ologisk håller jag inte med om, däremot fru för tolkning. Har fått ihop det mesta i den filmen, däremot tyckte jag att Kill list var ganska ologisk på sina ställen.
Citera
2014-06-02, 13:12
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag har faktiskt inte gjort det, det är den, halva Inland Empire och Dune som jag har kvar. Och kanske någon kortfilm.
Straight Story älskar jag fullständigt - hjärtskärande vacker och otroligt feel good. En av Lynch bättre filmer, men det är jag ganska ensam om att tycka. Richard Farnsworth gör sitt livs bästa roll, även hans sista innan han sköt sig i skallen. En solklar nia för mig.
Citera
2014-06-02, 13:13
Medlem
"Offret" av Andrej Tarkovskij. Det blev hans sista film. En del makalösa scener. Inledningsscenen (som är 9 min lång) är helt otrolig. Dock har filmen lite bristande tajmning på sina ställen mellan händelsetempo och filmens egen inneboende rytm.
Citera
2014-06-02, 13:23
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Straight Story älskar jag fullständigt - hjärtskärande vacker och otroligt feel good. En av Lynch bättre filmer, men det är jag ganska ensam om att tycka. Richard Farnsworth gör sitt livs bästa roll, även hans sista innan han sköt sig i skallen. En solklar nia för mig.

Den verkar väldigt bra och jag har tänkt se den ett tag, men det har aldrig blivit så. Ser den nog imorgon. Angelo Badalamenti gör musiken också, kan ju knappast gå fel.
Citera
2014-06-02, 13:32
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Den verkar väldigt bra och jag har tänkt se den ett tag, men det har aldrig blivit så. Ser den nog imorgon. Angelo Badalamenti gör musiken också, kan ju knappast gå fel.
Ja musiken tillsammans med Freddie Francis otroliga foto är magiskt. Ser fram emot ditt omdöme.
Citera
2014-06-02, 15:21
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Okej, kände inget av det där tyvärr. Var mest likgiltig genom det.

Nej att den är ologisk håller jag inte med om, däremot fru för tolkning. Har fått ihop det mesta i den filmen, däremot tyckte jag att Kill list var ganska ologisk på sina ställen.

Skulle verkligen vilja ha en förklaring på Lost Highway, vore intressant att läsa!

I vilket fall så ser jag den som en av de sämsta filmerna Lynch har gjort. Den absolut sämsta är ju dock Inland Empire, såklart. En hemmavideo med små-kändisar, som bevisar att de som "gillar" filmen enbart gör det för att Lynchs namn står bakom "written and directed by:". En serbisk Youtube-snubbe hade kunnat göra exakt samma film, men då hade den antagligen blivit utskrattad och nedtummad direkt, men nu eftersom David Lynch har gjort den, då jävlar.

Citera
2014-06-02, 17:19
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Skulle verkligen vilja ha en förklaring på Lost Highway, vore intressant att läsa!

I vilket fall så ser jag den som en av de sämsta filmerna Lynch har gjort. Den absolut sämsta är ju dock Inland Empire, såklart. En hemmavideo med små-kändisar, som bevisar att de som "gillar" filmen enbart gör det för att Lynchs namn står bakom "written and directed by:". En serbisk Youtube-snubbe hade kunnat göra exakt samma film, men då hade den antagligen blivit utskrattad och nedtummad direkt, men nu eftersom David Lynch har gjort den, då jävlar.

Nu är jag lite tråkig och orkar inte skriva en hel utläggning, men jag kan försöka finna recensionen jag skrev på den när jag såg den sist förra året men jag kan sammanfatta det lite snabbt hur jag ser på det, efter att ha blandat mina egna tankar samt läst och diskuterat med andra:

Hoppas du gillar som jag tänker. Kan givetvis vara käpprätt åt helvete, är mest hela stämningen som gör den genial enligt mig. Inte hur storyn artar sig.
Citera
2014-06-02, 18:10
Medlem
Urijahs avatar
Såg Slumdog Milionaire för första gången i går. Tycker den var riktigt bra, bra handling, bra skådespelare och bra foto.
Citera
2014-06-02, 20:00
Medlem
Kickexs avatar
Med uppföljaren på väg så tog jag mig en titt på Sin City igen.
Den är bättre än vad jag minns. Tur det.
7.5/10
Citera
2014-06-02, 20:06
Medlem
Rakiis avatar
The Cinema Snob Movie (2012) - http://www.imdb.com/title/tt2262221/

Inte helt konstigt att jag gillade denna riktigt mycket då jag följer och har följt Brad Jones projekt under ett par år nu, både hans videorecensioner på thecinemasnob.com och i podcasten Radiodrome har förgyllt många timmar av underhållning för min egen del, och säkert för många andra (eller hur Lotso?). Man vet direkt vad man får om man är bekant med Jones och hans karaktär, mycket filmreferenser och härlig humor fast i långfilmsformat som fungerade otroligt bra men å andra sidan har jag ännu inte fått nog av hans ständiga refererande till andra filmer, regissörer och så plus som jag sa är humorn för oss inbitna skräck och exploitationnördar inte att leka med. Man måste ha en relation till Jones och The Cinema Snob innan man sätter sig ned och ser denna, mycket kommer att gå en över huvudet annars och kan man inte sina kultfilmer så tror jag inte man får mycket glädje ur denna heller, men jag gillade den skarpt!

4/5
Citera
2014-06-02, 20:15
Medlem
Rakiis avatar
The Visitor (Stridulum, 1979) - http://www.imdb.com/title/tt0080100/

För att vara en liten amerikansk/italiensk produktion i slutet av det glada sjuttiotalet med enbart en liten budget på drygt ett par miljoner har regissören verkligen lyckats med bedriften att göra ett färgsprakande, märkligt och riktigt musikaliskt vacker film av det. LSD-tonerna ifrån filmer av Kenneth Anger och Alejandro Jodorowsky finns med, plus Franco Nero som en slags rymdjesus som predikar i början av filmen, och han är inte enbart det största namnet i filmen då andra giganter som Mel Ferrer, John Huston, Glenn Ford, Shelley Winters och Lance Henriksen dyker upp i en av sina tidigaste roller.

Som sagt, väldigt märklig film om än väldigt underhållande och alltid roligt att se regissörer i skådespelarroller även om det är i småroller, och Lance Henriksen är som bekant alltid bra plus att man har fått med basketproffset Karim Abhdul Jabbar med i filmen under en scen som utspelar sig under en basketmatch. Ska inte ens försöka att gå in på handlingen, men ni som är nyfikna ska givetvis se den, om än med öppet sinne.

3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in